Toon posts:

[V&A] Problemen met het melden

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met enige regelmaat meld ik advertenties die niet kunnen in de V&A
Ik krijg echter nooit een uitleg of iets. Altijd alleen de melding dat het verwerkt is, bedankt.

Nu zijn er echter regelmatig dingen die ik meld waar jullie helemaal niks aan doen.

Zo is het verboden om ziggo modems door te verkopen. Dit meld ik dan netjes, toch blijft de AD staan.

Nu deze:
V&A aangeboden: Pricewatchtoppers! --> 10% korting op alle producten van Dixons, Dynabyte of Bo

het is al de 3de of de 4de keer dat ik zo'n soort advertentie zie staan.
hij levert gewoon nieuwe producten met een beetje korting. Dit valt naar mijn inzien gewoon onder handel.
om nog niet te zeggen dat hij het dixons logo (mis)bruikt voor zijn advertentie.

is er een reden dat er niet gewoon wat uitleg komt als iemand iets meldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie benadeelt hij met deze advertenties? De koper krijgt een nieuw product met 10% korting, hij maakt wat winst. Iedereen blij toch? Ik kom jouw boterham toch ook niet onder je neus uit trekken als je thuis zit te eten? Nogal triest die "ooooh mag nie!!!" mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:15:
Wie benadeelt hij met deze advertenties? De koper krijgt een nieuw product met 10% korting, hij maakt wat winst. Iedereen blij toch? Ik kom jouw boterham toch ook niet onder je neus uit trekken als je thuis zit te eten? Nogal triest die "ooooh mag nie!!!" mentaliteit.
Hij benadeelt niemand, maar de TS heeft wel gelijk.
Het gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven. V&A advertenties zijn altijd gericht op consumenten. Handelaren, resellers en retailers zijn uitgesloten.
Dus het is een prima observatie van de TS. Als T.net dit niet was opgevallen, zouden ze hun eigen policy niet kunnen naleven.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:15:
helemaal niemand.

maar toen ik op mijn werk een doosje met 25 ongebruikt pci-e 1gbit netwerkkaarten vond en op tweakers zetten was het handel en werd mijn advertentie verwijderd.

nu ineens mag het wel, dat vind ik niet eerlijk.
handel is handel en dat mag niet volgens de voorwaarden.

Hier nog een:
V&A aangeboden: Apple iPad 3 alle varianten 10% korting met factuur en garantie

ook gemeld en alleen reactie dat het verwerkt is.
is het zo moeilijk om even uitleg te geven waarom iets wel of niet gedaan word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 20:47
Eigenlijk ga ik liever niet in op individuele gevallen. Omdat twee zaken hier genoemd worden wil daar bij uitzondering op reageren.

De Dixons advertentie hebben we bekeken en na contact met de adverteerder laten we die gewoon staan. De verkoper is geen reseller en gezien het volume ook geen handelaar. Wel moet het logo van Dixons weg en dat is inmiddels ook gedaan.

De advertentie van Denskie is verwijderd wegens het kicken binnen een week, niet vanwege het feit dat er meer dan een werd aangeboden. Lees de mail van Microkid nog eens na (Maandag 18 januari 2010 om 20:02 verzonden).

Een verbetering van de feedback op klachten en opmerkingen zal ik naar kijken. Het liefst zou ik ook een "TR handje" systeem hebben.... maar dat is toekomstmuziek. :)

[ Voor 38% gewijzigd door zeef op 30-03-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zeef schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:38:
Eigenlijk ga ik liever niet in op individuele gevallen. Omdat twee zaken hier genoemd worden wil daar bij uitzondering op reageren.

De Dixons advertentie hebben we bekeken en na contact met de adverteerder laten we die gewoon staan. De verkoper is geen reseller en gezien het volume ook geen handelaar. Wel moet het logo van Dixons weg en dat is inmiddels ook gedaan.

De advertentie van Denskie is verwijderd wegens het kicken binnen een week, niet vanwege het feit dat er meer dan een werd aangeboden. Lees de mail van Microkid nog eens na (Maandag 18 januari 2010 om 20:02 verzonden).

Een verbetering van de feedback op klachten en opmerkingen zal ik naar kijken. Het liefst zou ik ook een "TR handje" systeem hebben.... maar dat is toekomstmuziek. :)
gezien het volume?

er staat nergens een limiet op zijn producten hoor.
hij geeft aan te leveren op bestelling, dan ben je toch gewoon een handelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Outerspace schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:34:
[...]

Hij benadeelt niemand, maar de TS heeft wel gelijk.

[...]

Dus het is een prima observatie van de TS. Als T.net dit niet was opgevallen, zouden ze hun eigen policy niet kunnen naleven.
Jij quote selectief. Het hele artikel uit de voorwaarden luidt alsvolgt :
Het gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven. V&A advertenties zijn altijd gericht op consumenten. Handelaren, resellers en retailers zijn uitgesloten. Bedrijfsmatige verkoop is derhalve toegestaan voor zover het het incidenteel aanbieden van overtollige artikelen uit eigen bezit betreft, zulks ter beoordeling van Tweakers.net. Bij overtreding van deze voorwaarden wordt de advertentie verwijderd en kan het gebruikersaccount geblokkeerd worden. Inkoopacties of werving daarvoor zijn niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:44:
[...]

gezien het volume?

er staat nergens een limiet op zijn producten hoor.
hij geeft aan te leveren op bestelling, dan ben je toch gewoon een handelaar?
Dat is aan ons om te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dus 10% korting op _alle_ producten is gezien het 'volume' nog steeds klein? :P

Had deze al eerder eens langs zien komen, gevalletje randje imho.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zeef schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:45:
[...]

