Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

blijf maar BSOD krijgen en kan niet herinstaleren*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.122 views

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 13:44
(ik kan geen duidelijkere titel bedenken)

nou mn computer doet dus raar, de laatste tijd word ik op W7 gek van de constante BSOD en dan ook als ik hem probeer op te starten, maar soms start ie wel op.

het startscherm van mn mobo duurt ook opeens veel langer dan normaal en dan ook weer niet.

dus ik probeer opnieuw te instaleren maar hij herkent mn speler opeens niet, omdat ik vermoed dat het aan mn windows instalatie ligt (want ik zit nu op hetzelfde systeem aleen dan op ubuntu), mja ik kan niks want hij herkent de speler opeens niet tijdens het opstarten.

ik heb gegoogled naar blue random blue screen, want het gebeurd ook random als ik gewoon aan het browsen ben, verder heb ik de boot volgorde veranderd zodat de speler op 1 staat, maar die herkent ie opeens niet dus hij gaat gewoon weer door.

ik heb mn drivers ook opnieuw geïnstalleerd naar de laatste versie en het haalde niets uit

het begon ergens vorige week, ik had die tijd mijn computer al een paar dagen aan staan om een minecraft server aan te houden, ik heb geen windows updates gehad want die stonden uit omdat die toen ik laatst had geupdate ik niet meer kon opstarten door bluescreens.

onderdelen:
mobo is een 790FX-GD70 (AMD 790FX (RD790))
gfx: XFX ATI Radeon HD 4890
cpu: AMD Phenom II X4 955 Processor
RAM: 8gb Geil
cd/dvd drive: sony blue ray speler
hhd: samsung 500gig
(en sluit nou niet weer dit topic af zodat ik niet kan reageren op de vragen, ik kan dingen slecht uitlegen op afstand, ik kan duidelijker antwoorden op directe vragen)

[ Voor 5% gewijzigd door dakka op 28-03-2012 15:15 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Directe vraag dan maar, heb je de BSOD FAQs al doorgenomen die in het Windows - Howto's and Guides topic staan?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb ook een processor gehad die me random BSOD's voorschotelde, in Windows op een install met een andere proc en tijdens de installs van verschillende windowsversies met dezelfde proc. Ook installs van linux distro's gingen fout en geheugen en moederbord wisselen werkten niet.

Het enige wat hielp was de processor vervangen, maar je kunt sowieso je geheugen (memtest) en harde schijven (smart status checken + sectorscan) op errors controleren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:03
Heb je al memtest86+ gedraaid?
Wat zijn je hdd smart waarden? (hdtune)
Wat zijn je temperaturen? (cpu en gpu)

[ Voor 61% gewijzigd door Hell-Slave op 28-03-2012 15:39 ]

Verwijderd

Longshot, maar sata kabels al eens aangedrukt/vervangen ?
(Van zowel hd als dvd)

Omdat het de ene keer wel gebeurt en de andere keer niet ..
(of misschien een brakke sata controller?)

En de BSOD's lijken misschien random , maar kunnen b.v. door hetzelfde probleem komen , maar er iedere keer net iets anders uit zien .

Heb je daar wat meer info over ?
(Welke BSOD's het meeste voorkomen etc.)

Staan er rare dingen in je eventlog ?
Temp problemen ?
(Het weer is wat warmer)

• dakka
DeTeraarist schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:31:
Directe vraag dan maar, heb je de BSOD FAQs al doorgenomen die in het Windows - Howto's and Guides topic staan?
ja, en ik denk(wat ik al vermoede) het een software fout is, wat het als oplossing? bied snap ik niet

voor de rest denk niet dat het aan temp ligt want het is hier niet warm en op ubuntu loopt alles gladjes en prima, satas heb ik eruit en erin gedaan haalt niet uit, ik kan voor de rest niet uitmaken wat de blue screen aangeeft want het flits 2 seconden en start opnieuw op.

en de bsod gebeurt naar mijn mening het meest als ik aan het browsen ben

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:36
dakka schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:34:
[...]

ja, en ik denk(wat ik al vermoede) het een software fout is, wat het als oplossing? bied snap ik niet

voor de rest denk niet dat het aan temp ligt want het is hier niet warm en op ubuntu loopt alles gladjes en prima, satas heb ik eruit en erin gedaan haalt niet uit, ik kan voor de rest niet uitmaken wat de blue screen aangeeft want het flits 2 seconden en start opnieuw op.

en de bsod gebeurt naar mijn mening het meest als ik aan het browsen ben
Waar baseer je je conclusie op dat het een softwarefout is?
Waar ik in ieder geval mee zou beginnen is het uitschakelen van de automatische reboot bij een BSOD, zodat je de foutcode kunt opschrijven wanneer de BSOD verschijnt. Die code kun je dan weer door een Google search halen en je bent een stuk wijzer. Je kunt immers wel lukraak onderdelen testen en (voorbarige) conclusies trekken, maar het is een heel stuk efficiënter om het probleem bij de bron aan te pakken.

