Abonnement Vodafone per direct afkopen en naar prepaid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53
Gisteren heb ik bij Typhone.nl een nieuw abonnement afgesloten met de nieuwe HTC One X. De prijzen hiervoor zijn zo ontzettend veel lager dan wat ik moet betalen voor een verlenging, dat ik dit aanbod niet kon laten lopen.

Het grote nadeel hiervan is dat ik een nieuw nummer krijg. Alhoewel dat wel overkomelijk is, wil ik toch proberen om mijn huidige nummer te behouden. Het is een wat complex verhaal, dus ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen, hopelijk kan iemand me dan vertellen of het kans van slagen heeft.

Ik heb een nieuw Vodafone BSW Smart abonnement afgesloten met nummerbehoud. Dit nummerbehoud kon natuurlijk niet op m'n huidige abonnement toegepast worden omdat er dan sprake was van verlenging. Dit heb ik dus laten toepassen op een prepaid kaart die ik zelf nog thuis heb liggen. Op deze manier kan ik de ingangsdatum van het abonnement 2 maanden later laten ingaan. Dit heb ik gedaan omdat mijn huidige abonnement helaas nog loopt tot 23 juni en ik dus zo kort mogelijk met dubbele kosten wil zitten. Dit werd me voorgesteld door een kundig overkomende medewerker van Typhone, dus ik ga er vanuit dat dit geen probleem is.

Dit voorgaande staat dus allemaal los van mijn huidige abonnement, dat loopt door tot 23 juni. Nu is het mogelijk om je abonnement af te kopen. Mijn idee is om het abonnement nu af te kopen, ik heb een opzegtermijn van 1 maand. Op het moment dat ik dit afkoop, wil ik dit om laten zetten in een prepaid kaart met nummerbehoud. Die prepaid kaart zou dan dus ingaan na de opzegtermijn.

*** edit: net met Vodafone gebeld: opzeggen, afkopen en nummer overzetten naar prepaid is mogelijk. Ik krijg dan een nieuw simkaartje voor prepaid toegestuurd met hetzelfde nummer. Het zou vloeiend in elkaar moeten overlopen, dus het nieuwe nummer is direct actief als mijn abonnement er mee stopt.

Mocht dat lukken, dan heb ik dus eind april m'n huidige abonnement afgekocht en een prepaid kaart met mijn huidige nummer.

Volgende stap is het bellen van Typhone dat ze het eerste prepaid nummer wat ik had opgegeven moeten veranderen in het nummer van de prepaid kaart met m'n huidige nummer. Ik neem tenminste aan dat ze dat op dat moment (een maand voordat het nummer over zou gaan) nog kunnen wijzigen.

Als alles dan goed gaat zou ik toch m'n huidige nummer kunnen behouden...

Dit zou moeten kunnen als ik het allemaal zo beredeneer. Iemand die hier een andere mening over heeft of misschien zelfs iemand die zoiets al eens heeft gedaan?

[ Voor 6% gewijzigd door wph op 29-03-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-08 19:33

Malarky

Wils voor wat ieder

Dus als ik het goed begrijp zou het mogelijk zijn om een telefoonnummer van een aflopend VF abonnement (want afgekocht) over te hevelen naar een VF prepaidkaart (kan ik inkomen) en vervolgens een nieuw VF abonnement met nummer behoud (als nieuwe klant) afsluit waarbij je het nummer van je VF prepaidkaart opgeeft?

1) Dat zou betekenen dat VF je als nieuwe klant ziet ook al had je al een VF prepaidkaart? (las gisteren overigens wel zoiets in het HTC One X topic)

2) Daarnaast heb ik ergens gelezen dat er een termijn tussen je nieuwe en oude VF contract met abonnement moet zitten, voordat VF je als nieuwe klant ziet. Daar zit in jouw geval slechts een enkele week tussen toch?

3) Controleer bij Typhone ook even of je nog na enige tijd (duurt neem ik aan nog even voordat je je VF prepaidkaart hebt ontvangen) het nummer wat ingevuld is bij nummer behoud in je contract kan wijzigen. Mogelijk hebben zij jou order en ingevulde gegevens al weer doorgeven aan VF, waardoor het wat complexer wordt. Dan zou Typhone weer een verzoek moeten indienen bij VF voor een wijziging.