Dat is aan ons om te beslissen.
ik snap het even niet meer.
wat houd Handel dan precies in?
in mijn ogen is de V&A bedoeld om van je overbodige spullen af te komen of net iets te kopen.

hoe kan iemand zijn gebruikte spullen verkopen als er mensen tussen zitten die nieuwe spullen verkopen tegen een beetje korting van de nieuwprijs?
als ik dus spullen van mijn webshop hier op t.net in een advertentie zet met een beetje extra korting kan dat prima?

hij geeft ook nog aan, hierbij wat producten die ik kan leveren.
ofwel hij kan veel meer leveren maar die staan er niet expliciet in.
de 10% korting maakt het dan goed?

de ipad advertentie is het mooiste:
Advertentie even op pauze aangezien ik wacht op levering (update 30-03-2012)

sorry hoor, maar dan ben je toch echt aan het handelen en niet bezig met waar de v&a voor bedoeld is

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:48:
[...]

ik snap het even niet meer.
wat houd Handel dan precies in?
in mijn ogen is de V&A bedoeld om van je overbodige spullen af te komen of net iets te kopen.

hoe kan iemand zijn gebruikte spullen verkopen als er mensen tussen zitten die nieuwe spullen verkopen tegen een beetje korting van de nieuwprijs?
als ik dus spullen van mijn webshop hier op t.net in een advertentie zet met een beetje extra korting kan dat prima?
We kijken naar het volume van de transacties. Dan zien we snel genoeg of iets zo af en toe is of dat het een handeltje on the side is. Nogmaals er is contact geweest met de verkoper en mede naar aanleiding van dat contact hebben we besloten de advertentie te laten staan. Ik ga nu niet meer in op deze individuele zaak.

De voorwaarden van V&A zijn duidelijk. Als je als shop een doos met netwerkkaarten over hebt die je als eenmalige actie kwijt wil dan mag dat best in V&A. Heeft een klant iets besteld dat je specifiek op voorraad hebt genomen en wordt het product niet afgenomen? Ook geen probleem. Is de verpakking beschadigd en kan je het niet meer als nieuw verkopen? Dan mag je dat ene item ook best in V&A zetten. Is netwerkkaarten je core business dan is dat niet welkom in V&A. Het eenmalige karakter is in principe leidend.

Jouw advertentie is verwijderd vanwege het voortijdig omhoogschoppen, niet vanwege het aantal kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zeef schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:53:
[...]

We kijken naar het volume van de transacties. Dan zien we snel genoeg of iets zo af en toe is of dat het een handeltje on the side is. Nogmaals er is contact geweest met de verkoper en mede naar aanleiding van dat contact hebben we besloten de advertentie te laten staan. Ik ga nu niet meer in op deze individuele zaak.

De voorwaarden van V&A zijn duidelijk. Als je als shop een doos met netwerkkaarten over hebt die je als eenmalige actie kwijt wil dan mag dat best in V&A. Heeft een klant iets besteld dat je specifiek op voorraad hebt genomen en wordt het product niet afgenomen? Ook geen probleem. Is de verpakking beschadigd en kan je het niet meer als nieuw verkopen? Dan mag je dat ene item ook best in V&A zetten. Is netwerkkaarten je core business dan is dat niet welkom in V&A. Het eenmalige karakter is in principe leidend.

Jouw advertentie is verwijderd vanwege het voortijdig omhoogschoppen, niet vanwege het aantal kaarten.
producten kopen bij een handelaar en verkopen op t.net mag dus ook?
dit is namelijk wat hij zoet zoals hij aangeeft, hij wacht nu op de levering ipads en daarom is de advertentie stop gezet.
ofwel kun je je bestelling bij hem doen waarna hij hem gaat leveren, precies zoals het gaat bij een webshop.
alleen voor die webshop mag het niet, maar met een tussenpersoon wel?

beetje duistere praktijk vind ik het.
heel jammer dat jullie de v&a laten vergallen door dit soort dingen. Het gaat al steeds slechter met de V&A en dit zijn dan echte doodsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dus stel ik werk bij <webshop B>, zou ik gewoon als 'particulier' hier alle producten van <webshop B> kunnen aanbieden met 10% korting (alsof het een normale webshop actie zou zijn), 1x in de maand ofzo, dan zou het gewoon mogen?

Staat me bij dat hier vorig jaar ook een topic over is geweest, toen was het dacht ik bol.com.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
SinergyX schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:26:
Dus stel ik werk bij <webshop B>, zou ik gewoon als 'particulier' hier alle producten van <webshop B> kunnen aanbieden met 10% korting (alsof het een normale webshop actie zou zijn), 1x in de maand ofzo, dan zou het gewoon mogen?

