Wireless signaal versterken

Pagina: 1
Acties:

• RBens
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-02 12:52
Ik ben al jaren een fan van tweakers pricewatch, best buy guides en reviews maar nu ik een probleem had ook maar meteen een account aangemaakt omdat jullie me er vast mee kunnen helpen!

Ik woon met 4 anderen in een studentenhuis waarvan de modem/router op de begane grond staat. Ik zit zelf op de tweede verdieping en de internetsnelheid daar is erg onstabiel. Af en toe krijg ik 40mbps maar er zijn ook momenten dat ik het met 5mbps moet doen (we hebben 120mb ziggo). Nu wil ik boven het signaal versterkt krijgen, en na wat zoeken zijn er meerdere mogelijkheden. Een extra router, een repeater of een "powerline". De goedkoopste mogelijkheid is zo'n powerline, maar ik lees ook dat die beperkingen hebben qua snelheid. Gezien het feit dat we 120mb internet hebben is het van belang dat een snelheid daar in de buurt gehaald moet kunnen worden. Wat ook nog belangrijk te melden is is dat we boven wel een bekabelde aansluiting hebben waar eventueel iets op aangesloten kan worden (gezien die nu in mijn playstation zit kan ik hem helaas niet gebruiken voor de PC/laptop)

Is er iemand die advies kan geven over welke mogelijkheid het beste is of dat er mischien iets anders aan te doen is?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Waarom koop je dan niet nog een draadloos routertje? Stop de kabel van je ps3 in de router, doe het kabeltje wat je bij de router kreeg tussen de ps3 en router.

Dat lijkt mij de goedkoopste oplossing, ik heb het zelf ook :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
heb je een kabelnetwerk dan 100+ mb aankan?

Ik zou inderdaad gewoon een AccessPoint of Wifi switch gebruiken :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24

lier

MikroTik nerd

Als je alles beperkt wil hebben tot bedraad dan heb je aan een (eenvoudige) Gigabit switch voldoende. Anders een router halen (voor de ingebouwde switch) en deze als AP instellen (omdat je geen dubbel NAT wil hebben). Voor dit laatste is deze [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point.

Eerst het probleem, dan de oplossing