Ik zou de eerste punten even controleren bij de klantenservice van VF zelf en het laatste natuurlijk bij Typhone.

Als jij een bevredigend antwoord op de eerste twee vragen krijgt betekend dat dat je een vrij eenvoudige truc hebt, die eigenlijk iedereen kan toepassen, om als bestaande VF klant toch als nieuwe VF klant te kunnen worden gezien.

Aangezien de megadeals altijd alleen gelden voor nieuwe VF klanten is dit voor elke VF klant uiterst interessant.

[ Voor 34% gewijzigd door Malarky op 29-03-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Malarky schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:01:
Dus als ik het goed begrijp zou het mogelijk zijn om een telefoonnummer van een aflopend VF abonnement (want afgekocht) over te hevelen naar een VF prepaidkaart (kan ik inkomen) en vervolgens een nieuwe VF abonnement met nummer behoud af te sluiten waarbij je het nummer van je VF prepaidkaart opgeeft?

1) Dat zou betekenen dat VF je als nieuwe klant ziet ook al had je al een VF prepaidkaart? (las gisteren overigens wel zoiets in het HTC One X topic)

2) Daarnaast heb ik ergens gelezen dat er een termijn tussen je nieuwe en oude VF contract met abonnement moet zitten, voordat VF je als nieuwe klant ziet. Daar zit in je geval slechts een enkele week tussen toch?

Ik zou die twee punten even controleren bij de klantenservice van VF zelf.
Je bent als VF prepaid klant een nieuwe klant als je een abo afsluit. Maar abo>prepaid>abo en dat met maar een paar dagen ertussen, dat weet ik niet. Ik weet in ieder geval zeker dat ik kan afkopen en naar prepaid kan gaan. Of ik dan direct weer nummerbehoud kan aanvragen op die prepaid en als nieuwe klant behandeld wordt, dat weet ik niet. Ik heb geen idee hoe streng de controle daarvan is.

Waar ik misschien te weinig rekening mee heb gehouden is het moment waarop Typhone nummerbehoud aanvraagd. Als ze dit direct toen bij ontvangst van het contract, dan gaat dit hele verhaal niet meer op. Of ze moeten dit over een maand nog kunnen wijzigen, daar twijfel ik aan (want dan heb ik pas het simkaartnummer van die toegestuurde prepaid kaart).

En ik zit inderdaad met het risico dat Vodafone het nummerbehoud niet accepteert omdat ik nog maar een paar dagen weg ben als abonnee op het moment dat ik weer terug wil komen.

Er zitten allemaal nogal haken en ogen aan. Op het moment dat ik m'n abonnement afkoop en stopzet zit ik dus met een prepaid kaart en nog geen nieuw abonnement. Met een beetje pech gaat er dan van alles mis, mislukt het en zit ik een paar weken zonder abonnement omdat ik dat afgekocht heb :F

Het zou natuurlijk wel verdomd leuk zijn als het wel lukt, puur en alleen omdat ik dan het voordeel van een nieuw abonnement heb maar toch nummerbehoud.

***edit: ik zie dat je je reactie wat aangepast heb terwijl ik deze aan het beantwoorden was, je punt 3 stond er eerst niet, maar daar had ik ook al over nagedacht en had ik al benoemd in bovenstaande reactie. Het is inderdaad een belangrijk punt en ik heb Typhone hier al een uurtje geleden over gemaild, maar dat duurt natuurlijk even voordat ik daar antwoord op heb.

[ Voor 7% gewijzigd door wph op 29-03-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 17:32