Staat me bij dat hier vorig jaar ook een topic over is geweest, toen was het dacht ik bol.com.
Als jij eens in de maand eens een artikel van shop B verkoopt met korting dan is dat geen probleem. Doe je dat elke dag, dan wel. De grens is tussen structureel en incidenteel hebben we wel maar waar wij de lat leggen ga ik zeker niet in het openbaar vermelden om kwaadwillenden niet teveel te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:09:
[...]

producten kopen bij een handelaar en verkopen op t.net mag dus ook?
dit is namelijk wat hij zoet zoals hij aangeeft, hij wacht nu op de levering ipads en daarom is de advertentie stop gezet.
ofwel kun je je bestelling bij hem doen waarna hij hem gaat leveren, precies zoals het gaat bij een webshop.
alleen voor die webshop mag het niet, maar met een tussenpersoon wel?

beetje duistere praktijk vind ik het.
heel jammer dat jullie de v&a laten vergallen door dit soort dingen. Het gaat al steeds slechter met de V&A en dit zijn dan echte doodsteken.
Ik denk niet dat jij nou de meest aangewezen persoon bent om te klagen over het niveau van V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zeef schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:31:
Als jij eens in de maand eens een artikel van shop B verkoopt met korting dan is dat geen probleem. Doe je dat elke dag, dan wel. De grens is tussen structureel en incidenteel hebben we wel maar waar wij de lat leggen ga ik zeker niet in het openbaar vermelden om kwaadwillenden niet teveel te helpen.
Was ook niet om jullie 'regeltjes' naar boven te vissen, meer als informatieve gedachte mocht ik soortgelijke V&A advertenties tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zeef schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:32:
[...]

Ik denk niet dat jij nou de meest aangewezen persoon bent om te klagen over het niveau van V&A.
ik heb al sinds jaar en dag problemen met het beleid dat hier selectief word toegepast.
dus ik denk net dat ik hier prima over kan klagen gezien jullie in mijn ogen nauwelijks iets goed doen
zeef schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:31:
[...]

de regels hiervoor hoeven niet naar boven te komen.
echter bied hij volgens zijn tekst heel veel producten onbeperkt aan met korting.
hij geeft aan dat hij een greep laat zien in de advertentie en dat zijn leveringen vertraagd zijn. dan verkoop je niet eens een artikel, dan ben je toch gewoon aan het handelen?
het verhaal van structureel en incidenteel is niet aan de orde, volgens jullie regels mag handelen gewoon niet, of je dat nu 1 dag, 1 week of het hele jaar doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:42:
[...]

ik heb al sinds jaar en dag problemen met het beleid dat hier selectief word toegepast.
dus ik denk net dat ik hier prima over kan klagen gezien jullie in mijn ogen nauwelijks iets goed doen
Waarvan akte
de regels hiervoor hoeven niet naar boven te komen.
echter bied hij volgens zijn tekst heel veel producten onbeperkt aan met korting.
hij geeft aan dat hij een greep laat zien in de advertentie en dat zijn leveringen vertraagd zijn. dan verkoop je niet eens een artikel, dan ben je toch gewoon aan het handelen?
het verhaal van structureel en incidenteel is niet aan de orde, volgens jullie regels mag handelen gewoon niet, of je dat nu 1 dag, 1 week of het hele jaar doet.
Ik ga niet meer in op de individuele advertentie zoals al eerder aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zeef schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:07:
[...]
Waarvan akte
[...]

Ik ga niet meer in op de individuele advertentie zoals al eerder aangekondigd.
waar kan ik dit dan wel aankaarten?

op het forum wilt niemand reageren en via het meldpunt komen alleen standaard reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik denk dat ze proberen te zeggen dat het niet boeit wat je te melden hebt.

Let it go and move on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:08:
[...]

waar kan ik dit dan wel aankaarten?

op het forum wilt niemand reageren en via het meldpunt komen alleen standaard reacties...
Beleid V&A ligt met name bij Zeef, Microkid en bij mij. Gezien je Zeef's antwoord hier hebt, zal ik je de moeite besparen van mij een reactie te krijgen, want ik sluit me er geheel bij aan.

Je gebruikt het kicken van je eigen ad die daardoor verwijderd is in een vergelijking met totaal iets anders en zegt dan dat het beleid niet klopt. Waarbij je ook nog eens niet de hele tekst quote. Tenslotte is het dan V&A laten vergallen en dat we niets aan dit soort zaken doen.

Pardon?

Het lijkt me dat dit soort dingen lang niet zo erg is als laten we eens een voorbeeld nemen... Met clone-accounts de prijs van je eigen veiling opdrijven? Hoewel ik het ermee eens ben dat we bij dat soort dingen eigenlijk ook wel gelijk een permanente ban zouden mogen zetten.

Wij kijken naar meer dan een geplaatste advertentie bij het beoordelen, en vandaar dat dit soort dingen simpelweg ter beoordeling van de crew is.

Mij lijkt deze discussie in ieder geval meer dan klaar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.