Probleem subwoofer (bromt)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een eenvoudig speakersetje gekocht. De Hercules XPS 2.140 slim white.
De subwoofer geeft een constante zachte maar ergerlijke bromtoon af. Deze stopt niet na een bepaalde tijd, en houdt ook aan wanneer ik alle kabels behalve de voedingskabel loshaal. Is dit een defect, of heeft dit iets met aarding o.i.d. te maken? Wat kan ik er eventueel aan doen of proberen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 18:47
Ik heb het zeflde, bij mn trust set.. altijd zo geweest en heb hem al jaren. Volgens mij hoort het zo? Bij mij is die toon zacht en hoor ik opzicht bijna niet, maar weet niet wanneer jij al iets ergerlijk vind?

[ Voor 34% gewijzigd door Maaark op 29-03-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, volgens mij hoort het gewoon niet :) het is een geluid dat geproduceerd wordt door de speaker van de subwoofer, die voel je gewoon trillen. De subwoofer moet alleen trillen als er daadwerkelijk geluid doorgegeven wordt vanuit de pc. Ik vind dit ergerlijk genoeg om er iets aan te willen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 18:47
:) Zo goed heb ik het nog nooit bekeken haha :P Heb hem ook alleen maar aanstaan als ik ook echt muziek heb. Denk dat je het beste contact op kunt nemen met de winkel waar je het kocht? Die weten er vast meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heb je een geaard stopcontact?

edit: als de woofer uberhaupt een geaarde stekker heeft.

[ Voor 50% gewijzigd door bartbh op 29-03-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De aarding van het stopcontact maakt weinig uit, daar de stekker van het apparaat geen aarde heeft.
Is het feit dat het ding niet geaard is dan het probleem? Wel slecht vind ik hoor.. het was geen hele dure speakerset, maar hij was ook zeker niet cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De meeste speakersetjes zijn niet geaard, toch? Ik kan me volgens mij herinneren dat de creative en logitech setjes die ik heb gehad tot nu toe ook allemaal niet geaard waren. Toch deden die dit niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nee, daar kun je inderdaad wel gelijk in hebben. Met alleen de voeding aangesloten bromt de woofer dus ook nog behoorlijk? Dan kan hij natuurlijk ook gewoon defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga 'm vanavond wel ruilen. Ofwel voor een zelfde set (die ik dan eerst even laat testen ;) ) ofwel voor een logitech of creative setje. Daar heb ik goede ervaringen mee :)
Bedankt zover iig.
Pagina: 1