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Interessante 'workaround', mij zijn ze bij VF juist kwijtgeraakt omdat ze onvriendelijk zijn voor de vaste klant. Ik voelde me sterk benadeeld ten opzichte van de nieuwe klanten als ik kijk naar telefoon&abbo acties. (kijk een klein verschil kan ik mee inkomen, maar we hebben het over wel wat meer dan dat)
Voor mij komt het te laat denk ik, maar desalniettemin ben ik benieuwd of het gaat lukken. En als zo'n periode van 1 week niet genoeg is, hoeveel tijd zou er dan tussen moeten zitten? 1 maand? half jaar? heel jaar?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
rockhopper schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:26:
Interessante 'workaround', mij zijn ze bij VF juist kwijtgeraakt omdat ze onvriendelijk zijn voor de vaste klant. Ik voelde me sterk benadeeld ten opzichte van de nieuwe klanten als ik kijk naar telefoon&abbo acties. (kijk een klein verschil kan ik mee inkomen, maar we hebben het over wel wat meer dan dat)
Voor mij komt het te laat denk ik, maar desalniettemin ben ik benieuwd of het gaat lukken. En als zo'n periode van 1 week niet genoeg is, hoeveel tijd zou er dan tussen moeten zitten? 1 maand? half jaar? heel jaar?
Dat is inderdaad natuurlijk de enige reden dat ik zoiets probeer.
  • Bij Vodafone online kostte het toestel 89 euro met 2 jaar BSW Smart 100. Totale kosten € 939.
  • In de Vodafone winkel ging er nog wat van het toestel af, kostte me nog € 20. Totale kosten € 870.
  • Bij Typhone was het toestel gratis en maar een 1 jarig abonnement. Totale kosten € 465.
(en dan zijn er mensen die met cashback deals en cadeautjes daar nog een paar tientjes onder zitten)

Het is vrij simpel, mijn nummer is me best wat waard, maar geen € 400. Natuurlijk heb ik dan maar een 1 jarig abonnement i.p.v. 2 jaar, maar aan het einde van dit jaar is mijn toestel nog best wat geld waard. Na twee jaar is het vrijwel een fossiel :P Als dit abonnement afgelopen is, komt er vast weer een mooie aanbieding en dan heb ik ook wat meer geduld om wat moois te vinden en zo'n constructie als hierboven op t gemakje uit te voeren. Nu ben ik m'n huidige toestel meer dan beu en heb ik dat allemaal niet van tevoren bedacht.

Wat ook nog een optie is bij Vodafone, een nieuw nummer naar eigen keuze aanvragen kost € 113,50 (wat ik natuurlijk nooit ga doen). Maar stel dat ik dat zou doen, dan hou ik nog een hele hoop geld over.

[ Voor 17% gewijzigd door wph op 29-03-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-08 19:33

Malarky

Wils voor wat ieder

Je kan VF toch even bellen over de eerste twee punten? Dan weet je gelijk wat er mogelijk is.

Ik zou mijn nummer ook niet kwijt willen, 3 jaar geleden 10 euro voor betaald bij Turkse provider (Ay Yildiz) en die met veel pijn en moeite naar VF gemigreerd. Zij hadden er toen nog enkele duizenden die je zelf kon uitzoeken online. Dat soort databases waren 3 jaar geleden al schaars, maar nu zeker. Vrijwel alle 06 blokken zijn al vergeven of gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Malarky schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:49:
Je kan VF toch even bellen over de eerste twee punten? Dan weet je gelijk wat er mogelijk is.

Ik zou mijn nummer ook niet kwijt willen, 3 jaar geleden 10 euro voor betaald bij Turkse provider (Ay Yildiz) en die met veel pijn en moeite naar VF gemigreerd. Zij hadden er toen nog enkele duizenden die je zelf kon uitzoeken online. Dat soort databases waren 3 jaar geleden al schaars, maar nu zeker. Vrijwel alle 06 blokken zijn al vergeven of gereserveerd.
Dat zit ook in de planning. Alleen wacht ik eerst even de reactie van Typhone af, het hele verhaal gaat namelijk toch niet door als de nummerportering al is aangevraagd en niet meer te veranderen is.

Op het moment dat ik daar groen licht voor krijg, dan ga ik Vodafone bellen voor die nog openstaande vragen. Waarvan ik de uitkomst natuurlijk te zijner tijd hier laat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zeer interessant dit. Ik hoop dat het je lukt want dan ga ik het ook doen.

De One X deal bij GSMeasy is er niet meer, maar (nog) wel bij Typhone, hoewel ik gok dat die daar ook elk moment weg kan zijn.
Ik heb ook al aan een dergelijke constructie gedacht (ik moet zelf met mijn Vodafone abbo nog tot eind mei) en ik heb geen zin om €300+ bij te betalen t.o.v. nieuwe klanten. Want een Vodafone Bel-SMS-Web Smart 100 is perfect voor mij. Helemaal als het ook nog 1-jarig is.

