Ik heb een database export waaruit ik een database wil genereren. Ik ben niet zo ervaren met mysql, en het export formaat herken ik niet. Kan iemand mij helpen aan een tool of een script die onderstaande gegevens omzet in een create table statement of een ander formaat dat ik naar mysql kan importeren?
Bovenstaande code wordt voor iedere tabel herhaald. Het gaat om 92 tabellen, met vaak meer dan 20 kolommen. Als het kleiner was geweest had ik wel kunnen werken met wat knip/plak en zoek/vervang -werk. Nu zou een geautomatiseerde oplossing erg welkom zijn.
De data heb ik in csv-bestanden. Tips om dit in te lezen in mysql zijn ook welkom, maar ik moet toegeven dat ik dat nog niet uitgezocht heb. Ik ga er van uit dat dit vrij makkelijk is als de lege tabel er is.
Eventueel heb ik de data ook anders gestructureerd, maar dan weer in een formaat wat ik niet ken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Database: db_name Table: table_name [4 columns] +----------+-----------------------+ | Column | Type | +----------+-----------------------+ | tn_ac_id | mediumint(8) unsigned | | tn_fr_id | mediumint(8) unsigned | | tn_ft_id | mediumint(8) unsigned | | tn_id | mediumint(8) unsigned | +----------+-----------------------+ |
Bovenstaande code wordt voor iedere tabel herhaald. Het gaat om 92 tabellen, met vaak meer dan 20 kolommen. Als het kleiner was geweest had ik wel kunnen werken met wat knip/plak en zoek/vervang -werk. Nu zou een geautomatiseerde oplossing erg welkom zijn.
De data heb ik in csv-bestanden. Tips om dit in te lezen in mysql zijn ook welkom, maar ik moet toegeven dat ik dat nog niet uitgezocht heb. Ik ga er van uit dat dit vrij makkelijk is als de lege tabel er is.
code:
1
2
3
| tn_ac_id,tn_fr_id,tn_ft_id,tn_id 1,1,1,1 1,1,2,2 |
Eventueel heb ik de data ook anders gestructureerd, maar dan weer in een formaat wat ik niet ken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Database: db_name Table: table_name [2 entries] +----------+----------+----------+-------+ | tn_ac_id | tn_fr_id | tn_ft_id | tn_id | +----------+----------+----------+-------+ | 1 | 1 | 1 | 1 | | 1 | 1 | 2 | 2 | +----------+----------+----------+-------+ |
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.