[MSSQL] SQL 2000 serverdatabase offline migreren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 09:06

RobTweaks

Captain Hindsight

Topicstarter
Mede-auteur:
  • moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47

moppentappers

Beste Tweakers,

de afgelopen twee nachten hebben ik en een collega een probleem dat wij zelf maar niet opgelost krijgen.

Er draait een MSSQL 2000 server met een (closed source) acces frontend. De database moet worden overgezet van de huidige server naar een nieuwe server.

De huidige server, die geen netwerkverbinding meer kan maken vanwege corrupte winsock files is opgegeven. Het repareren van winsock is niet mogelijk door het kopieren van gezonde bestanden (zoals bijvoorbeeld ifmon.dll) vanaf de installatiedvd, het uitvoeren van winsockfix, het herinstalleren van de TCP/IP stack, het draaien van SFC en het weggooien van de regkeys voor TCPIP en DHCP. Het overzetten van de databases kan dus niet over het netwerk.

Om terug te komen op MSSQL; het kopieeren van de databases in de vorm van MDF-files wil niet lukken aangezien deze in gebruik zijn genomen door de server. Mijn vraag is dan ook: Weet iemand wat de beste manier is om deze databases, zonder netwerkverbinding, op de andere server te laten draaien?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Robtaal en Moppentappers

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:41
Online backup maken (.bak) van de database, kopieren naar usb, en restoren op de nieuwe server.
Zoieso is een database migreren via backup/restore eigenlijk altijd beter dan de mdf/ldf kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 09:06

RobTweaks

Captain Hindsight

Topicstarter
De backup/restorefunctie is volgens mij enkel te gebruiken als er nog sprake is van een netwerkverbinding tussen beide machines. Online back-up naar .bak ga ik proberen. Op http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc966495.aspx staat deze procedure uitgebreid beschreven, misschien nog handig voor anderen.

Vanavond post ik het resultaat wel. Iemand verder nog tips? Dataconsistentie is hier van het grootste belang.

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
Mocht er in het ergste geval geen backup gemaakt kunnen worden, kan je dan alsnog niet de databestanden kopiëren als alle SQL-services zijn uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

_Arthur

blub

robtaal schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:12:
De backup/restorefunctie is volgens mij enkel te gebruiken als er nog sprake is van een netwerkverbinding tussen beide machines.
Je maakt een backup van de SQL database naar het lokale bestands systeem. Daarna kopieer je die bv naar een extra hardeschijf in de betreffende server, of USB disk (indien je USB werkend hebt op de betreffende machine).

Daarna hang je de extra hardeschijf (of USB disk) aan de andere/nieuwe server en voer je een restore uit.

In de url die je zelf geeft staat beide beschreven als je zoekt naar "Performing Complete Database Backups" en "Restoring Complete Database Backups".