Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Telenet - Statisch IP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vandaag Telenet.
Graag had ik mijn poorten geopend (Wat mij gelukt is).
Het probleem is, dat ik moest ingeven wat mijn intranet ip is.

Dit "IP" is dynamisch, dwz. als ik mijn PC zou rebooten,
dan kloppen die poorten ook niet meer met mijn PC.

Heb zojuist contact gehad met Telenet.
Zij vermelde dat dit met een standaard abbo niet mogelijk is.

Vraag: Kent iemand software? Of dergelijke, zodat ik wel kan hosten vanuit mijn PC?

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:40
Je kan een service zoals dyndns (http://dyn.com/dns/) gebruiken. Als je een account aanmaakt kan je een beperkt aantal gratis DNS namen registreren. Je pc moet dan het publieke ip adres regelmatig updaten. Daar zijn programma's voor te vinden. Of beter nog, veel routers kunnen dit ook standaard out of the box.

Ik heb een eigen .be dns. Het IP adres beheer ik handmatig en tot nu toe is mijn IP maar 1 keer gewijzigd. Dat was na een lange vakantie. Dus het IP dat je krijgt is min of meer statisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Vedett. op 28-03-2012 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel gebruik ik no-ip.
Deze zend mijn intranet ip weg naar een "no-ip",
in mijn geval is dat dan revengebe.no-ip.org

Enkel, hier blijft het probleem dan als mijn intranet (INTERN NETWERK) ip veranderd,
dan ben ik met no-ip ook niets. aangezien de poorten eigenlijk "gesloten" zijn.

=> Ik moet specifiek aanduiden, intern ip en poort.

Zie afb:

Afbeeldingslocatie: http://debraspappies.be/ss4.JPG

Dus nogmaals: Als ik mijn PC reboot, is er een mogelijkheid dat mijn intern ip (192 168 0 219 ) veranderd,
wat het gevolg heeft dat de poorten gesloten lijken.

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:40
Het interne IP heeft helemaal niets met Telenet te maken.
Dit moet je gewoon op je router en pc instellen.

- stel op je router een kleinere range in van ip adressen die hij dynamisch mag uitdelen
- gebruik op je pc een fixed IP adres (via netwerkinstellingen). Uiteraard mag elk IP adres maar een keer voorkomen
- gebruik dit IP adres in je port forwarding configuratie

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Makkelijker nog is om op MAC-adres een reservering aan te maken in de router, zodat je PC iedere keer hetzelfde adres krijgt via DHCP.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon bij eigenschappen van je netwerk verbinding aangeven welk IP adres jij wilt dat die PC gebruikt (neem eentje buiten de DHCP scope), vul het subnetmask (255.255.255.0 in de meeste gevallen) in en kies de standaard gateway (IP van je router). Vervolgens of de DNS servers van Telenet invullen of die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4).

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om mijn ip statisch te maken, via netwerkinstellingen.

Ik weet niet wat de DNS Servers zijn van Telenet, dus heb ik die nu van Google geprobeerd.
Mijn snelheid lijkt nog altijd hetzelfde (speedtest), maar het duurt langer voor een webpagina (latency) te openen.
Is dit door de DNS van google?

is hier een oplossing voor?
~ MAC - Adres heb ik nog niet geprobeerd, maar dat kan een eventuele oplossing zijn.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Meestal kun je gewoon het ip van je router instellen als DNS, deze dient dan als een forwarder naar de DNS servers die de router op zijn WAN kant ophaalt van Telenet via DHCP.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:50:
Meestal kun je gewoon het ip van je router instellen als DNS, deze dient dan als een forwarder naar de DNS servers die de router op zijn WAN kant ophaalt van Telenet via DHCP.
Dat heb ik geprobeerd, maar dat lukte niet.
Ik kreeg geen verbinding.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:52:
[...]

Dat heb ik geprobeerd, maar dat lukte niet.
Ik kreeg geen verbinding.
In dat geval is je router dus geen DNS forwarder en zul je inderdaad direct DNS servers in je PC's in moeten stellen wanneer je een vast ip instelt. Je kunt eens die van OpenDNS proberen (208.67.220.220 en 208.67.222.222). Of gewoon die van telenet http://telenet.be/busines...ine/algemene-instellingen

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom nou zo moeilijk doen met de clientconfiguratie aanpassen? Eén keer het mac-adres in de router koppelen aan een IP-adres en je bent voor altijd van het gedoe af.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
ik kan geen mac koppelen aan een IP.
Ik heb er ook geen router tussenzitten, want het is enkel maar weer extra kosten.
Dus is het de standaard wireless router van Telenet

Verwijderd

Topicstarter
DNS servers van google invullen heeft geen effect.
Ik heb gewoon mijn mac-adres ingevoerd, we zullen zien wel effect het heeft..
Pagina: 1