Toon posts:

[CENTOS] naar externe mailserver sturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server staan met daarop CENTOS met directadmin met een aantal virtualhosts geconfigureerd.

Een van de users heeft nu een domeinnaam welke geregistreerd staat bij een andere DNS dan mijn eigen (xs4all). en ook de email van xs4all wordt nog gebruikt en niet die op de server.

Op die server staat wel een virtualhost naar dat domein.

Het lukt mij nu niet om de mail naar een mailbox buiten deze server te sturen die als virtualhost staat. Het komt dan enkel lokaal aan. Ik heb al gebrobeerd locale MX records op die server aan te passen, het vinkje bij "Use this server to handle my emails." weggehaald (dan komt er helemaal geen mail meer naar dat domein toe), maar de mailtjes naar dat domein komen niet door.

even ter verduidelijking.
  • klant heeft domein example.nl
  • example.nl staat geregistreerd bij xs4all en de klant gebruikt de popboxen van xs4all voor de mail.
  • www.example.nl verwijst naar een stukje webruimte op mijn server (is een virtualhost voor)
  • emails naar pietjepuk@example.nl vanaf de server komen niet aan
  • emails naar pietjepuk@example.nl vanaf andere systemen komen wel aan
  • emails naar info@anderdomein.nl kunnen wel gewoon vanaf de server verstuurd worden.
Kan iemand mij ajb in de goede richting wijzen? ik kom er inmiddels echt niet meer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kijk eens in de log-files van je server.
Op deze manier kunnen we je niet helpen. Helaas verbergt DirectAdmin allerlei informatie en met alleen de symptomen die je noemt komen we er niet. Ik gok dat je systeem denkt dat het zelf verantwoordelijk is voor de mail naar example.nl, maar zonder logs is dat niet meer dan een gok.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.