Edit: Je kunt ook altijd in de eventviewer van Windows kijken (voor zover dat dat mogelijk is), daar staan ook de details van de BSOD in, inclusief de foutcode.

[ Voor 7% gewijzigd door Mint op 28-03-2012 17:37 ]

Verwijderd

dakka schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:50:
(ik kan geen duidelijkere titel bedenken)

nou mn computer doet dus raar, de laatste tijd word ik op W7 gek van de constante BSOD en dan ook als ik hem probeer op te starten, maar soms start ie wel op.

het startscherm van mn mobo duurt ook opeens veel langer dan normaal en dan ook weer niet.

dus ik probeer opnieuw te instaleren maar hij herkent mn speler opeens niet, omdat ik vermoed dat het aan mn windows instalatie ligt (want ik zit nu op hetzelfde systeem aleen dan op ubuntu), mja ik kan niks want hij herkent de speler opeens niet tijdens het opstarten
Bios die langer duurt, optische drive die niet herkent wordt bij het booten... lijkt me niet aan de huidige os installatie te liggen.
Dus slimst lijkt me om eerst je hardware eens te checken zoals al aangegeven wordt.
Straks heb je met veel moeite een installatie gedaan maar nog steeds dezelfde problemen...

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik denk eerder dat het een kapotte hard drive is. Heb je een andere hard drive? probeer daar eens van te booten.
Waarschijnlijk staan er fouten op je hdd waardoor hij zoekt voor data maar het niet kan vinden, daarom duurt het zo lang. Essentiële informatie is niet aanwezig.

ps.
heb je laatst overgeclocked?

[ Voor 47% gewijzigd door Frozen op 28-03-2012 17:38 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Mocht je per se een nieuwe Windowsinstallatie willen zonder te troubleshooten, kan je ook natuurlijk Windows op een usbstick zetten.

• dakka
Stef602 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:38:
Ik denk eerder dat het een kapotte hard drive is. Heb je een andere hard drive? probeer daar eens van te booten.
Waarschijnlijk staan er fouten op je hdd waardoor hij zoekt voor data maar het niet kan vinden, daarom duurt het zo lang. Essentiële informatie is niet aanwezig.

ps.
heb je laatst overgeclocked?
nee ik heb niet overgeclocked en geen andere hdd aleen een ssd and daar heb ik nu ubuntu op en dat werkt wel gewoon maar ik zie de hdd ook in mn lijstje staan.

en als ik windows op die schijf wil opstarted gat de eerste keer een blue screen flitsen en de tweede keer komt ie door het laadscherm maar blijft het zwart met de muis

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-11 14:22

Pablo

Rito pls

begin eens met de BSOD code.
Want nu kunnen wij hier ook nog niks mee.

Kijk eens in je event log of je daar vreemde zaken ziet staan

Probeer eens memtest te draaien zoals hier eerder ook al aangegeven is.

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

• dakka
ik kan de code dus niet meer zien want als ie de opstart BS doet flitst ie alleen en start opnieuw op, ik kom niet verder meer dan dat, ik kan me nog vaag wat dingen van de lange herinineren en die lijkt op volgens dat lijstje op een software probleem, of een hardware probleem bij nader inzien...best nutteloos om dezelfde code te hebben voor 2 fouten 0x0000001E

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Na een BSOD eens F8 een paar keer indrukken na je BIOS POST, dan kan je instellen dat er niet opnieuw opgestart moet worden na een kritieke error (of hoe ze het ook noemen). Krijg je daarna weer een Blue Screen, dan kun je nu rustig de foutcode overnemen en later opzoeken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:06
zie How to troubleshoot a "Stop error code 0x0000001E (KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)" error message
uit persoonlijke ervaring gok ik dat je ram om zeep is of incompatible met je pc. download eens memtest86 en boot die vanaf cd op. draai die en dan zal je waarschijnlijk de fouten te zien krijgen.

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
(jarig!)
fvdberg schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:33:
zie How to troubleshoot a "Stop error code 0x0000001E (KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)" error message
uit persoonlijke ervaring gok ik dat je ram om zeep is of incompatible met je pc. download eens memtest86 en boot die vanaf cd op. draai die en dan zal je waarschijnlijk de fouten te zien krijgen.
Incompatible lijkt me niet, PC draaide goed, lijkt me sterk dat ie ineens incompatibel is. En als ie onder Ubuntu goed draait, lijkt me het niet zo snel het geheugen (maar ik sluit het niet uit!).

Als ik mag gokken is het idd een softwarematig probleem met een driver of je HD heeft het loodje gelegd. Kan je windows misschien op een usb-stick zetten? Zie nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren. Kan je nu nog wel in windows komen of is dat ondertussen helemaal niet meer mogelijk? Gooi even de SATA-kabel van je dvd-speler eruit, voor de zekerheid.

Edit: ik moet er toch even wat van zeggen, maar spelling is toch erg slecht bij veel mensen...

