Excel bestand verdwijnt steeds van server *

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56
Beste mensen op mijn server heb ik last van een excel bestand dat regelmatig letterlijk verdwijnt.
De enige optie is dan om de laatste versie van de backup schijf terug te halen, waardoor er dus altijd veel werk verloren gaat.

Heeft iemand hier vaker mee te maken gehad en weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wordt jouw server door meerdere mensen gebruikt of ben jij de enige? Als je het bestand op een andere locatie staat, heb je er dan ook last van? Heb je ook logging ingeschakeld? Als je in de DOS prompt kijkt, staat het document er nog wel (oldskool dir /a gebruiken).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naast bovenstaande vragen: welk OS? Server: wat voor server, fileserver, webserver, WebDAV, iets anders? Omdat je het in OFF plaatst: waarom denk je dat de 'boosdoener' Excel zelf is, gebeurt het ook als dat is afgesloten? Wie en welke applicaties hebben schrijf/delete-toegang? Wat gebeurde er toen je file auditing inschakelde? Of handmatig: wie of wat gaat er piepen als je de rechten aanpast?

Zonder info en eigen inbreng geen oplossing ;)
Zie Het algemeen beleid #quickstart en ook (de feedback op) je eerdere topics: ajb voortaan meer info in je topicstart. Dan haal ik ondertussen de spelfout uit de topictitel en vul ik het wat aan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Virusscanner die het weg gooit wellicht?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
Ik weet het niet ik weet alleen dat het flink irritant is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
met zo'n antwoord komen we niet echt verder he -_-

Lees bovenstaande reacties, en probeer hier aub een fatsoenlijk antwoord op te geven!
Kan je dit niet, dan zit je hier duidelijk op de verkeerde plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
F_J_K schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:20:
Naast bovenstaande vragen: welk OS? Server: wat voor server, fileserver, webserver, WebDAV, iets anders? Omdat je het in OFF plaatst: waarom denk je dat de 'boosdoener' Excel zelf is, gebeurt het ook als dat is afgesloten? Wie en welke applicaties hebben schrijf/delete-toegang? Wat gebeurde er toen je file auditing inschakelde? Of handmatig: wie of wat gaat er piepen als je de rechten aanpast?

Zonder info en eigen inbreng geen oplossing ;)
Zie Het algemeen beleid #quickstart en ook (de feedback op) je eerdere topics: ajb voortaan meer info in je topicstart. Dan haal ik ondertussen de spelfout uit de topictitel en vul ik het wat aan.
Windows XP een fysieke fileserver.
Het is ook specifiek 1 excelbestand wat steeds verdwijnt het lijkt wel corrupt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
En de rest van de gestelde vragen? Outerspace, F_J_K en Bor de Wollef stellen alle 3 vragen die relevant zijn en je geeft antwoord op slechts 1 van de vragen van F_J_K.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Opslaan lokaal -> kopieren naar netwerk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MrN schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:19:
Windows XP een fysieke fileserver.
Het is ook specifiek 1 excelbestand wat steeds verdwijnt het lijkt wel corrupt ofzo.
Hmja. Dit schiet natuurlijk niet op, zo zonder info.

Ik stel voor dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing, dit topic sluit ik.

OFF lijkt sowieso niet de juiste plek, open afhankelijk van je vermoedens in bijv WOS of (zeer onwaarschijnlijk) harde waren een nieuw topic maar check dan eerst alles bovenstaande.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.