Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opstarten duurt echt een eeuwigheid...[XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet er een oplossing voor mijn probleem Windows XP start tot aan het gebruikers keuzemenu goed op maar daarna duurt het echt een eeuwigheid voor ik kan werken.
Als ik in de tussentijd ook nog mijn muis of zo gebruik start hij zowizo niet meer volledig op.
De hardeschijf is wel de hele tijd druk bezig maar verder niets.
Ik heb naar mijn weten geen mallware ofzo en start volgens mij ook niet teveel op(systray).

Patrick.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:24

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:42:
Wie weet er een oplossing voor mijn probleem Windows XP start tot aan het gebruikers keuzemenu goed op maar daarna duurt het echt een eeuwigheid voor ik kan werken.
Als ik in de tussentijd ook nog mijn muis of zo gebruik start hij zowizo niet meer volledig op.
Ik heb naar mijn weten geen mallware ofzo en start volgens mij ook niet teveel op(systray).

Patrick.
Hoeveel zooi, mappen, bestanden, staan er op je bureaublad, wat voor een achtergrond heb je als bureaublad.., meestal is dit 1 van de meest gemaakte fouten.
Los van dit is het misschien handig iets meer te vertellen over wat voor een soort PC je hebt, geheugen, processor, videokaart.....

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Zonder specs van je pc is hier sowieso weinig over te zeggen. En hoe lang is het geleden dat je XP geinstalleerd hebt? Als je deze config al 4 jaar hebt draaien zonder herinstallatie zou een schone installatie ook het nodige kunnen schelen.

Wat heb je zelf verder al geprobeerd? Heb je uberhaupt een virusscan laten lopen ('naar mijn weten geen malware' geeft wat ruimte voor vraagtekens ;)), heb je de schijf al eens gedefragmenteerd, wat heb je verder uitgezocht over mogelijke oplossingen?

[ Voor 34% gewijzigd door Rupie op 29-03-2012 08:46 ]

Desktop | Server | Laptop

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Speedmaster schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:12:
[...]

Hoeveel zooi, mappen, bestanden, staan er op je bureaublad, wat voor een achtergrond heb je als bureaublad.., meestal is dit 1 van de meest gemaakte fouten.
Los van dit is het misschien handig iets meer te vertellen over wat voor een soort PC je hebt, geheugen, processor, videokaart.....
Dus als hij een foto van een bloem heeft als wallpaper duurt het langer?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
DennusB schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:47:
[...]

Dus als hij een foto van een bloem heeft als wallpaper duurt het langer?
Als je echt een serieus grote afbeelding pakt (of zelf bijvoorbeeld een collage maakt van verschillende foto's) van bijvoorbeeld 5MB dan ga je dat echt wel merken bij het opstarten hoor.

Desktop | Server | Laptop

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
M'n moeder had precies hetzelfde. Nu is ze razend enthousiast dat Fedora zo snel is :*)

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

RemcoDelft schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:57:
M'n moeder had precies hetzelfde. Nu is ze razend enthousiast dat Fedora zo snel is :*)
Wie ze moeder??? Wat voor besutringsysteem of proggie is dat???

Johann Sebastian Bach

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-11 09:54
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:42:

Patrick.
Ik zou zeggen, neem het [XP] - Het grote Windows XP optimalisatie Topic eens door :)

Als een harde schijf veel ratelt betekend dat je computer waarschijnlijk te weinig geheugen heeft en daardoor continue met de page file bezig is. Ook temp files van/naar de harde schijf betekenen meer werkdruk voor de harde schijf.

Twee tips in deze:
- Installeer (aanzienlijk) meer ram. (ram kost tegenwoordig geen drol meer)
- Installeer een ramdisk. (kost helemaal niets).

Optioneel:
- Installeer een SSD

Mijn YouTube Channel

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Kijk eens in je eventlogs zou ik zeggen:

Ten eerste of je fouten ziet (harddisk/ntfs fouten zijn interessant in dit opzicht)
Kijk tussen de timetags of hij op een bepaald onderdeel erg lang blijft hangen.

En verder: met hierboven. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 29-03-2012 23:47 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met een live CD kijken of het software of hardwarematig is. En eventueel een herinstallatie doen; stuk goedkoper dan extra/nieuwe hardware.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53
Zorg dat er voldoende ruimte vrij is op je schijf en defragmenteer deze.
Plaats geheugen bij.
Kijk met AutoRuns van Sysinternals wat er allemaal meestart tijdens de logon en vink uit wat je helemaal niet nodig hebt.
http://technet.microsoft.com/nl-nl/sysinternals/bb545027

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

TheVMaster

Moderator WOS
Om eerlijk te zijn vind ik dat je je er wel heel erg gemakkelijk vanaf maakt in je TS...misschien dat je de volgende keer eerst even zelf kunt gaan zoeken, mocht je niets vinden...laat dan tenminste zien dat er gezocht is.

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Aangezien ik al meer dan genoeg 'tips' zie staan.....en wij toch echt wat meer inzet verwachten gaat dit topic dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 30-03-2012 00:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.