Maar waarom zou je eerst een prepaidje kopen om het nummer van dat prepaid als nummerbehoud naar nieuw Vodafone abonnement te halen?
Kan toch ook gewoon een nieuw Vodafone abbonnement met nummerbehoud van je prepaid dat je aanmaakt die ook nummerbehoud heeft van je huidige abonnement.

Dus keep us updated. Ben erg benieuwd hoewel ik vrij zeker ben dat deze constructie niet gaat lukken; ik weet vrij zeker dat er gewoon een bepaalde tijd tussen bepaalde zaken moet zitten; (je gaat nu in een tijdspan van enkele dagen over van oud Vodafone abonnement naar Vodafone prepaid naar nieuw Vodafone abonnement),
en je moet het geluk hebben dat je bij (bijvoorbeeld) Typhone over een aantal dagen je nummer (dat je wil behouden) nog kunt wijzigen.

Maar ik hoop het wel, als het werkt doe ik het direct (moet ook wel, aanbieding zal niet lang geldig zijn).

EDIT: ik lees net in het welbekende topic over de One X dat iemand gisteren bij Typhone nummerbehoud heeft aangevraagd, hij heeft nu al doorgekregen dat nummerbehoud is geregeld. Gaat erg rap dus, dus ik ben bang dat het ons niet gaat lukken :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 29-03-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik heb even wat lopen opzoeken (mijn Vodafone abbo loopt dus eind mei af):

- Vodafone abonnement naar Vodafone prepaid kan. Met een maand opzegtermijn, dus per 29 april 2012 dus over naar Vodafone prepaid.
Je kunt je eigen 06-nummer(s) gratis meenemen naar Vodafone (uitgezonderd Z11). Volg de instructies tijdens het bestellen.
Nummerbehoud van een andere aanbieder of Vodafone abonnement naar Vodafone prepaid.
Heb je al een Vodafone Prepaid-pakket gekocht? Bel minimaal 1 keer naar een ander nummer in Nederland om de simkaart te activeren. Vraag dan nummerbehoud aan met het formulier van abonnement naar prepaid of van prepaid naar prepaid op onze website.
Beide van Vodafone site.

- Vodafone prepaid naar Vodafone abonnement (als nieuw abonnement) kan ook.
Indien u overstapt naar een Vodafone abonnement is nummerbehoud mogelijk onder de volgende voorwaarden.
◦De verplichte contracttermijn bij uw provider moet binnen twee maanden voorbij zijn.
◦Uw telefoonnummer mag nog niet gedeactiveerd zijn.
U komt van een andere provider dan Vodafone of bent op dit moment in het bezit van een prepaidkaart van Vodafone.

(...)

Procedure:
3. 3.Vodafone zegt uw oude abonnement of prepaid aansluiting op met inachtname van de opzegtermijn. Let op: bij de meeste providers is dit één maand voor abonnees (na 1 juli 2009) en drie maanden voor zakelijke klanten, voor prepaid bellers geldt geen opzegtermijn.
[url="Bron."]https://www.gsmwijzer.nl/info/nummerbehoud_vodafone[/url]

Dus in theorie gaat je prepaid in op (laten we zeggen) 29 april, je laat het weer opzeggen op bijvoorbeeld 30 april.

2 problemen/onduidelijkheden nog:
- Moet er een bepaalde tijd zitten tussen 2 abonnementen bij Vodafone (die dus hetzelfde nummer hebben)?
Eerlijk gezegd denk ik dat hiertussen wel een paar maanden (3 of 6) moeten zitten.

- Je moet er dus voor kunnen zorgen dat (bijv.) Typhone pas je nummer overneemt nádat je huidige Vodafone is opgezegd en is overgezet naar prepaid. Dit alles overlapt elkaar dus denk ik niet dat dit kan.

[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 29-03-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
Piet91 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:04:
Maar waarom zou je eerst een prepaidje kopen om het nummer van dat prepaid als nummerbehoud naar nieuw Vodafone abonnement te halen?
Kan toch ook gewoon een nieuw Vodafone abbonnement met nummerbehoud van je prepaid dat je aanmaakt die ook nummerbehoud heeft van je huidige abonnement.
Ik heb dit stukje al 5x gelezen maar ik snap niet wat je hier mee bedoeld.

