Surround ophangen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:03
Ik zou toch niet weten waar ik dit topic neer zou moeten zetten, dus maar hier aangezien het mij het meest relevant lijkt...

Ik heb onlangs de volgende set gekregen;

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/speakers/pioneer/sv50k_detailpage.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/vsx_c550_detailpage.jpg

Maar ik heb een gipswand / stucwerk en met de gedachte dat ik over een jaar of wat daar ook weer wegga, wil ik de surround eigenlijk ophangen zonder de muur te beschadigen. Zijn daar manieren voor? Op google kan ik niet veel vinden daarvoor. De speakers wegen toch al gauw 1,5 kilogram, dus dubbelzijdige tape gaat het niet houden ben ik bang.

suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

MSH >> AUD

Denk dat je binnen Audio en HiFi toch wat meer kans hebt op antwoorden :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:42
er zijn voor zover ik het weet geen manieren om zonder te boren luidsprekers op te hangen. Als je de boel niet wilt beschadigen, zou ik standaards kopen. Ikea heeft volgens mij wel nette standaards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
naarden 4ever schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:56:
Ik zou toch niet weten waar ik dit topic neer zou moeten zetten, dus maar hier aangezien het mij het meest relevant lijkt...

Ik heb onlangs de volgende set gekregen;

[afbeelding]
[afbeelding]

Maar ik heb een gipswand / stucwerk en met de gedachte dat ik over een jaar of wat daar ook weer wegga, wil ik de surround eigenlijk ophangen zonder de muur te beschadigen. Zijn daar manieren voor? Op google kan ik niet veel vinden daarvoor. De speakers wegen toch al gauw 1,5 kilogram, dus dubbelzijdige tape gaat het niet houden ben ik bang.

suggesties?
Bij de bouwmarkt toch maar even kijken naar dubbelzijdig plakband. Pattex en Bizon hebben bijzonder sterke producten wat dat betreft. Kosten zijn rond de 7 euro voor 1,5 meter bij de Gamma.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42
j-phone schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:37:
[...]

Bij de bouwmarkt toch maar even kijken naar dubbelzijdig plakband. Pattex en Bizon hebben bijzonder sterke producten wat dat betreft. Kosten zijn rond de 7 euro voor 1,5 meter bij de Gamma.
Die tapes zijn inderdaad bijzonder sterk. Ik heb er al een paar keer stucwerk mee kapot getrokken.

Ik zou gewoon gaatjes boren. Dan weet je tenminste zeker dat de schade niet meer dan die paar gaatjes is. Die gaatjes heb je toch zo opgevuld (vaak doet de verhuurder dat zelfs in het geval van een huurhuis?), de volgende bewoner schildert er waarschijnlijk toch weer overheen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
Xander schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:40:
[...]

Die tapes zijn inderdaad bijzonder sterk. Ik heb er al een paar keer stucwerk mee kapot getrokken.

Ik zou gewoon gaatjes boren. Dan weet je tenminste zeker dat de schade niet meer dan die paar gaatjes is. Die gaatjes heb je toch zo opgevuld (vaak doet de verhuurder dat zelfs in het geval van een huurhuis?), de volgende bewoner schildert er waarschijnlijk toch weer overheen.
Dat is mij gelukkig nog niet overkomen. Over het algemeen ben je als (vertrekkend) huurder zelf verantwoordelijk voor gaatjes in muren e.d. althans in de sociale woningbouw.

Het dichtsmeren van een gaatje is inderdaad zo gebeurt.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 15:01

Murphy

(2B||!2B)?

Ik heb bij de Gamma een paar standaardjes gehaald voor mijn rear speakers. Paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Nou, als 15 jarige ben ik nog niet op kamers hoor, woon nog thuis. Maar jaar of 3 ben ik wel weg. ;)

Voor standaards heb ik echt het geld even niet en tevens de ruimte ook niet. Het is een kamertje van 3,5x3,5, en rechtsfront hangt boven mijn bureau, linksfront in de boekenkast en de rears moeten onder een schuin dak gemonteerd worden. Dus dan moet ik ook nog 5 verschillende standaards kopen, en ik probeer met veel zooi mijn kamer toch nog wel enigszins opgeruimd te houden. En het budget is niet toereikend, dus erg vervelend.

Trek je met die tape serieus stucwerk van de muur? Of is er ook een speciaal middeltje voor om het los te maken van een muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 16:04
Denk dat het gemakkelijker is om een paar gaatjes te vullen in een gipswand, dan wanneer je moeilijk moet doen om taperesten te verwijderen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:37

DjVe

Hatsaflats!

naarden 4ever schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 01:38:
Nou, als 15 jarige ben ik nog niet op kamers hoor, woon nog thuis. Maar jaar of 3 ben ik wel weg. ;)

Voor standaards heb ik echt het geld even niet en tevens de ruimte ook niet. Het is een kamertje van 3,5x3,5, en rechtsfront hangt boven mijn bureau, linksfront in de boekenkast en de rears moeten onder een schuin dak gemonteerd worden. Dus dan moet ik ook nog 5 verschillende standaards kopen, en ik probeer met veel zooi mijn kamer toch nog wel enigszins opgeruimd te houden. En het budget is niet toereikend, dus erg vervelend.

Trek je met die tape serieus stucwerk van de muur? Of is er ook een speciaal middeltje voor om het los te maken van een muur?
Check marktplaats eens voor wat beugels/staanders. Ik heb 4 standaarden van Vogels (VLS120 geloof ik) voor 15 euro gekocht :) Vaak staat het spul in de weg en kan je het voor een prikkie ophalen. Ik heb nog twee van die standaarden over, die mag je voor een kratje komen halen ;) :+

@Atomsk... Vette signature :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Ik ga eens kijken of dat tape werkt, want dat kost het minst en is in ieder geval het proberen waard. :)

Update coming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 15:28
Ik heb zelf 2x een universele standaard van Vogels (weet helaas het typenummer zo niet). Deze kosten in totaal €30,- en zijn van zeer goede kwaliteit.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279311

Tape is los te krijgen met lamp olie.

en met een paar kleine schroefjes ?
de gemaakte gaatjes kan je dichtmaken met voegmiddel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:04

JME

zeg maar Jamie

Lampolie... dan heb je geen gaatjes in je muur, maar een lekkere vetvlek ;w Gaatjes kun je dichtstoppen en overheen sausen, vetvlek moet je ingewikkeld gaan isoleren en zo. Gedoe dus.
Ik zou het wel weten: de simpelste oplossing is ook nog eens de goedkoopste en het makkelijkst weer onzichtbaar te maken. Gewoon een paar gaatjes boren dus. Als het een gipswandje is, wel holle-wandpluggen gebruiken!
Pagina: 1