Compaq laptop hd gewist kan nie meer opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zuigzoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 09:43
Wie kan mij helpen?
ik heb per ongeluk alle data van mijn hd gewist en moet nu opnieuw instaleren.
Nu komt het probleem. Ik heb een losse flop drijf of ceedee drijf maar ik krijg mijn cd ramp speler niet aan de praat.

Help |:(

A.k.a. basjes

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Al een Windows 98 bootdisk geprobeerd met cd rom ondersteuning?

• zuigzoen
Op zaterdag 24 maart 2001 22:20 schreef Bulldog het volgende:
Al een Windows 98 bootdisk geprobeerd met cd rom ondersteuning?
Het is zo'n fijn ding met verwisselbare dvd/cd / floppydrive.
Gevolg is dus dat ik die niet kan gebruiken.

Windows is blijkbaar niet bootable vanaf cd... :'(

A.k.a. basjes

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En heb je er een netwerk -kaartje inzitten? Anders zou je met een netwerk bootflop kunnen opstarten, verbinding maken met je workstation en windows van daaraf installeren.

Moet je wel zorgen dat je de installatie files op je workstation zet.

Verwijderd

Bij de meeste laptops kun je de floppydrive ook extern aansluiten via een speciale connector. Dus cdromspeler intern en floppydrive extern. Werkt in ieder geval op mijn laptop. Anders kun je nog proberen te booten vanaf de win98 cdrom. Moet je wel even de bootvolgorde in je bios aanpassen.

• zuigzoen
Op zaterdag 24 maart 2001 22:42 schreef Bulldog het volgende:
En heb je er een netwerk -kaartje inzitten? Anders zou je met een netwerk bootflop kunnen opstarten, verbinding maken met je workstation en windows van daaraf installeren.

Moet je wel zorgen dat je de installatie files op je workstation zet.
Hoe wil je in Blofs naam nu een netwerk configureren als je nog niet eens een cd rom aan kunt spreken?
Je kunt fie drivers niet in laden

A.k.a. basjes

• zuigzoen
Op zaterdag 24 maart 2001 22:50 schreef balou het volgende:
Bij de meeste laptops kun je de floppydrive ook extern aansluiten via een speciale connector. Dus cdromspeler intern en floppydrive extern. Werkt in ieder geval op mijn laptop. Anders kun je nog proberen te booten vanaf de win98 cdrom. Moet je wel even de bootvolgorde in je bios aanpassen.
Breng jij mij die connector ff dan ;)

'k heb geen dockingstation of poorten over, 't is maar een compaq :r

A.k.a. basjes

• TiG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 14:19

TiG

Ik weet niet of dit werkt, ik heb het nog nooit geprobeert. Het is maar theorie. Kun je niet op een andere pc een system disk maken. Met een command prompt erop. Dan daarmee booten en de bestandjes die op de disk staan naar je HD copieren. Dan je laptop uitzetten. De drives verwisselen en als het goed is kun je je cd-drive dan wel aanspreken.

U gaat door voor de retorische vraag...

Verwijderd

Je kan ook nog de HD uit de compaq halen en via een convertor aansluiten op een andere pc. Dan de cab bestanden van windows copieren. Terug zetten en dan installatie starten. Convertors kun je bij de betere computerwinkels krijgen. (Ik hoop dat je hier wat aan hebt op zaterdagavond ;)

• zuigzoen
Dit hebben we geprobeerd maar werkt helaas niet:'(
Hij wil de driver niet laden terwijl die gewoon op c:\ staat :?

A.k.a. basjes

• zuigzoen
Op zaterdag 24 maart 2001 23:21 schreef balou het volgende:
Je kan ook nog de HD uit de compaq halen en via een convertor aansluiten op een andere pc. Dan de cab bestanden van windows copieren. Terug zetten en dan installatie starten. Convertors kun je bij de betere computerwinkels krijgen. (Ik hoop dat je hier wat aan hebt op zaterdagavond ;)
't is een mogelijkheid maar niet op zaterdag avond.
Lijkt mij alleen een erg dure oplossing die volgens mij toch makkelijker op te lossen moet zijn.
Bedankt voor de tip

A.k.a. basjes

Verwijderd

Probeer eerst met win98se diskette of cd te booten. Als het niet lukt, dan de hard disk eruit halen en met een convertor in een pc steken. Dan moet je booten met de windoos of dos, fdisken, format c: /s, dos cdrom driver installeren. HD terug in die laptop steken, booten van die hd, cd insteken, D:, setup, de windoos wordt geïnstalleert.....

Verwijderd

Ok, nog een andere dan (zo snel geven we niet op hoor). Formatteer je hd van je laptop. Start op met een bootflop (met mscdex.exe, sys.com, en dos cdromdriver). Maak je hd bootable met sys commando (moet er uiteraard wel op staan). Maak een config.sys en een autoexec.bat met een dos cdrom support (Driver kan je van de standaard windows bootflop afhalen). Verwissel nu je floppydrive voor je cdromspeler. Boot van je hd en start nu de installatie.

Verwijderd

Ghosten via netwerk?...:?
Je kan daarmee een bootdisk maken.
Netwerkkaartje is geen probleem... alleen om de PCMCIA-bus aan de praat te krijgen is wat lastig. 3Com maakt een goede kans, maar het blijft Xperimenteren.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:42

BS

Hadden compaqs geen quik restore cd :?

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:42

BS

En het is deels een crosspost want in SG vraagt hij om een bootdisk

• DSK
  • Laatst online: 05:58

DSK

boeiend...

download ergens een laplink programmatje, en koop je een laplink kabel (kost niet veel) en start op met de bootdisk, kopier da laplink programmatje op de schijf en ook op je desktop. Verbind ze en kopiër de CAB bestanden....

Blog (Linux-related)

• DSK
  • Laatst online: 05:58

DSK

boeiend...

laplink is traag, maar kan wel eens nuttig zijn...

Blog (Linux-related)

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 09:11
probeer dit eens
bij de compaq zit een quick restore cd doe deze erin . als ie geboot is druk je op exit doe nu je cd erin en voila

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• zuigzoen
Op zaterdag 24 maart 2001 23:35 schreef balou het volgende:
Ok, nog een andere dan (zo snel geven we niet op hoor). Formatteer je hd van je laptop. Start op met een bootflop (met mscdex.exe, sys.com, en dos cdromdriver). Maak je hd bootable met sys commando (moet er uiteraard wel op staan). Maak een config.sys en een autoexec.bat met een dos cdrom support (Driver kan je van de standaard windows bootflop afhalen). Verwissel nu je floppydrive voor je cdromspeler. Boot van je hd en start nu de installatie.
Dank Balou dit was 'em inderdaad na een beetje klooien

A.k.a. basjes

• zuigzoen
Op zondag 25 maart 2001 08:33 schreef BS het volgende:
Hadden compaqs geen quik restore cd :?
Ja dat klopt maar dan moet er nogwel backup data op je hd staan

anders werkt het niet

A.k.a. basjes

Pagina: 1