Coolermaster CM690 resonantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadhead
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 17:27
Mijn coolermaster kast maakt sinds een geruime tijd een zoemend geluid die zich elke 2 seconde herhaald, voor zover ik het getest heb komt dit niet van de fans af maar van 1 van mijn harde schijven, (heb er 3 inzitten van ieder 500 GB). Ik zou graag willen weten hoe ik de harde schijven op een andere manier in deze kast zou kunnen monteren, de plastic omhulses waar de schijf in geklikt moet worden werken niet voldoende om de resonantie tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
pricewatch: Silentmaxx HD-Silencer Rev. 2 zoiets kan een oplossing vormen. Je moet dan de koeler/demper in een 5.25 inch bay mounten, en je hdd in dat dingetje steken.

Hier kan je nog enkele vinden. Ik weet niet of er nog zijn in andere categorieën of unsorted, maar dit is wat ik meteen vond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Een van de dingen die ik bij mijn CM690 heb gedaan is het met dubbelzijdig tape rond om de zij schermen een laagje schuim aan brengen om er voor te zorgen dat deze niet kunnen trillen. Omdat ik tot op heden geen last gehad heb van de schijven (heb er 5 in hangen) die voor resonantie zorgen heb ik daar nog niets mee gedaan maar ook daar zou je door simpel weg een dun schuim laagje aan te brengen tussen schijf en kast een heleboel herrie kunnen voorkomen.

Natuurlijk kun je voor duurdere oplossingen gaan zo als bijvoorbeeld een disk koeler/geluidsdemper maar de kosten voor een rolletje dubbelzijdig tape en het schuim dat ik in de verpakking van de een of andere lamp or wat dan ook vond (je kent het vast wel die witte ongeveer A4 formaat vellen schuim ook veel gebruikt om bijvoorbeeld glazen en kopjes in te pakken en te beschermen tegen beschadiging) koste me nog net geen euro...

De CM690 kast is een hork van een kast als je een stille kast wil, te open te veel dunne delen die te veel spelling hebben en te weinig na gedacht over de ventilatie (zeker de zijkant van de kast die twee blowholes zijn erg luidruchtig (de beste oplossing die ik kon bedenken heet dremel en een nieuwe fingerguard)) Ook de voorkant van de kast wil nog wel eens herrie maken omdat deze simpel weg niet echt goed aansluit (ook hier moest ik een kleine aanpassing maken door er een stukje in dit geval karton tussen de kast en de plastic cover te steken zodat deze cover niet meer kon vibreren)
Al met al als je dan toch van plan bent geld uit te geven aan het probleem oplossen over weeg dan ook om misschien gewoon een betere kast te kopen helaas maar waar de CM690 is een budget model en dat kun je horen.