Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webcam streamen + Time lapse

Pagina: 1
Acties:

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
We hebben een LAN-party met een X aantal mensen. Het pand waar we zitten is te klein om alles in 1 zaal te herbergen, daarom zitten we dan ook in 2 zalen. We hadden het idee om een webcam stream van de ene kant naar de andere kant op te zetten en vice versa. Daarnaast leek willen wij ook een timelapse maken.

Schets:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Gr063Nb2QqXPPlrQV68jYHYe/medium.png

Het probleem wat hier bij komt kijken is dat we dus 1 webcam twee keer willen gebruiken en dit binnen windows niet mogelijk is. Ik heb een hele tijd zitten zoeken op het internet en kwam op den duur SplitCamera tegen. Opzich leek dit wel een goede manier om het probleem op te lossen, maar al snel liep ik tegen het probleem van het streamen aan.

Ik was van plan te gaan streamen met VLC, iets wat opzich ook al een gegoochel is, maar het lijkt erop dat VLC de copie van de stream niet zo lekker vind. Ik heb hem open gehad naast de SplitCamera en Skype (met cam aan) en alleen VLC had er moeite mee, het beeld verversde ongeveer 1 keer per seconde. Als ik de alleen met VLC aan de gekopieerde stream probeer te openen gaat dat ongeveer net zo.

Daarnaast zat ik ook te kijken naar de time lapse. SplitCamera bied wel de mogelijkheid om per in te stellen interval een foto te nemen. Deze kun je vervolgens achteraf opslaan, maar hier zit ook het probleem. Hij slaat ze tijdelijk op in het RAM, iets wat een gigantisch probleem gaat worden op het moment dat het voor 48 uur aan foto's moet gaan opslaan. Ik ben verder wezen kijken, maar ik kwam alleen uit op HandyAvi tegen, ook op aanraden van iemand. Het probleem hiermee is echter dat het betaald is, of een 10 dagen trial, waardoor ik niet/moeilijk kan testen en ik dus eigenlijk wat anders moet hebben, zodat ik wel kan testen en het liefst freeware/opensource.

Kort samengevat:
1. Ik zoek een programma wat:
webcam input kan splitsen op een goede manier
een webcam kan streamen
een timelapse kan maken vanuit een webcam/een goed programma voor 1 foto per interval
OF:
alles hierboven geschreven in 1 kan doen.

Voor de rest moet het gratis te gebruiken zijn. Platform mag zowel windows als linux (liefst ubuntu) zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

P.S Ik heb het volgens mij in het goede subforum gezet, maar mocht dit niet het geval zijn, dan wordt een kickje richting het goede onderdeel gewaardeerd.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

http://www.yawcam.com/ Die al bekeken?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik zit er nu een beetje naar te kijken en het lijkt erop dat het alles kan wat ik wil kunnen doen. De stream moet ik nog even naar kijken, maar desnoods gaat het gewoon redelijk groot via een browser. Niet de mooiste oplossing, maar het voldoet, waarschijnlijk.