Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Complete game PC bouwen, eerste keer, advies over onderdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-10 14:28
Goed, allereerst sorry voor alles wat ik waarschijnlijk fout doe, ik kijk al heel lang op deze site, maar heb me net geregistreerd en dit is mijn eerste topic, mocht dit verkeerd staan oid hoor ik het wel.

Ik ga dus een game pc bouwen. Het geld maakt niet heel erg uit, het gaat me er gewoon om dat hij er komt. Het kan wel een paar maandjes duren voordat ik alles bij mekaar gekocht heb, zeker ook om die reden wil ik jullie advies.
Allereerst, wat ik tot nu toe in gedachte heb:

Case:
pricewatch: Thermaltake Level 10 GT
Moederbord:
pricewatch: MSI Big Bang XPower II X79
Voeding:
pricewatch: Thermaltake Toughpower Grand 1200W
Geheugen:
pricewatch: G.Skill RipjawsZ F3-17000CL9Q-16GBZH
HDD, SSD is al gekocht, er moet nog 6 of 8gb aan schijven bij, heb nog geen idee welke, maar dit is de SSD:
pricewatch: Patriot Pyro SE 120GB
Monitoren:
pricewatch: LG E2290V x2
Processor:
pricewatch: Intel Core i7 980
Videokaart:
http://tweakers.net/price...ZEmnuV1hbcumlSMeqbtBt2_YB
Fan controller:
pricewatch: NZXT SENTRY LX
Koeler: nog onbekend

Nu de vragen:
1: Is dit een goede setup? Loopt dit allemaal lekker op mekaar?
1a: is de memory geschikt voor het moederbord, ik kwam er namelijk achter dat het moederbord 2 x16 slots heeft en 4 x8 slots. Ik zelf heb weinig idee wat dat inhoud. Gaat dit werken zo?
2: Is het slim om te wachten op speciale versies van de GTX680, hoe lang duurt dat ongeveer, en is bijvoorbeeld meer GB wel nuttig op die kaart?
3: Is het met de fan controller mogelijk om alle fans in de kast te bedienen, waarbij de bediening die op de kast zelf zit, dus wegvalt? Of is het slimmer om de fans voor de helft automatisch te doen, en voor de helft via de controller? De kast zelf bevat 4 fans, + 1 extra optionele in de bodem die er waarschijnlijk wel bij komt.
3a: Is het mogelijk de colorshift fans te blijven bedienen via de kast, dus bijvoorbeeld dat sommige fans de snelheid via de controller hebben, maar de led kleur via de kast?
4: Is het mogelijk met deze setup 2 monitoren aan te sluiten, en heel af en toe via hdmi een tv, waarbij er dus 3 schermen tegelijk actief zijn op dat moment?
5: Welke CPU koeler is nou echt GOED, maar ook niet al te lelijk, ik weet van de mugen2, maar wil liever iets wat enigszins mooi is, aangezien alles goed zichtbaar is met deze kast. Had zo iets in gedachte:
pricewatch: Zalman CNPS12X
Maar die krijgt slechte reviews.
6: Welke HDD's kan ik het beste kopen? Het mobo heeft 2 native sata6 ports, nog 4 sata6, en 4 sata4
Ik heb echt GEEN IDEE wat dat inhoud en welke HDD's daar het beste bij passen, let op, de hoofd SSD is dus al binnen.

Ik hoop dat jullie dit alles kunnen beantwoorden, sorry voor de vele vragen, maar ik neem aan dat ik hier het beste terecht kan hier voor.
Bedankt alvast!

• Couture
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:13
Voor zulke vragen is er een speciaal topic:

BBG Gamesysteem

Daar kan je veel informatie vinden en kan je ook verder geholpen worden.

• Robin198
Het leek mij handiger om een apart topic te maken, aangezien ik zo veel vragen heb (waar waarschijnlijk nog meer bij komen) mag dat niet?

