Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:52
Ik ga binnenkort een nieuwe telefoon aanschaffen en na alle ophef over de privacyvoorwaarden van google, heb ik besloten dat het geen android telefoon gaat worden dit keer. Waarschijnlijk draag ik een aluminium hoedje, maar he - gun mij ook mijn lol :)). Probleem is echter, wat dan wel. Welk smart telefoonplatform is privacygewijs nog wel ok?

- Android - lijkt me niet met privacyvoorwaarden die niet helemaal met EU beleid lijken overeen te komen
- Windows Phone - blazen vrij hoog van de toren op het gebied van privacy, maar op de een of andere manier vertrouw ik Microsoft niet (Niet gebaseerd op feiten, dus kan ik het mis hebben)
- Apple ios - Geen fan van Apple met haar 'proprietary standards'. Ook vertrouw ik ze privacygewijs niet echt (wederom niet echt gebaseerd op feiten, hoewel er een paar nieuwsberichten zijn die suggereren dat het niet helemaal jofel is).
- Blackberry - Is mij al eens beschreven als een firewall met een telefoon eromheen. Dit lijkt wel ok, maar hoe zit het met BB10? Volgens mij is dit een stuk interactiever en kan dus ook onveiliger zijn.
- Meego - Lijkt me ook vrij veilig, hoewel het waarschijnlijk niet een al te lange toekomst heeft
- Symbian Bellle - Beetje hetzelfde verhaal als Meego. Let wel, dit maakt me niet eens al te gek veel uit. Als het ding het de komende 2/3 jaar prima doet, ben ik tevreden.

Volgens mij zijn dat ze. Weten jullie hoe het privacygewijs zit bij deze systemen of waar je hier meer informatie over kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:45
Als je op je privacy gesteld bent, kun je of beter geen smartphone kopen of geen internetabonnement. Als je bijvoorbeeld een iPhone hebt, worden er geen gegevens verzonden naar Apple (tenzij toestemming!), maar als je via Safari surft dan zal Google natuurlijk wel zaken opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57

lier

MikroTik nerd

Wat is jouw definitie van privacygewijs?
Waar ben je bang voor of maak je je zorgen om?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Als je op onderstaande link klikt weten ze al welke telefoon je gebruikt. Hoe ver wil je gaan?
http://www.compucated.be/privacy/privacy-met-jouw-telefoon/

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 20:56
Privacy is behoorlijk relatief tegenwoordig. Je zal toch beter moeten bedenken wat je wel en niet 'geheim' wilt houden (locatie? Content? Surfgedrag?) En ook van wie, wil je een weloverwogen oordeel kunnen vormen.

Waarom wil je eigenlijk een smartphone dan? Zal niet zijn om fotootjes op je facebook te zetten haha.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Je klinkt nogal paranoid, dus mischien is dit iets voor je.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:41

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

lol wat een geweldige link naar een 'spy foon' _/-\o_

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
rockhopper schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:31:
[...]

lol wat een geweldige link naar een 'spy foon' _/-\o_
Mooie link inderdaad! Maar goed, zo enorm paranoia ben ik ook weer niet. Ook heb ik niets te verbergen, anders zou ik ook niet voor een mainstream smartphone gaan. Wel wil ik graag bedrijven die privacy hoger in het vaandel hebben staan dan anderen. Ik denk met name aan het doorgeven van locatiedata en gespreksdata (internet toegang is denk ik onmogelijk om privaat te houden tegenwoordig, dus daar begin ik niet eens maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
pascoa341 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:32:
[...]

Mooie link inderdaad! Maar goed, zo enorm paranoia ben ik ook weer niet. Ook heb ik niets te verbergen, anders zou ik ook niet voor een mainstream smartphone gaan. Wel wil ik graag bedrijven die privacy hoger in het vaandel hebben staan dan anderen. Ik denk met name aan het doorgeven van locatiedata en gespreksdata (internet toegang is denk ik onmogelijk om privaat te houden tegenwoordig, dus daar begin ik niet eens maar aan.
Locatiedata niet verzamelen? Dan zou ik niet aan een telefoon beginnen, want providers moeten van de overheid locatiedata bijhouden door middel van stealthsms'ing. Mocht je dat niet boeien, dan weet ik in ieder geval dat Apple géén locatiedata verstuurd naar zichzelf, maar wel bijhoudt op de telefoon en backup voor WiFi-redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:55
pascoa341 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:32:
[...]

ik begrijp wat je bedoeld. zeker met een voorbeeld: kpn doet aan dpi (deep pack inspaction), aan gezien WA (whatsapp) niet encryped is, kan dus kpn al mijn berichtjes lezen van mij naar me vrienden, door dpi. ik wil dit niet, dus dan ga je denken aan blackberry (met bis, een encryped verbinding tussen je bb en de Rim servers. Kan kpn me data NIET aflezen).

Met android (wel root acces nodig) kan je orbot installeeren, dit is het wel bekende tor netwerk waar je dan via internet.