Ik zal nog even een keer kort uitleggen wat ik nu heb gedaan, ik heb nummerbehoud aangevraagd voor mijn nieuwe abonnement op een prepaid kaartje wat ik thuis had liggen, zodat ik het abonnement 2 maanden later kan laten ingaan. Dit scheelt me dus 2 maanden dubbele kosten.

Overigens had ik dat prepaid kaartje niet bij de hand de afgelopen dagen, naar het blijkt is mijn nummerbehoud al goedgekeurd door Vodafone (en dus ook al lang verwerkt door Typhone). Hier kwam ik net pas achter toen ik deze prepaid kaart in m'n telefoon stopte en 2 smsjes kreeg, de eerste dat nummerbehoud in behandeling was en de tweede dat nummerbehoud goedgekeurd was en ingaat vanaf 29 mei. Dus ik denk dat er voor mij weinig meer te veranderen valt. Ik vrees namelijk dat Typhone dat niet meer gaat kunnen veranderen. Ik wacht nog op antwoord, maar ja het zij dan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:07
1. Hoe lang kan je ingangsdatum uitstellen door te poseren als een prepaidporteringklant?
2. Accepteren ze nog het veranderen van te porteren nummer?

Want ik zat met ditzelfde probleem op 2 manieren.

1. Broertje had al vodafone maar die loopt pas in juli af, afkopen wilde ik wil maar was bang dat dit te lang zou duren etc etc, had dus graag jouw oplossing gebruikt.
2. Een vriendin heeft simpel en kan pas vanaf woensdag (dan is t '2 maanden van te voren') overstappen met nummerbehoud, ze had dan dus prepaid kunnen porteren met toekomstige datum en dan gewoon woensdag opbellen van weetje neem dit nummer maar ipv dat andere nummer.

Vodafone is echt een extreem starre provider, TOTAAL GEEN klantengemak/vriendelijkheid. (ik had bijvoorbeeld prachtig nummer, maar overzetten naar mijn vodafone, nee hoor, kan alleen bij een nieuw abbo, KPN TMobile en diens dochters no problem, klant is koning...)

Heb al vaker discussies met ze gehad over hoe idioot ze wel niet zijn :P

Ik kan me dus niet voorstellen dat ze je achteraf TOCH het porteringsnummer laten veranderen tenzij daar een fout in zat, en als die fout er dan in zat dat je misschien toch te horen krijgt nou bestel dan maar opnieuw (actie voorbij).

[ Voor 31% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-03-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:18:
1. Hoe lang kan je ingangsdatum uitstellen door te poseren als een prepaidporteringklant?
2. Accepteren ze nog het veranderen van te porteren nummer?

Want ik zat met ditzelfde probleem op 2 manieren.

1. Broertje had al vodafone maar die loopt pas in juli af, afkopen wilde ik wil maar was bang dat dit te lang zou duren etc etc, had dus graag jouw oplossing gebruikt.
2. Een vriendin heeft simpel en kan pas vanaf woensdag (dan is t '2 maanden van te voren') overstappen met nummerbehoud, ze had dan dus prepaid kunnen porteren met toekomstige datum en dan gewoon woensdag opbellen van weetje neem dit nummer maar ipv dat andere nummer.

Vodafone is echt een extreem starre provider, TOTAAL GEEN klantengemak/vriendelijkheid. (ik had bijvoorbeeld prachtig nummer, maar overzetten naar mijn vodafone, nee hoor, kan alleen bij een nieuw abbo, KPN TMobile en diens dochters no problem, klant is koning...)

Heb al vaker discussies met ze gehad over hoe idioot ze wel niet zijn :P

Ik kan me dus niet voorstellen dat ze je achteraf TOCH het porteringsnummer laten veranderen tenzij daar een fout in zat, en als die fout er dan in zat dat je misschien toch te horen krijgt nou bestel dan maar opnieuw (actie voorbij).
toon volledige bericht
Punt 1 is simpel te beantwoorden, maximale termijn hiervoor is twee maanden.

