Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nederlandse Draft op verbod van Hack-Tools

Pagina: 1
Acties:

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Ik snap niet waarom Tweakers niet gewoonde nederlandse draft hebben genomen: http://www.europarl.europ...&language=NL&secondRef=01

De tekst is zo al complex genoeg en de EU geeft die documenten vrij in 15 talen, op aanvraag is het zelfs mogelijk om een versie in het Fries te krijgen. ;)

Edit: Ik ben trouwens geen jurist, maar op eerste zicht laat artikel 7 wel toe dat een bedrijf zoals wireshark wel nog steeds legaal mag opereren. Het is pas wanneer het uitsluiten dient om te hacken dat het verboden is, denk maar aan een crack of een trojan.

Of een proof of consept van een exploit dan nog is toegelaten is natuurlijk een andere vraag.

[ Voor 33% gewijzigd door IStealYourGun op 29-03-2012 14:08 ]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Nuttige link, heb ik toegevoegd aan het artikel,dank daarvoor :)

Dat gezegd hebbende: de Engelstalige versie laat ik staan, want bij tegenstrijdigheden geldt de Engelstalige als officiele versie :)

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Volgens mij mogen er gewoon geen tegenstrijdigheden zijn, de Nederlandse versie is even officieel als de Engelse. Het is me trouwens nog niet gelukt om de volledige tekst te vinden, uiteindelijk dateert deze van 24 nov 2011.

Edit: hier is in elk geval een recentere versie
http://www.europarl.europ...%2bDOC%2bPDF%2bV0%2f%2fNL

[ Voor 28% gewijzigd door IStealYourGun op 29-03-2012 15:08 ]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Net zelfs antwoord gekregen van de EU:
---
Dear <delete>,

The consolidated report is not available yet, but I can forward it to
you when it is ready.

Sincerely yours,

Baptiste Chatain
---
In de latere versie was artikel 7 verwijderd, dat betekenen dat hack-tools niet illegaal zullen worden. Moet ik Tweakers ook een kopie opsturen zodra ik het heb?

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Ja graag!