Toon posts:

Televisie op versterker aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Wij hebben laatst een Philips 32PFL7406 gekocht en zouden deze graag aansluiten op onze stereo versterker Yamaha RX-497.
Mijn vraag is: Kan dit? En zo ja; hoe?

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes!

Stereo versterker: (als je er op klikt wordt hij groter)
Afbeeldingslocatie: http://statik.fotos.com.ua/images/products/540/yamaha/rx497_black_157581144.jpg

Televisie:
Afbeeldingslocatie: http://y.ua/mgallery/68/3f/48142/62883.png

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 10:54 ]

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:05

Glewellyn

is er ook weer.

De enige optie die ik nu zie is de koptelefoonuitgang op je TV verbinden met de DTV/CBL (of een andere audio ingang) op je receiver.

edit:
Of de L en R cinch op je TV naar de DTV/CBL ingang.

edit2:
Die cinch-oplossing hierboven werkt waarschijnlijk toch niet.... is eerder een ingang dan een uitgang, maar het proberen waard.

@FeaR (hieronder) die optie met de DAC vind ik wel een mooie oplossing.

[ Voor 54% gewijzigd door Glewellyn op 29-03-2012 10:57 . Reden: nog een optie gevonden ]

*zucht*

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:23

FeaR

In GoT we trust

Er zijn drie opties:
  1. Via de hoofdtelefoonuitgang van de TV naar de Yamaha. Heb je wel een 3,5mm jack naar Stereo RCA-kabel nodig. Werkt 100% zeker, maar is niet echt een mooie oplossing aangezien de hoofdtelefoonuitgang niet op elke TV echt lekker is.
  2. Via de Digital Out een optische kabel leggen naar een externe DAC, vanaf de DAC verder met analoge kabel naar de Yamaha. Werkt 100% zeker, maar is relatief kostbaar aangezien een DAC wat meer kost dan een kabeltje.
  3. Via de SCART op de TV een uitgang proberen te maken voor de audio. Zou je moeten gaan werken met een SCART blokje als deze waarmee je kan selecteren dat het een output moet worden. Werkt echter niet op elke TV aangezien niet elke TV dat ondersteunt. En als het al ondersteunt wordt dan is het nog maar de vraag van welke bronnen er allemaal audio door wordt gegeven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Als die tulp of scart aansluiting op de tv ook een uitgang is (pak de handleiding er dus bij), dan kan je beter die gebruiken.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-02 17:21
Ja via je koptelefoon uitgang.
kabel jack naar tulip
linkje
http://bin.ilsemedia.nl/m/m1fyufhwrxwd.jpg

op cd aansluiten.

klaar

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:54:
Als die tulp of scart aansluiting op de tv ook een uitgang is (pak de handleiding er dus bij), dan kan je beter die gebruiken.
Bedankt iedereen voor de ultrasnelle reacties!

Bedoel je hier de L en de R aansluiting van de TV? En deze dan aansluiten op de DTV poort van de versterker?

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:59:
[...]

Bedankt iedereen voor de ultrasnelle reacties!

Bedoel je hier de L en de R aansluiting van de TV? En deze dan aansluiten op de DTV poort van de versterker?
Dat bedoelt hij inderdaad... maar de vraag is wel of het gaat werken. L en R zijn waarchijnlijk alleen ingangen, maar het is het proberen waard.

*zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Nog een toevoeging: aan de versterker hebben we een bijbehorende CD speler gekoppeld.
Deze heeft wel een optical poort.

Is het niet mogelijk om hem via deze aan te sluiten?

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:02:
Nog een toevoeging: aan de versterker hebben we een bijbehorende CD speler gekoppeld.
Deze heeft wel een optical poort.

Is het niet mogelijk om hem via deze aan te sluiten?
Dat gaat niet werken, de CD speler heeft een optische uitgang, de TV heeft een optische uitgang.
Twee uitgangen op elkaar aansluiten heeft niet zo veel zin.

De goedkoopste oplossing die zeker werkt is het aansluiten van de koptelefoonuitgang van de TV op je DTV ingang van de versterker. Zet voordat je dat doet het geluid op je TV zo zacht mogelijk (uit, maar niet mute). Dan kan je voorzichtig het geluid van je TV harder zetten.

De andere optie die FeaR al aangaf is wat mij betreft een stuk mooier, het gebruik van een DAC (Digital to Audio Converter). Dan sluit je de optische uitgang van de TV aan op de DAC en de DAC weer op je receiver.

