Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op reis ben dan kies ik er vaak voor om een lokale prepaid te gebruiken om zo de telefoonkosten de pan in te drukken. Nu ga ik volgende week naar de Dominicaanse Republiek en ben ik geattendeerd op Prepaid Union. Via de site, als ik me niet vergis van Nederlandse bodem, kun je beltegoed van zo wat iedere provider in de wereld kopen wat ik erg handig vind. Nu ik nog een prepaid kaart van een Dominicaanse provider nodig heb ben ik benieuwd welke operator het beste is. Nu ondersteunen ze op de website Claro DR, Orange DR en Tricom DR beltegoed. Welke hiervan kan je het beste nemen? wie o wie kan adviseren?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 10:08 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Een van de moderatoren op het forum van Esato (waar ik ook lid van ben) woont in de Dominicaanse Republiek, dus ik heb hem een DM gestuurd, met jouw vraag, actueler kun je 't niet hebben :)

Zijn antwoord komt erop neer, dat je Tricom alvast kunt vergeten, het is een CDMA provider, dus met telefoons zonder simkaart.
Claro en Orange gebruiken het gsm netwerk, wat 3G betreft, zitten ze echter op andere frequenties, dan die we in Europa hebben (Claro 850MHz, Orange 900MHz, dat zijn in gsm-frequenties in NL), mogelijk kun je dus alleen gsm gebruiken, geen UMTS, maar ik neem aan, dat je toch niet wil internetten.
Van deze twee heeft Claro de betere dekking, maar is wel wat duurder, dan Orange.
Dan is er nog Viva, door jou niet genoemd, geen 3G, goedkoper, maar minder goede dekking, dan de andere twee.

Ik hoop, dat je hier wat aan hebt en prettige reis!