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Al heel lang bezoeker van deze site maar nog nooit een BBG voorbij zien komen? Lees het BBG Overzicht er maar eens op na en neem eens een kijkje in de verschillende BBG artikelen op Tweakers.net, gegarandeerd dat je daar je antwoorden zult vinden.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:32

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hoi :)

In principe is hier een aankoopadvies forum voor, bijvoorbeeld [BBG aanschaf] Gamesysteem , dus daar kun je je vraag eigenlijk beter stellen. verder doe je niet zoveel 'fout' hoor ;)

Eén opmerking voordat je naar het andere topic gaat, waarom deze processor? Een i7 2600k of i5 2500k is ook meer dan snel genoeg voor een gamesysteem en een stuk goedkoper. Daarbij komt dat het x58 platform nu oud is (Ivy bridge is er / komt er aan). Zonde van je geld om nu te investeren in "Oude troep" ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 14:28

Kwastie

Awesomeness

Moederbord is Socket 2011, processor is Socket 1336

Typisch geval duurder != beter.

Op dit moederbord moet een i7 3xxx series op.

[ Voor 22% gewijzigd door Kwastie op 28-03-2012 15:22 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:04
Idd in bbg zetten. Je moet trouwens wel een cpu aanschaffen met dezelfde socket als het moederbord, de i7-980 past niet in dat moederbord.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Robin198
Kan dit niet verplaatst worden anders?

En over die CPU, wat raden jullie aan, moederbord zat ik eigenlijk wel redelijk vast mee in gedachte, wat is dan de beste CPU die vergelijkbaar of beter is?

@Kwastie, thanks, dat helpt. Dus ik moet 1 van deze hebben:

http://tweakers.net/price...yCX0Iptne8ySPaaXVuhjzF-AA

3960 vs 3930 scheelt aardig wat geld, maar alleen maar 0,1 ghz?
Pixeltje schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:15:
Hoi :)

In principe is hier een aankoopadvies forum voor, bijvoorbeeld [BBG aanschaf] Gamesysteem , dus daar kun je je vraag eigenlijk beter stellen. verder doe je niet zoveel 'fout' hoor ;)

Eén opmerking voordat je naar het andere topic gaat, waarom deze processor? Een i7 2600k of i5 2500k is ook meer dan snel genoeg voor een gamesysteem en een stuk goedkoper. Daarbij komt dat het x58 platform nu oud is (Ivy bridge is er / komt er aan). Zonde van je geld om nu te investeren in "Oude troep" ;)
Oja, dat was ik nog vergeten te zeggen, ik wil eigenlijk gewoon het beste van het beste, omdat ik er lang mee wil kunnen doen. Zie nu dat ik voor een I7 39.. moet gaan.

[ Voor 90% gewijzigd door Robin198 op 28-03-2012 15:25 ]

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Het is dus niet de bedoeling dat je hier de discussie verder blijft voeren he.. ;)

• Robin198
3XPER7 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:24:
Het is dus niet de bedoeling dat je hier de discussie verder blijft voeren he.. ;)
Robin198 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:15:
Het leek mij handiger om een apart topic te maken, aangezien ik zo veel vragen heb (waar waarschijnlijk nog meer bij komen) mag dat niet?
Robin198 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:19:

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:32

Pixeltje

Woo-woohoo!

En over die CPU, wat raden jullie aan, moederbord zat ik eigenlijk wel redelijk vast mee in gedachte, wat is dan de beste CPU die vergelijkbaar of beter is?
Nee, het BBG topic is, je raad het nooit ;), een topic, je kunt het beste zelf even je verhaal daar plaatsen, dan kun je ook meteen even een andere CPU kiezen. Daarover gesproken; zoek naar een processor voor socket 2011. Die zijn wel vrij prijzig op dit moment, en als je gaat gamen flink overkill ook. Zoals ik zei doet een intel i5 2500K of i7 2600K het geweldig in games, dat zijn socket 1155 processoren. Dan moet je dus wel een ander moederbord kiezen. Hoewel ik iets gelezen heb over pincompatability met s2011 maar zoek dat dus even goed uit!

Ik zal even kort antwoord geven op je vragen zodat je in het andere topic wat beter beslagen ten ijs komt. Succes!

