Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win2K8R2] Modify, maar deny delete ... mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Simon VDS
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-10 18:51
Beste Tweakers,

Ik heb een vraagje,

Ik heb een mappenstructuur op een server met daaronder een aantal submappen met in elke submap documenten. Een firma vraagt me om 2 groepen rechten te geven op de hoofdmap en alle submappen.

1 groep die modify mag hebben

1 groep die bestanden mag aanmaken, wijzigen maar NIET deleten

Ze hebben schrik dat werknemers de documenten van andere gaan deleten..

Zover is weet is dit niet echt mogelijk want modify requires delete, maar is er een workaround door Creator owner op een of andere manier te gebruiken zodat de werknemers alleen maar hun eigen bestanden kunnen deleten en niet de documenten van een ander?

Thanks!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

deny delete en deny delete subfolders kan toch voor een groep? (Ik weet het niet helemaal zeker, wat zie ik over het hoofd?)..

Wel applicaties die gebruikt worden checken uiteraard, want sommige maken een copie en verwijderen dan de oude.

[ Voor 19% gewijzigd door leuk_he op 28-03-2012 17:57 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 17:46
Je kan toch 'lezen en uitvoeren' en 'schrijven' doen?
Als je alleen de constructie bewerken zou kunnen doen, dan zouden kwaadwillende toch nog steeds het bestand kunnen openen en leeg maken?

[ Voor 56% gewijzigd door Yarno op 28-03-2012 18:00 ]

• Simon VDS
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-10 18:51
Zou ik wat kunnen doen met het creator owner object?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Sardonis schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:46:
Zou ik wat kunnen doen met het creator owner object?
je kunt met de special permisssions (dus meteen naar special, niet via modify) gaan toch meteeen R/W aanzetten zonder delete en de delete alleen op de creator_owner?

Verder uiteraard shadow copy mogelijkheden aan zetten zodat er altijd iets is terug te vinden, vooral als de gebruiker bij die optie kan.

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 28-03-2012 23:31 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
Als die tweede groep Office gebruikt en bestanden bewerkt in de bewuste map dan gaat de wens van de organisatie niet werken tenzij de organisatie besluit dat ze iedere versie onder een nieuwe naam moeten gaan opslaan.
Pagina: 1