Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FP] Ampersand in html-attribuut wordt als &amp weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:05
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
http://tweakers.net/nieuws/80962/fbi-hackers-zijn-aan-de-winnende-hand.html

Broncode > description > "Shawn Henry, executive assistant director bij de FBI"

Lijkt alsof het omzetten van HTML niet goed gaat. Ik zet deze namelijk weer terug naar normale tekens in mijn programma (gebruikte nieuws van tweakers.net als voorbeeld voor description ophalen).

Ik krijg als resultaat " " omdat ik & goed omzet, maar nbsp; niet herkend wordt als html code omdat de & mist. Resultaat:   en opgetrokken wenkbrauwen.

Indien deze conclusie klopt, hier nog een voorbeeld: http://tweakers.net/nieuws/80963/branchevereniging-tekort-aan-icters-loopt-op.html

Even in code, omdat anders alle tekens worden omgezet in het bericht naar leesbaar :p

Moderator in staat om deze te verplaatsen naar Lieve Devvers ? Excuus!

[ Voor 5% gewijzigd door Ruvetuve op 28-03-2012 15:44 . Reden: verplaatsing aub! ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

D'r stonden wel twee & nbsp;'s in de tekst, maar niet zo dat de ampersand apart zichtbaar kon worden. Gebeurt af en toe wel, en dan lossen we het graag voor je op, maar in dit geval ligt de fout vermoedelijk aan jouw kant.

Ik ga dit ook nog niet naar LD schoppen (hoewel die verantwoordelijk zijn voor her en der opduikende nutteloze non-breaking spaces *shakes fists*) - vertel eerst maar 'ns welke browser je gebruikt en of het probleem ondertussen niet alsnog is opgelost :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Ruvetuve
Ik maak gebruik van Mozilla Firefox 11.0. Tevens hetzelfde effect bij Chrome (laatste versie-update).

Firefox directe c/p van bron:
code:
1
<meta name="description" content="Als de economie zich in de komende jaren herstelt, verwacht ICT~Office dat er 6300 ict'ers te weinig zijn in 2016&amp;nbsp;om alle vacatures op te vullen. De 6700 ict'ers die in 2016&amp;nbsp;de arbeidsmarkt opkomen, bijvoorbeeld na een opleiding te hebben...">

Chrome directe c/p van bron:
code:
1
<meta name="description" content="Als de economie zich in de komende jaren herstelt, verwacht ICT~Office dat er 6300 ict'ers te weinig zijn in 2016&amp;nbsp;om alle vacatures op te vullen. De 6700 ict'ers die in 2016&amp;nbsp;de arbeidsmarkt opkomen, bijvoorbeeld na een opleiding te hebben...">

Beide c/p van artikel: nieuws: Branchevereniging: tekort aan ict'ers loopt op

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Fixed en dan heb ik het door, dus nu de titelfix (minus de ; want anders maakt onze react er weer een & van) en de langverwachte kick naar LD: guys, kunnen html-attributen gevrijwaard worden van die verd*mde tinybitch? :)

* Rataplan smells a 'no' :P

[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 28-03-2012 19:52 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:56

crisp

Devver

Pixelated

Persoonlijk vind ik het kwalijker dat de leadtext niet gebruikt wordt voor de <meta description> :P En als we dat eens fixen dan kunnen we daar ook zorgen dat de tekst niet dubbel encoded wordt.

Verder zouden we inderdaad eens moeten kijken of tinyMCE misschien verantwoordelijk is voor de &nbsp;'s. Ik was al op de hoogte van het probleem van lege <p>'s :)

Intentionally left blank

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Is het niet zo dat als je in zo'n WYSIWIG-editor zit en je op enters/backspaces zit te rammen, er van die attributen worden ingezet en voor het oog het gewoon netjes onder elkaar staat? Dat kon je dan enkel in de HTML-weergave weghalen

*herinnert zich nog een lange tijd geleden dat hij daar last van had*

Kreeg je überlelijke code van :+

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Misha schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:27:
Is het niet zo dat als je in zo'n WYSIWIG-editor zit en je op enters/backspaces zit te rammen, er van die attributen worden ingezet en voor het oog het gewoon netjes onder elkaar staat? Dat kon je dan enkel in de HTML-weergave weghalen

*herinnert zich nog een lange tijd geleden dat hij daar last van had*

Kreeg je überlelijke code van :+
Volgens mij is dat inderdaad deels de oorzaak van dit probleem; extra enters genereren in tinyMCE <p>&nbsp;</p>.

Overigens denk ik dat we eerst maar eens tinyMCE moeten updaten en dan kijken of dit probleem daar nog steeds van toepassing is :)

Intentionally left blank

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Dat lijkt me inderdaad slim. Maar ik dacht dat we het enige tijd geleden ook al hadden geüpdate? Of gaat de tijd echt zo snel?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Misha schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:09:
Dat lijkt me inderdaad slim. Maar ik dacht dat we het enige tijd geleden ook al hadden geüpdate? Of gaat de tijd echt zo snel?
Nee hoor, ticket is tot nog toe nog niet meegenomen in een iteratie... (je kan voten hoor ;))

Intentionally left blank

• Ruvetuve
Dit soort grappen kwamen wij ook tegen in onze kennis databank. Up2date houden van TinyMCE of in ieder geval op de hoogte blijven van veranderingen is geen overbodige luxe.

Hoe lang zal deze bug er eigenlijk inzitten denk je, crisp? Lijkt me niet ideaal voor je pagina omschrijvingen. Facebook haalt ze er overigens wel goed uit.

Wel grappig dat ik iets moet testen, en nu net een Tweakers.net artikel moet pakken (2 stuks zelfs) die beide fout gaan...zucht.. was er gelukkig na 10 min. achter..
Pagina: 1