1: Is dit een goede setup? Loopt dit allemaal lekker op mekaar?

Nee dus, zie opmerkingen.

1a: is de memory geschikt voor het moederbord, ik kwam er namelijk achter dat het moederbord 2 x16 slots heeft en 4 x8 slots. Ik zelf heb weinig idee wat dat inhoud. Gaat dit werken zo?

Het geheugen gaat niet in een PCI-e slot, dat komt de werking ervan niet ten goede. Kijk in de specificaties van het moederbord en in de QVL en bepaal aan de hand daarvan welk geheugen er het beste in je moederbord kan.

2: Is het slim om te wachten op speciale versies van de GTX680, hoe lang duurt dat ongeveer, en is bijvoorbeeld meer GB wel nuttig op die kaart?
Je kunt altijd wachten in computeronderdelenland. Als je deze setup nu zou bestellen is het met een maand achterhaald. Dat is wat gechargeerd natuurlijk, maar als je nu een videokaart koopt kun je er later altijd nog eentje bijzetten, als je over een jaar of 2 power te kort komt.

3: Is het met de fan controller mogelijk om alle fans in de kast te bedienen, waarbij de bediening die op de kast zelf zit, dus wegvalt? Of is het slimmer om de fans voor de helft automatisch te doen, en voor de helft via de controller? De kast zelf bevat 4 fans, + 1 extra optionele in de bodem die er waarschijnlijk wel bij komt.

Euh?

3a: Is het mogelijk de colorshift fans te blijven bedienen via de kast, dus bijvoorbeeld dat sommige fans de snelheid via de controller hebben, maar de led kleur via de kast?

Euh? je kan een fan maar 1 keer aansluiten..

4: Is het mogelijk met deze setup 2 monitoren aan te sluiten, en heel af en toe via hdmi een tv, waarbij er dus 3 schermen tegelijk actief zijn op dat moment?

Ondersteunt de videokaart Nvidia Surround? Dan wel.

5: Welke CPU koeler is nou echt GOED, maar ook niet al te lelijk, ik weet van de mugen2, maar wil liever iets wat enigszins mooi is, aangezien alles goed zichtbaar is met deze kast. Had zo iets in gedachte:
pricewatch: Zalman CNPS12X
Maar die krijgt slechte reviews.

Zoek er een uit die je mooi vind en lees de reviews? Ik let zelf eigenlijk niet zo op 'mooi' bij een CPU koeler, die moet vooral zijn werk goed en koud doen.

6: Welke HDD's kan ik het beste kopen? Het mobo heeft 2 native sata6 ports, nog 4 sata6, en 4 sata4
Ik heb echt GEEN IDEE wat dat inhoud en welke HDD's daar het beste bij passen, let op, de hoofd SSD is dus al binnen.

Wikipedia: Serial ATA

Kortom; niets wat je niet zelf kan opzoeken;) Doe eens googlen op een term die je niet kent er gaat een wereld voor je open :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Sowieso als 1. je lijstje in je TS al nergens op slaat en je 2. vermeldt dat het nog wel een aantal maanden kan duren alvorens je de onderdelen gaat bestellen, zou ik je doorsturen naar 1. de links genoemd in mijn eerste post, 2. de FAQ's op verschillende fora en 3. Google.

• Robin198
3XPER7 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:30:
[...]

Sowieso als 1. je lijstje in je TS al nergens op slaat en je 2. vermeldt dat het nog wel een aantal maanden kan duren alvorens je de onderdelen gaat bestellen, zou ik je doorsturen naar 1. de links genoemd in mijn eerste post, 2. de FAQ's op verschillende fora en 3. Google.
Hoezo slaat mijn lijstje nergens op? Omdat ik niet wist dat ik de verkeerde processor had? Denk ongeveer anderhalve maand, dus wil alles goed plannen van tevoren. Anders had ik nu gewoon dit besteld en was het dus mis gegaan.
Als dit topic mag, zou ik het graag houden, zo niet, kan het dan niet verplaatst worden?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nope...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.