Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-11 20:53
Hallo Tweakers,

Wat mij onlangs is opgevallen, is dat mijn 1005 met Live Traffic wegopbrekingen wél aangeeft, maar vervolgens de route er niet op aanpast.

Voorbeeldje
Een rit van Bocholt (DLD) naar Arnhem. Oprit 4. Rees (DLD) op de A3 is gestremd. Alternatief is om terug te rijden naar oprit 5 (via oprit 4. Rees richting Oberhausen) of binnendoor rijden via Emmerich Am Rhein. TomTom geeft gewoon een route aan via afrit 4.

Doe ik iets fout of mis ik een bepaalde instelling?

Alvast dank 8)

[ Voor 4% gewijzigd door flo_ op 28-03-2012 22:47 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TomTom's hebben toch een "Vermijd obstructie"-knop?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• flo_
NMe schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:47:
TomTom's hebben toch een "Vermijd obstructie"-knop?
Klopt, de opties zijn dan:
- Vermijd obstructie binnen 500m
- ...
- 5km

Maar dat doe je pas op het moment dat je bij de wegopbreking bent. Ik zou graag, als ik op mijn vertrekpunt wegrijd, de aangepaste route willen hebben. Misschien gaat TomTom dan wel via Dinxperlo.

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Kun je de tomtom geen alternatieve route laten berekenen? Op onze oude tomtom kon je daar in ieder geval voor kiezen

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Is je software up to date? Opbrekingen zijn iewat moeilijke dingen voor HD Traffic: ze zien er uit als ideale wegen, geen enkele andere auto ;)

De kans is overigens dat je TomTom simpelweg vergeten is om te herplannen, nadat de obstructie bekend werd. Naast automatisch replannen kun je ook handmatig herplannen, en daarbij zou de blokkade wel meegenomen moeten worden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• flo_
Fotogravinnetje schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:20:
Kun je de tomtom geen alternatieve route laten berekenen? Op onze oude tomtom kon je daar in ieder geval voor kiezen
Uiteraard kan dat, maar dan moet je wel eerst weten dat die wegopbreking er is.
MSalters schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:41:
Is je software up to date? Opbrekingen zijn iewat moeilijke dingen voor HD Traffic: ze zien er uit als ideale wegen, geen enkele andere auto ;)

De kans is overigens dat je TomTom simpelweg vergeten is om te herplannen, nadat de obstructie bekend werd. Naast automatisch replannen kun je ook handmatig herplannen, en daarbij zou de blokkade wel meegenomen moeten worden.
Dat zal ik eens testen.
Pagina: 1