Maar privacy is er niet meer. je kan wel bedrijven de pas afsnijden, door bijvoorbeeld orbot, droidwall of een adblock te installeren. deze apps samen maken het mogelijk om zo minmogelijk persoonsgebonden zooi te uploaden. Maar voorkomen kan tegenwoordig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic past beter in Mobile Aankoopadviesforum, ik verplaats het voor je. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

das een grap, een israelische oplossing om je privacy te waarborgen.. voor je het weet staat mossad voor je deur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:16

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

me_mrtn schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:32:
[...]

Locatiedata niet verzamelen? Dan zou ik niet aan een telefoon beginnen, want providers moeten van de overheid locatiedata bijhouden door middel van stealthsms'ing. Mocht je dat niet boeien, dan weet ik in ieder geval dat Apple géén locatiedata verstuurd naar zichzelf, maar wel bijhoudt op de telefoon en backup voor WiFi-redenen.
De provider hoeft toch niet permanent stealth sms'jes te sturen? Ik neem aan dat ze gewoon de locatie van de mast waar je telefoon doorgeven op het moment dat de politie daarom vraagt?

@ TS; je kan een Android telefoon ook rooten en dan kan je ook een hoop zelf regelen. B.V. je internet tunnelen door een vpn of alle apps firewallen zodat ze niks kunnen doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357470

Blackberry os vind ik qua privacy wel goed als je BES hebt loopt alles encrypted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Mr_gadget schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:05:
[...]

De provider hoeft toch niet permanent stealth sms'jes te sturen? Ik neem aan dat ze gewoon de locatie van de mast waar je telefoon doorgeven op het moment dat de politie daarom vraagt?
Dan zou het te laat zijn bij een misdrijf. Het is ook niet zo dat er constant gepolst wordt wat je locatie is, maar aan de hand van triangulatie, je IMEI en publieke telefoondetails kan er een duidelijk profiel worden opgemaakt van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 572916

Beste Pastcoa,
Allereerst, een telefoon opzich, met een telefoonprovider en sim. Is natuurlijk door provider, en dus de overheid traceerbaar. Zelfs met een prey-paid nummer is d.m.v. van hoe jij als contact-persoon bij een derde in de telefoon staat mogelijk te herleiden wie jij bent. Door diensten met genoeg juridische en technische middelen.
Je privacy volledig beschermen tegen de overheid, en normaal telefoongebruik is vrijwel onmogelijk.

Er is wel wat te kiezen als het gaat om privacy. Zeker bedrijven die het hun verdienmodel hebben gemaakt om jouw persoonlijke informatie hun verdien-model te maken kun je het beste ontlopen.

& Voor alle Amerikaanse OS bouwers geldt, dat ze allemaal onderdeel waren van PRISM.
Over Windows Phone en IOS is bekend dat ze enerzijds wel een paar maatregelen hebben om je privacy te beschermen. (vragen om toestemming, actieve controle op apps etc.)
Daarbij heb je android, gebouwd om zo open mogelijk te zijn. En de invloed van de eigenaar, een data-verzamelende adverteerder wordt steeds groter op dat platform. Met betrekking tot privacy wordt je volledig uitgekleed. Zoals het komt vanaf de fabriek, zou ik het niemand die maar iets geeft om privacy afraden.
Wat je kan doen: is http://repo.xposed.info/module/biz.bokhorst.xprivacy installeren, Zodat je variabelen die via de android, of play-services API’s lopen kan faken.

Wat ik zou doen. Als je privacy wilt is kijken naar, mensen voor wie privacy echt nodig is en welke telefoons zij gebruiken.
Staatslieden, en geheime diensten. Gebruiken vrijwel allemaal Blackberries. Obama, Merkel, Cameron sterker nog 7/ 8 van G8 staatshoofden gebruiken blackberries, met hun eigen ingerichte BES server en professionele software.

Ik gebruik blackberry10, en qua privacy is het een opluchting vs android. Je hebt zelf controle, en bepaald zelf welke toestemmingen je een app geeft. Je kan ook met een BES server je telefoon schizofreen inrichten met een gedeelte waarop alleen zakelijke info zit. Ook kent het OS zware encryptie standaarden. En zit er standaard een berichten systeem op BBM met een vlekkenloos trackrecord van 10 jaar, ook kun je met hetzelfde BBM bellen naar andere BBM gebruikers. Encrypted en native mits je hun code kent.
De interactiviteit van BBos10, is niet dat apps communicatie/informatie met elkaar kunnen uitwisselen, maar dat alle informatie (berichten etc) uitkomen, in de hub, in 1 overzicht, maar wel appart.
Alle apps draaien in hun eigen sandbox, en je moet eerst individueel toestemming geven aan apps voor ze gebruik kunnen maken van een API, als contactpersonen of GPS lokatie. Ook toegang tot fotos/bestanden, gaat via een BB-tussenstukje, zodat niet je hele opslag uitgelezen worden, maar je 1 bestand kan kiezen dat in een app geladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:48

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Aangezien het een 2 jaar oud topic is verwacht ik dat de topicstarter er inmiddels wel uit is :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.