Punt 2 is inderdaad de grote vraag. Als ik dat wist had ik het hier neergezet. Er staan nog een aantal vragen open, zoals:
  • Kan Typhone (of willekeurig welke shop) het porteringsverzoek nog wijzigen naar een ander nummer?
  • Zo ja, accepteert Vodafone dit? Want dat zou betekenen dat ik in een paar dagen van
    abonnement-->prepaid-->abonnement ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:07
Nou, hou ons op de hoogte, ik zou het overigens ook zeer op prijs stellen als je me gewoon een privebericht/dm stuurt als je er uiteindelijk achter bent (als het bij jou dus wel of niet lukt.)

Waardevolle informatie voor in de toekomst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:32:
Nou, hou ons op de hoogte, ik zou het overigens ook zeer op prijs stellen als je me gewoon een privebericht/dm stuurt als je er uiteindelijk achter bent (als het bij jou dus wel of niet lukt.)

Waardevolle informatie voor in de toekomst :-)
Komt goed, ik laat het weten als het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wph schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:08:
[...]

Ik heb dit stukje al 5x gelezen maar ik snap niet wat je hier mee bedoeld.
Sorry, maar dat was ook niet helemaal toepasbaar op jouw situatie, maar meer op die van mij. Maar hieronder staat dat het dan nog niet klopt.
(En het is inderdaad heel vreemd geschreven.)

Als in wat ik zou kunnen doen: Ikzelf heb Vodafone abbo tot eind mei. Ik zeg nu per direct mijn huidig abbo op, en laat het overzetten (met nummerbehoud) naar prepaid. Dat prepaid gaat over 1 maand in (maand opzegtermijn van m'n huidige abbo). Dus m'n prepaid gaat in op 30 april.

Ook vraag ik morgen bij Typhone de Vodafone deal aan mét nummerbehoud (hiervoor moet ik nu ook maar een prepaid aanvragen; ik kan niet nummerbehoud doen met m'n huidige Vodafone nummer natuurlijk).

Dan moet ik regelen zodra m'n huidige abbo is omgezet naar prepaid, ik direct Typhone meedeel dat m'n 'oude nummer' (wat dus eigenlijk dat nieuwe prepaid nummer is) verkeerd is, maar dat het m'n oude Vodafone nummer moet zijn.

Maar dat stuit dus op 3 problemen/risico's:
1) Hoe snel regelt Vodafone: opzeggen van huidige abbonement, omzetten naar prepaid. (waarschijnlijk binnen 1 dag)
2) Hoe snel regelt Typhone het contract, nummers e.d. Wat ik moet dus genoeg tijd hebben om te regelen dat m'n huidige abbo wordt opgezegd, omgezet in prepaid.
3) Kan het überhaupt dat ik van oud Vodafone abbo -> prepaid -> nieuw abbo (allemaal met zelfde nummer) in zó'n klein tijdbestek (praktisch 1, hooguit 2 dagen) switch? Lijkt me niet namelijk.

Ik denk dat ik dit plan maar aan de kant moet schuiven. Want dit zou betekenen dat ik dat allemaal in 1 dag moet regelen, (waaronder nieuw prepaid en alles kopen) en hopen dat het überhaupt werkt, wat me stug lijkt.
Als punt 3 al überhaupt zou kunnen, heb je hiervoor gewoon meer tijd nodig; de aanbieding van Typhone loopt tot morgen, maar morgenmiddag om 15:00 uur moet het contract al bij hen binnen zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Piet91 op 29-03-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Piet91 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:50:
[...]

Sorry, maar dat was ook niet helemaal toepasbaar op jouw situatie, maar meer op die van mij. Maar hieronder staat dat het dan nog niet klopt.
(En het is inderdaad heel vreemd geschreven.)

Als in wat ik zou kunnen doen: Ikzelf heb Vodafone abbo tot eind mei. Ik zeg nu per direct mijn huidig abbo op, en laat het overzetten (met nummerbehoud) naar prepaid. Dat prepaid gaat over 1 maand in (maand opzegtermijn van m'n huidige abbo). Dus m'n prepaid gaat in op 30 april.
Klopt nog steeds niet ;).
Per direct je abo opzeggen kun je, tenzij je de resterende tijd wil afkopen, pas na afloop van je contractsperiode, je moet je dus in ieder geval aan die termijn houden. Daarna kun je idd gewoon op elk gewenst moment opzeggen, met een maand opzegtermijn.
Wanneer je dus nu op tijd (dwz. ruim een maand voor afloop van je contract) je abo opzegt, met nummerbehoud naar prepaid, gaat dit nummerbehoud in op de datum, dat je contract afloopt, eind mei dus in jouw geval, niet eind april.