[ Voor 4% gewijzigd door Ruubster op 29-03-2012 19:48 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-11 17:34

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dakka,

Dit ziet er al een stuk beter uit dan je vorige topic:) Zoals het hier nu uitgelegd wordt denk ook ik dat je harde schijf het loodje heeft gelegd; alle andere onderdelen worden namelijk in linux live ook gebruikt, behalve de harde schijf. Je kunt voor de zekerheid altijd een memtest draaien, maar die zal waarschijnlijk geen gekke dingen opleveren. Als je een andere harde schijf hebt om mee te testen zou dat denk ik meer zoden aan de dijk zetten.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• dakka
de stop error was toch 0x0000007B

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

TheVMaster

Moderator WOS
Eh.....wat was niet duidelijk aan de vorige topic sluit posts? Ik zie nog steeds geen info over hetgeen je gevonden hebt op Google, maar dat is natuurlijk ook lastig zonder STOP error....

Nu zie ik dat je die net pas hebt geplaatst. Met deze stop error en de tips van je mede-tweakers zou jij toch verder moeten kunnen komen....dus ik wil je vragen om toch eerst zelf ook wat zoekwerk te verrichten.

Mocht dat nu tot niets leiden.....dan kun je natuurlijk altijd om hulp vragen...ik laat het topic voor nu even open staan, maar jou volgende post in dit topic zou ik graag wel voorzien zien van wat meer info m.b.t. hetgeen je zelf gevonden hebt op Google......

• dakka
ik zit nu weer gewoon op mn hdd op windows, maar mn bios duurt ook lang soms om op te starten net als het lange mobo laadplaatje

en ik kan nu nog niet veel plaatsen wat ik naar oplossingen heb gezocht want ik weet het probleem nog niet eens

edit: ik probeerde chkdsk C:\ en dan zegt ie dat het pad niet bestaad :? en windows is ook takke traag dan normaal, dus light het nu aan mn mobo, hdd of windows zelf?

en mn speler laat zich niet meer zien in de lijst, warom begeven die dingen het altijd zo snell?, heb nog nooit een systeem gehad waar die dingen het overleven apple en pc

[ Voor 41% gewijzigd door dakka op 30-03-2012 01:55 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:07
dakka schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 01:40:
edit: ik probeerde chkdsk C:\ en dan zegt ie dat het pad niet bestaad :? en windows is ook takke traag dan normaal, dus light het nu aan mn mobo, hdd of windows zelf?

en mn speler laat zich niet meer zien in de lijst, warom begeven die dingen het altijd zo snell?, heb nog nooit een systeem gehad waar die dingen het overleven apple en pc
Die error code van je is van een INACCESSIBLE BOOT DEVICE. Oftewel dat je speler/HDD niet gezien worden kan dan wel kloppen ;)

Heb je in de BIOS nu al een keer het automatisch opstarten uitgezet en gecontoleerd wat de bootsequence is ? Ongeacht of je windowsinstallatie nu wel of niet goed is moet je altijd weer van je speler kunnen booten voor een nieuwe installatie. Begin dus eens met te kijken of je BIOS nog wel goed ziet wat er precies in je PC zit.

Als dat het geval is kun je een nieuwe install proberen, MEMtest draaien, HDD test e.d.

[removed]

• dakka
redwing schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 04:44:
[...]

Die error code van je is van een INACCESSIBLE BOOT DEVICE. Oftewel dat je speler/HDD niet gezien worden kan dan wel kloppen ;)

Heb je in de BIOS nu al een keer het automatisch opstarten uitgezet en gecontoleerd wat de bootsequence is ? Ongeacht of je windowsinstallatie nu wel of niet goed is moet je altijd weer van je speler kunnen booten voor een nieuwe installatie. Begin dus eens met te kijken of je BIOS nog wel goed ziet wat er precies in je PC zit.

Als dat het geval is kun je een nieuwe install proberen, MEMtest draaien, HDD test e.d.
ja dat bedoelde ik met dat de speler niet in mn lijst zien, hdd en ssd ziet ie gewoon. maar het rare is soms ziet die het wel en soms niet

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:07
Kabel al los/vast gemaakt, HDD/SDD/speler al eens van plaats verwisselt, wat doet ie als je je speler los gooit (blijf je dan die BSOD houden) ? Aangezien je ook problemen hebt met je HDD zou het een virus of een defecte controller kunnen zijn. Dus even je spullen van plaats wisselen en 1 voor 1 uitsluiten wat het zou kunnen zijn en een virus scanner draaien (booten via USB) kan ook geen kwaad.

Heb je toevallig zelf of iemand in de buurt een externe DVD-speler waarmee je een nieuwe install kunt doen ?

[ Voor 6% gewijzigd door redwing op 30-03-2012 06:17 ]

[removed]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

TheVMaster

Moderator WOS
Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Je laat niet zien dat je zelf ook maar iets gezocht (en wel of niet gevonden) hebt....

Misschien dat je met de gevonden STOP error en de Windows BSOD Guide een stuk verder kunt komen......en mocht dat nu niet lukken en mocht je niets kunnen vinden, pas dan maak je maar een nieuw topic.

In die TS wil ik dan op z'n minst kunnen lezen dat je bepaalde zaken die je hebt gevonden ook geprobeerd hebt.......

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.