Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
Ik heb een jaar geleden een asus MB gekocht M4A87TD EVO met corsair Corsair XMS3 TW3X4G1333C9
2 x 2GB, draait al die tijd prima maar aangezien het geheugen zo goedkoop was besloot ik nog een zelfde kit te kopen aangezien mn MB toch 4 slots heeft. Maar blijkbaar accepteert het moederbord het niet, er bij plaatsen levert een BSOD op en een herinstallatie lukt al helemaal niet, ook niet met alleen het nieuwe geheugen en dus zonder mn ouwe. De PC geeft dan aan dat ie nieuwe hardware ziet die niet goed is. Het enige verschil wat ik zie is dat op mn eerst gekochte geheugen staat versie 3.13 en dat wat ik er bij gekocht heb staat op versie 2.12 . Ik heb het nieuwe al geruild bij de winkel voor exact dezelfde kit maar ook weer hetzelfde probleem. Ik vraag me af of het nog kan liggen aan de verschillende versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het niet precies dezelfde DIMMen zijn kan dat zijn dat de ene wel werkt en de andere set niet.
Asusborden zijn vaker redelijk kieskeurig met betrekking tot het geheugen.

Staat het geheugen op de QVL? En als je een memtest draait, loop je dan tegen errors aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
ik heb zelf dus TW3X4G1333C9 A
en in de QVL die in het boekje staat zie ik TW3X4G1333C9 DHX, lijst is online niet geupdate t.o.v. het boekje

ik ben bang dat ik al een blue screen krijg voordat ik een memtest kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Wat je nog zou kunnen proberen is het updaten van je bios, ik weet uit ervaring dat ze bij asus vaak meer memory compatibility in de nieuwe versies stoppen. Misschien zou je dat uit kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HendrikT schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:37:

ik ben bang dat ik al een blue screen krijg voordat ik een memtest kan doen.
Memtest is linux, en die heeft geen bluescreens (hooguit kernel panics, maar die heb ik in een memtest nog nooit gezien). Dus probeer dat gewoon eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
oke, bedankt voor deze suggesties.
Pagina: 1