Windows 7 ziet SSD als uitwerpbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedClimaCool
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Hallo,

Vorige week mijn nieuwe compu in elkaar gezet en alles nieuw geinstalleerd. Echter Windows 7 ziet mijn SSD (enige HD en hieraf wordt geboot) als uitwerpbaar (zelfde als een USB stick)
Drivers zijn allemaal geinstalleerd.

Bijgeleverde Samsung Magician (software) om SSD tweaken en te optimaliseren kan SSD dus ook niet vinden. Firmware updaten wordt dus ook moeilijk. (als dit al een oplossing is)

Hebben jullie enig idee hoe dit op te lossen?

Specs zijn;

SSD: Samsung 830 series 256MB
Mobo: Asus Sabertooth X79
CPU: Intel Core i7 3820 Boxed

Thx,
Clima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:24
Aan welke controller hangt de ssd en hoe staat ie ingesteld?
Het kan zijn dat je controller hotswap ondersteund, in dat geval is dit normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Al mijn 4 SATA-harde schijven staan ook in het uitwerpbaar-lijstje, niets om je zorgen over te maken hoor. Komt omdat ik hem op AHCI modus heb staan.

Misschien werkt de software alleen bij SSD's die op IDE modus staan. Is dat per se nodig? Windows 7 kan toch ook al goed met SSD's omgaan? Firmware updaten kan via een bootable usb stick dus daar heb je de software ook niet voor nodig.

[ Voor 60% gewijzigd door maarud op 28-03-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Ja maar de Samsung software kan z'n ssd niet vinden.
Klopt firmware kan ook via een bootable usb stick maar dan kan nog steeds de Samsung tweak software z'n ssd niet vinden onder windows.
Ik heb even gekeken naar dat bord en ik zie dat het 2 sata3 controllers heeft (Intel en Marvel).
Misschien wordt de Marvel controller niet door de Samsung software ondersteund.

[ Voor 75% gewijzigd door Hell-Slave op 28-03-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedClimaCool
Heb de SSD aangesloten op die SSD Caching poort. En allebei de Intel en Marvell drivers van de bijgeleverde CD van het moederbord geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Ik heb net even gekeken in de handleiding en je kan zoals het staat in het boekje op bladzijde 3-21 hotplug op uitzetten als je die hebt aangezet.
Hotplug zorgt ervoor dat je dat uitwerp icoontje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

RedClimaCool schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:40:
Heb de SSD aangesloten op die SSD Caching poort. En allebei de Intel en Marvell drivers van de bijgeleverde CD van het moederbord geinstalleerd.
Hoe wil je de SSD nu gaan gebruiken? Als SSD cach drive of als gewoon oplsga medium of om het OS op te instralleren. Want de caching port is hoogstwaarschijnlijk alleen voor betreffende functie geschikt. :)

En het uitwerpbare (Hotswap) is gewoon een functie van de S-ATA specificaties. :) Niets om je zorgen over te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 28-03-2012 14:45 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Je wilt je SSD niet aansluiting op de grijze "Caching" poort.
Deze poort is weinig speciaals, het is gewoon gekoppeld aan de marvell controller en dit is nog steeds geen geweldige controller. Je verliest snelheid, stabiliteit en mogelijkheden.

Als je een SSD normaal wilt gebruiken sluit deze aan op je Intel controller, deze is kwalitatief veel beter en heeft tenminste ook de bandbreedte om bij te houden met een SSD.
De Sata-600 poorten van Intel op de Sabertooth x79 zijn de Bruine poorten.

[ Voor 11% gewijzigd door Swordlord op 28-03-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedClimaCool
Naar dat Hotplug zal ik even kijken, thx Hell-Slave

En _Dune_, denk inderdaad dat ik de verkeerde connector gebruik. Waarschijnlijk teveel laten afleiden doordat SSD Caching stickertje. Zal hem vanavond even omzetten naar de Intel 6Gb/s connector.

Ik laat het even weten and thx so far

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedClimaCool
@Swordlord, dank voor je reply, was bezig met reageren en heb je antwoord niet gezien, ga inderdaad hem ff anders aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
_Dune_ schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:37:
[...]

Hoe wil je de SSD nu gaan gebruiken? Als SSD cach drive of als gewoon oplsga medium of om het OS op te instralleren. Want de caching port is hoogstwaarschijnlijk alleen voor betreffende functie geschikt. :)

En het uitwerpbare (Hotswap) is gewoon een functie van de S-ATA specificaties. :) Niets om je zorgen over te maken.
Ik ging er al vanuit dat hij z'n ssd op de intel controller had aangesloten (bruine).
Want de ssd cachings functie zat zo ver ik weet alleen in de Intel controller + Intel software.
Moet ook zo ingesteld worden in de software, als ik mij niet vergis.
Hotswap functie kan bij dit bord op uitgezet worden. (zie pagina 3-21 van manual)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Op de X79 moederborden is SRT functie niet.

Asus heeft middels hardware/software in de bios toch deze functionaliteit gebouwd. Deze loopt via de Marvell controller.
Hoe het werkt:
Je sluit een HDD + SSD op de grijze poorten, gaat de BIOS in en zegt, cache plz! en done.
Opzicht een hele snelle en simpele oplossing dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Swordlord schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:44:
Op de X79 moederborden is SRT functie niet.

Asus heeft middels hardware/software in de bios toch deze functionaliteit gebouwd. Deze loopt via de Marvell controller.
Hoe het werkt:
Je sluit een HDD + SSD op de grijze poorten, gaat de BIOS in en zegt, cache plz! en done.
Opzicht een hele snelle en simpele oplossing dus wel.
Ja ik zag het, het zit alleen op de Z68 chipset. (loop alweer achter pfff het gaat zo snel :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedClimaCool
Net aansluiting verwisselt en probleem is opgelost. Echter Samsung Magician vindt hem nog steeds niet. Terwijl apparaatbeheer toch echt een Samsung 830 serie laat zien. Vreemd.....

Maar in ieder geval bedankt voor de hulp en bericht aan mezelf -RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Samsung Magician zal de SSD niet vinden als de SSD uit een Dell laptop komt. Dell heeft er zijn eigen firmware opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedClimaCool
SSD komt niet bij Dell vandaan, gewoon online gekocht en het is de desktop versie.

Magician heeft inmiddels de SSD ook gevonden, maar nu blijft de firmware (via Windows) update naar CXM03B1Q halverwege hangen en geeft ie een error. Bootable USB lukt ook niet, heb twee sticks, maar het lukt bij beide niet om ze bootable te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Intel storage driver installeren en je probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedClimaCool
Helaas niet, drivers zijn en waren allemaal geinstalleerd, maar updaten doet ie niet
Pagina: 1