Voorbeeldje van een DAC:
http://www.raf.nl/webshop...49872a95e96b4f54abd88b711

http://www.dealextreme.co...log-audio-converter-44345

[ Voor 45% gewijzigd door Glewellyn op 29-03-2012 11:12 ]

*zucht*

• job

job

Glewellyn schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:01:
Dat bedoelt hij inderdaad... maar de vraag is wel of het gaat werken. L en R zijn waarchijnlijk alleen ingangen, maar het is het proberen waard.
Klopt. De handleiding van de tv geeft uitsluitsel over wat nou exact uitgangen zijn, en wat ingangen zijn.
Misschien is de koptelefoonuitgang de enige uitgang, die kan je gebruiken.. maar dat is verre van ideaal.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 29-03-2012 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er staat in de handleiding:

"Sluit de home cinema met een componentkabel (Y Pb Pr) en een audio L/R-kabel aan op de TV."

Er staat een plaatje bij.
De handleiding is hier te vinden: http://download.p4c.phili...32pfl7406h_12_dfu_nld.pdf

Het is pagina 55.

Nogmaals dank voor het meedenken!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:23:

"Sluit de home cinema met een componentkabel (Y Pb Pr) en een audio L/R-kabel aan op de TV."

De handleiding is hier te vinden: http://download.p4c.phili...32pfl7406h_12_dfu_nld.pdf

Het is pagina 55.

Nogmaals dank voor het meedenken!
Dat zijn dus ingangen. Koop gewoon zo'n kabeltje:

Afbeeldingslocatie: http://www.blueface.nl/images/36124.jpg

En sluit deze dan aan op de koptelefoonuitgang van de TV en op één van de lijningangen van de versterker (b.v. dvd, cd of tape). :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:23

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:23:

Dat is wel heel selectief quoten uit de handleiding. Want erboven staat hoe het met HDMI en met SCART moet werken. De Home Cinema waar ze het in de manual over hebben is er eentje die met beeld werkt, dus niet zoals jouw Yamaha. Qua aansluiten is en blijft het de twee/drie mogelijkheden die reeds gegeven zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• job

job

Je hebt geen home-cinema set. En dat verhaal gaat over de input (dus naar de tv toe). Jij wilt het de andere kant op. Leuk van philips dat ze daar niets over zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 29-03-2012 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, iedereen bedankt voor de input, ik zal de opties van Fear nog uitzoeken en anders een gewoon kabeltje vanaf de koptelefoonuitgang.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Koptelefoon kan inderdaad, maar dan zit je te klieren met volume denk ik. Als je SCART pakt dan werkt het waarschijnlijk beter omdat je dan niet met volumeregeling zit.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:32:
Koptelefoon kan inderdaad, maar dan zit je te klieren met volume denk ik.
Hoezo? Dat stel je 1x goed in op de TV en daarna regel je het met je versterker.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:20
Ik ga er even vanuit dat je digitale TV hebt (van welke provider dan ook) dan zit er op de box van je provider ook een audiouitgang van tulp kabels (rood/wit) deze kun je ook rechtstreeks doorverbinden naar je versterker.
zie onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/5812/jpegvoorbeeld.png

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:46
Nee, dat is optisch naar spdif.
Ik zou gewoon voor die koptelefoon naar tulp optie gaan. Simpel, goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Djampire schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:51:
Ik ga er even vanuit dat je digitale TV hebt (van welke provider dan ook) dan zit er op de box van je provider ook een audiouitgang van tulp kabels (rood/wit) deze kun je ook rechtstreeks doorverbinden naar je versterker.
zie onderstaande afbeelding.

[afbeelding]
Ja dat zou inderdaad ook op een oplossing zijn. Alleen hebben we via een CI+ module het kaartje in de tv zelf gestoken (dan heb je aan 1 afstandsbediening genoeg). Dus hebben we dat kastje niet meer in gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
bas-r schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:52:
[...]

Nee, dat is optisch naar spdif.
Ik zou gewoon voor die koptelefoon naar tulp optie gaan. Simpel, goedkoop.
Ik ga zo'n kabel zoeken en bestellen en kijken of dat acceptabel werkt.
Dank je!

Verwijderd

Topicstarter
Ter info: gisteravond zo'n kabel gekocht, werkt perfect!
Het geluid van de TV blijft het gewoon doen, dus als we het geluid over de stereo willen, zetten we de versterker aan. De kabels kunnen dus gewoon blijven zitten.

Dank jullie nogmaals!

Verwijderd

Geen idee wat voor boxen je hebt... maar koop een dac. wereld van verschil. e.g. beresfordTC-7510 (tweedehands) of (even duur als je versterker...) magicdac. Koop over (een tijdje) een degelijke (tweedehands) versterker en dito boxen. Of loop ik nu te hard van stapel?

Deze oplossing is imo een surrogaat van wat mogelijk is (zeker met de hedendaagse wildgroei aan degelijk en betaalbare dac's). Dit is een oplossing die ik vroeger gebruikt werd icm. 4:3 beeldbuis... Toen men nog niet beter wist... >:)
Pagina: 1