laptop/notebooks met SSD

Pagina: 1
Acties:
  • 654 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In pricewatch vind ik geen enkele winkel waar ik een notebook 15,6 inch met een SSD van pakweg 128/256 Mb kan vinden. Enkel de nieuwe Asus ZEN notebook heeft een redelijk grote SSD maar die heeft maar 14 inch ? :?

Misschien moet ik een webshop in Duitsland zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Als je Azerty keyboard wilt dan kan je in Dld zoeken ja ;) Wat verhindert je om zelf een SSD in een laptop in te bouwen? Meestal nog goedkoper, sneller en betrouwbaarder ook.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Gewoon zelf een SSD in je laptop sleutelen. Voor onder de 150 heb je al een 128GB SSD, zo'n Samsung 830 is een mooi voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik krijg redelijk wat hits: klik

De prijzen liegen er alleen niet om....

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 28-03-2012 12:32 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omni schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:30:
Gewoon zelf een SSD in je laptop sleutelen. Voor onder de 150 heb je al een 128GB SSD, zo'n Samsung 830 is een mooi voorbeeld.
Dit.

Zelfs bij bedrijven als bto waar ze dat aanbieden. Niet doen, en gewoon je eigen M4 of samsung 830 kopen. Dat is goedkoper 8)7 en je zit niet vast aan een zeer beperkte selectie notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Voor sommige mensen is het zelf inbouwen niet ideaal. Ze willen de laptop houden zoals ze deze kopen. Maar zelf zou ik dat inderdaad wel doen: zelf los een SSD kopen.

Je kunt de normale HDD clonen naar de SSD en dat scheelt je weer een installatie van windows.

Ik vind het vreemd dat niet meer fabrikanten een SSD in zelfs wat goedkopere laptops aanbieden. Het is een heel eenvoudige snelheidsboost die tegenwoordig toch niet alles meer kost. Ik had laatst een Intel X25-M 80 GB over en heb deze in mijn oude laptop geschroeft met een simpele T3200 CPU er in. Geen snelheidsmonster dus. Maar de laptop functioneert weer geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 20:01
De meeste 15 inch laptops hebben maar plaats voor 1 HDD, en als je een SSD wilt met veel opslag (512gb?) mag je aardig wat bijleggen. Er zijn ook trays e krijgen zodat je ipv je optische drive een HDD/SSD kan plaatsen, dus bijv. een 128 gb SSD (met daarop besturingssysteem), en je orginele harddisk behouden voor opslag.

Btw, waarom wordt er over azerty gesproken (in duitsland is het overigens qwertz, belgie is azerty)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben daar niet noodzakelijk tegen (zelf inbouwen) maar waarom eerst betalen voor een dure harde schijf om dan nog eens 300€ extra uit te geven voor een SSD van 256Mb :? 128 Mb of wat er van overblijft na installatie vind ik te krap voor 2 OS tegelijk zoals Win en Linux (als linux al werkt met SSD).

Waarom fabrikanten nog niet zijn overschakeld op SSD kan te maken hebben met het feit dat deze nog niet betrouwbaar genoeg geacht worden om op het grote pubiek los te laten.

In Duitsland kan de situatie mogelijk al beginnen veranderen, zoals enkele startpunten hier:
http://www.notebooksbilliger.de/notebooks/neue+produkte
http://www.discount24.de/.../m/ASUS/k/Asus-Notebooks/

Al bij al vind ik de prijzen van notebooks nogal duur aangezien de harde schijf de boel vertraagt.

Alle ideeen welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 20:01
Als jij 30 gb vol krijgt aan besturingssystemen vind ik het knap. Met een 128gb ssd zou je dus al prima mee vooruit kunnen.Hoeveel ben jij van plan om je optische drive te gebruiken? Bij die barebone laptops (als bto e.d.) kun je gelijk een hdd caddy mee bestellen.

[ Voor 19% gewijzigd door ToWi1989 op 28-03-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:54

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:59:
Ik ben daar niet noodzakelijk tegen (zelf inbouwen) maar waarom eerst betalen voor een dure harde schijf om dan nog eens 300€ extra uit te geven voor een SSD van 256Mb :? 128 Mb of wat er van overblijft na installatie vind ik te krap voor 2 OS tegelijk zoals Win en Linux (als linux al werkt met SSD).

Waarom fabrikanten nog niet zijn overschakeld op SSD kan te maken hebben met het feit dat deze nog niet betrouwbaar genoeg geacht worden om op het grote pubiek los te laten.

In Duitsland kan de situatie mogelijk al beginnen veranderen, zoals enkele startpunten hier:

Al bij al vind ik de prijzen van notebooks nogal duur aangezien de harde schijf de boel vertraagt.

Het is nog altijd GB! (geen mb :) ).

Ik heb zelf een notebook gekocht met 750GB HDD aan boord, de optical eruit gehaald een caddy erin geplaatst met daarin de SSD.
Windows erop en gaan. Heb een snelle boot disk (Intel 320 80GB), en 750GB voor backup OS (60GB) en data (650GB).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:59:

De reden waarom je eerst betaald voor een dure HDD en daar vervolgens een SSD van 300 euro in zet is niet zo vreemd als het lijkt. Wanneer je namelijk een SSD in een configuratie laat zetten dan is de meerprijs vaak nog veel meer dan 300 euro. Door de SSD later toe te voegen bespaar je dus geld en heb je ook nog eens een 2.5" HDD die je ergens anders in kan gebruiken!

De optical vervangen door een SSD is echter ook een goede optie. Ondanks dat je ook al voor een dure optical betaald hebt gebruik je die toch veel minder dan je zou verwachten (leve de USB sticks en) en hierdoor kun je een kleinere SSD pakken omdat je nog steeds je bulk opslag op de HDD kan zetten. Dat is pas geld besparen!

[ Voor 11% gewijzigd door jaapsander op 28-03-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan ben je idd beter af een voor de rest goede notebook aan te schaffen met een slome (5400 rpm) harde schijf en die vervolgens te vervangen !

Maar 128 Gb voldoende ? Schiet nog 50/50 G over en dat is toch krap voor een OS dat alsmaar groeit zoals windows. Stel dan dat ik 2xlinux en 1xwindows wil dan wordt ik toch wel zenuwachtig van denk ik. 8)7

Heb zelf asus N55 en hp probook; beste merken vandaag trouwens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand trouwens een notebook met plaats voor 2x 2,5 inch HD maar een 15,6 inch ? Meestal is deze informatie moeilijk af te leiden uit de specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:54

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:37:
Weet iemand trouwens een notebook met plaats voor 2x 2,5 inch HD maar een 15,6 inch ? Meestal is deze informatie moeilijk af te leiden uit de specs
100% kans dat hij er niet is.
Waarom niet gewoon de ODD eruit, die in een externe behuizing naar USB. Een caddy voor de HDD/SSD en je bent klaar.

Of je haalt twee keer 256GB SSD's stop er 1 in caddy, ander in HDD slot en je installeert op elk Windows of Linux :).

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 28-03-2012 16:42 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:37:
Een van 3.6KG, ja :X Dat is een 15.6" meer te noemen. Gewoon de dvd driver vervangen, of iets in de richting van een thinkpad of latitude nemen met mSATA mogelijkheid. Volgens mij komt de helft van de ivy bridge notebooks ook met die feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Halverwege die topic leek het nog iets te worden, maar simpele vragen als "weet iemand..." is niet de bedoeling.

Dit topic gaat derhalve op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.