CD/DVD speler stuk

Pagina: 1
Acties:

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:28
Beste Tweakers,

vandaag kwam ik er achter dat de cd/dvd speler in mijn pc ineens geen cd of dvd's meer leest. De speler wordt nog gewoon herkent door windows, maar als je er een cd of dvd in doet brandt het lampje wel even, maar de drive leest niet (je hoort hem niet draaien.
Het betreft deze drive: http://tweakers.net/price...rc-ad-7203s.html#tab:info

Nu wil ik die vervangen voor deze: http://tweakers.net/price...as124-zwart.html#tab:info
De ene is echter SATA-150 en die ik wil kopen is SATA-300. Ik heb niet kunnen vinden of dit wat uitmaakt.
Kunnen jullie dit verhelderen? Verder neem ik aan dat de afmetingen standaard zijn.

Hartelijk bedankt alvast!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SATA 3Gbps is backwards compatible met SATA 1.5Gbps, zowel op controller als drive, dus dit zal gewoon moeten gaan werken. enige uitzondering is als je nog echt met een stuk antiek aan het werk bent (lees, hele oude VIA SATAcontroller).

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk eerst eens of je kabeltje wel goed zit. Ik heb eens gehad dat mijn DVD brander "ineens" niet meer wou schrijven. Kabeltje zat halflos. Lezen ging toen overigens prima.

• -Edwin-
Admiral Freebee schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:48:
Kijk eerst eens of je kabeltje wel goed zit. Ik heb eens gehad dat mijn DVD brander "ineens" niet meer wou schrijven. Kabeltje zat halflos. Lezen ging toen overigens prima.
Dat ga ik sowieso nog inderdaad voordat ik een nieuwe koop. Maar bedankt voor de tip! ;)

• -Edwin-
Het lag inderdaad aan de aansluiting! Ik heb de SATA kabel in een andere poort op het moederbord gedaan. Nu leest de cd speler gewoon weer. Dus of de kabel zat er niet goed in of die ene aansluiting op mijn moederbord is kapot. Bedankt! :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
S-ATA kabeltjes komen snel los. De enige oplossing zijn van die kabeltjes met een clipje. Die blijven wat beter zitten :)
Pagina: 1