[ Voor 5% gewijzigd door Marly op 30-03-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Marly schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:02:
[...]

Klopt nog steeds niet ;).
Per direct je abo opzeggen kun je, tenzij je de resterende tijd wil afkopen, pas na afloop van je contractsperiode, je moet je dus in ieder geval aan die termijn houden. Daarna kun je idd gewoon op elk gewenst moment opzeggen, met een maand opzegtermijn.
Wanneer je dus nu op tijd (dwz. ruim een maand voor afloop van je contract) je abo opzegt, met nummerbehoud naar prepaid, gaat dit nummerbehoud in op de datum, dat je contract afloopt, eind mei dus in jouw geval, niet eind april.
Ik moet dus nog 2 maand, en ik wil best afkopen. Dat is voor mij dus 2 x €30. Dat kan, in theorie kan ik daarmee over een maand (maand opzegtermijn) van m'n abonnement af zijn.
Dus stopt m'n abbonement 30 april. Prepaid gaat dan ook op 30 april in. Dan zou dit nieuwe abonnement weer op 30 april of 1 mei ingaan.

Maar dit alles zijn zoveel stappen en omzettingen dat dit gewoon nooit gaat werken, zelfs als het theoretisch kan en mag (van Vodafone). Dus ik moet dit plan wel schrappen als Vodafone klant die nog 2 maand te gaan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ja, wanneer je wil afkopen, kun je idd over een maand van je abo af zijn, maar ik ben ook bang, dat er dan te weinig tijd tussen oud en nieuw abo zal zitten, zodat het mogelijk niet zal lukken, hoewel ik 't jullie wel zou gunnen, 't is een goede aanbieding :)
Is er niet een oplossing te vinden, met een vertrouwd persoon in de familie/vriendenkring, die het nieuwe abo gaat gebruiken ? Dan kun je zelf tzt gewoon verlengen en het daarbij behorende toestel aan degene geven, die je abo gebruikt.
Zo heeft mijn man ooit eens een abo genomen, dat zijn broer (die maar weinig belt) heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verlengen wordt 'm sowieso niet, dan ga ik flink meer betalen per maand en kan ik een flinke toestelprijs gaan betalen.
Voorbeeld is Smart 100 (100 min, onbeperkt sms en 1GB data) waar je na een aantal maanden korting ruim €42.50 p/maand moet betalen, en dan is het toestel nog niet eens gratis ook. |:( 8)7

Stilzwijgend verlengen is m'n huidige abonnement niet goedkoop genoeg voor. (€30 voor 150min/sms en onbeperkt data).

Dus het wordt Sim-only of andere provider. KPN heeft tot zaterdag nog iets wat enigszins interessant is voor mensen met nu Vodafone; een constructie die overigens gewoon mogelijk is:
1e jaar: KPN abonnement; 1e 3 maanden de BEL-SMS-Web 650, overige 9 maanden Bel-SMS-Web 150 (da's wel zo'n minimum, 100 is wel erg weinig).
3 maanden €25, 9 maanden €32.50. Toestel €149. Totaal: €516.50
2e jaar neem je een sim-only van ongeveer zelfde voorwaarden (zo'n 150 min/sms, 1GB data) die zijn te vinden voor €15. Totaal €180.
Da's over 2 jaar gerekend €696.50 en dat is weer gemiddeld zo'n €29 p/maand
Een stuk minder aantrekkelijk dan de Vodafone deal, maar dit is wél mogelijk voor bestaande klanten van Vodafone én is 1-jarig.

Maar ik moet dus nog 2 maand en ik denk dat ik maar gewoon aanbiedingen in die tijd in de gaten moet houden en me niet moet laten ophitsen met deals die er nu zijn, hoe mooi ze ook zijn en zo mooi ook niet meer worden...

En familie die een nieuw abbo nodig hebben heb ik ook niet echt, heb juist in de laatste 3 maanden 3 familie leden al aan een nieuwe gsm + abonnement geholpen :')

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 30-03-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dit topic kan gesloten worden. Acties zijn voorbij namelijk...
Pagina: 1