Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Goedenmiddag, :)

Mijn Vodafone abonnement loopt binnenkort af en ik ben opzoek naar een goede sim-only provider. Ik heb zelf al een toestel namelijk de Nokia Lumia 800.

Ik zat zelf te denken aan:

- 1 GB internet
- 1000 SMS
- 50 belminuten

Met internet bedoel ik: Whatsapp, Facebook, Twitter ect.

Ik kwam zelf bij Simpel uit, het probleem daar is dat de download snelheid rond de 300 KB/s ligt. Kan ik daar gewoon mee internetten? [SIMPEL]

Ook kwam ik bij T-mobile uit. Die geven onbeperkt internet tot een bepaald limiet. Daarna wordt de downloadsnelheid verlaagd naar 64 KB/s [T-MOBILE]

Kunnen jullie mij eventueel een andere goede provider aanraden, of zijn dit goede providers? :)

Met vriendelijke groet,

ItWasntMe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

ik zit met de zelfde uitdaging en ik zit te twijfelen tussen simyo en telfort.

ik denk dat ik voor telfort ga, vanwege kpn netwerk, 1 gb en ze leveren een microsim.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:42
Simyo is ook via KPN netwerk.. ;)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:54
Simyo, Simpel, KPN, HI, Tele2 & Telfort zijn allen op het KPN netwerk.
Hollandsnieuwe & Vodafone staan op het Vodafone Netwerk
Tmobile op zijn eigen netwerk samen met BEN

Ik persoonlijk heb een Vodafone abonnement met een 1GB datalimiet. Het lijkt weinig, maar ik kom er nooit overheen. Helemaal als je een telefoon hebt met Wifi (Wat redelijk standaard is in deze tijden), kan je ook je Wifi gebruiken.

Simpel zou ik je uit eigen ervaring afraden. Maar dat betekent niet dat ze niet een aantal zaken nu hebben aangepast

[ Voor 16% gewijzigd door ictinteresse op 29-03-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:03
Simyo levert ook een microsim (a 5 euro) of je mag je oude knippen gebruik zelf al 4 maanden een geknipte werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dit is individueel aankoopadvies en past prima in het nieuwe Mobile Aankoopadviesforum

Move -> MAA

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Als ik het goed begrijp kan ik bij Simyo per maand opzeggen?

Ik wil nu een abonnement met 1000 smsjes omdat mijn vriendin tot september geen nieuw abonnement kan kiezen, aangezien dat we veel smsen lijkt dat me verstandig.

Dus als ik het goed begrijp kan ik na september heb abonnement aanpassen/opzeggen en dan weer een nieuw abonnement aanschaffen van bijvoorbeeld 1000 naar 300 smsjes? :)
ictinteresse schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:37:
Simpel zou ik je uit eigen ervaring afraden. Maar dat betekent niet dat ze niet een aantal zaken nu hebben aangepast
Ik heb daar de reviews van gekeken en dat was niet veel soeps, dat word m niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel is sinds ongeveer 1,5 jaar overgestapt naar het T-Mobile netwerk.. dus dat is niet meer KPN netwerk..
ItWasntMe schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:17:
Goedenmiddag, :)

Mijn Vodafone abonnement loopt binnenkort af en ik ben opzoek naar een goede sim-only provider. Ik heb zelf al een toestel namelijk de Nokia Lumia 800.

Ik zat zelf te denken aan:

- 1 GB internet
- 1000 SMS
- 50 belminuten

Met internet bedoel ik: Whatsapp, Facebook, Twitter ect.

Ik kwam zelf bij Simpel uit, het probleem daar is dat de download snelheid rond de 300 KB/s ligt. Kan ik daar gewoon mee internetten? [SIMPEL]

Ook kwam ik bij T-mobile uit. Die geven onbeperkt internet tot een bepaald limiet. Daarna wordt de downloadsnelheid verlaagd naar 64 KB/s [T-MOBILE]

Kunnen jullie mij eventueel een andere goede provider aanraden, of zijn dit goede providers? :)

Met vriendelijke groet,

ItWasntMe.
voor sms zou je ook eens in de windows marketplace kunnen kijken of je apps hebt voor het goedkoop versturen van sms over internet.. op de iphone heb je apps als fisthext, bitesms waarmee je goedkoper dan de providertarieven sms jes kunt versturen..

384kbps download snelheid is redelijk (dit is ook de snelheid bij edge, waarmee je redelijk kunt surfen), het punt zit hem in de uploadsnelheid. dat is maar 64kbps en dat is super traag. ik zou simpel dus niet aanraden.

edit: als je toch zo weinig belt, is het dan niet verstandiger om een ben vrij prepaid kaart te bestellen?
9,99 euro voor 1GB internet op 1024kbps down/ 384kbps up snelheid daarna snelheidsverlaging tot 64/64kbps
9,99 voor 1000 sms jes.
0,18 cent per minuut normale tarief, 0,09 als je 1x in de maand opwaardeert.
http://www.ben.nl/doc_content/Ben_prepaid_prijslijst.pdf

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:45:
edit: als je toch zo weinig belt, is het dan niet verstandiger om een ben vrij prepaid kaart te bestellen?
9,99 euro voor 1GB internet op 1024kbps down/ 384kbps up snelheid daarna snelheidsverlaging tot 64/64kbps
9,99 voor 1000 sms jes.
0,18 cent per minuut normale tarief, 0,09 als je 1x in de maand opwaardeert.
http://www.ben.nl/doc_content/Ben_prepaid_prijslijst.pdf
Werkt het dan voor het bellen hetzelfde als prepaid? 1x 10 euro erop zetten en dat blijft een jaar geldig ofzo?
Voor de rest ziet het er goed uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItWasntMe schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:02:
[...]

Werkt het dan voor het bellen hetzelfde als prepaid? 1x 10 euro erop zetten en dat blijft een jaar geldig ofzo?
Voor de rest ziet het er goed uit :D
uhmm geldigheid van je kaart/beltegoed wordt elke keer met 6 maanden verlengd wanneer je belt/sms´t/internet of opwaardeert.

dus je hoeft niet perse op te waarderen.

edit:
Hoe lang is mijn prepaid beltegoed geldig?
Je prepaid beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je binnen een aaneengesloten periode van 6 maanden actief gebruik maakt van je Ben vrij simkaart. Met ‘actief gebruik’ wordt bedoeld: alle inkomende en uitgaande gesprekken, uitgaande sms-berichten, opwaarderen en mobiel internet.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:07:
[...]

uhmm geldigheid van je kaart/beltegoed wordt elke keer met 6 maanden verlengd wanneer je belt/sms´t/internet of opwaardeert.

dus je hoeft niet perse op te waarderen.
Oftewel, als ik van mijn simkaart gebruik maak?

1000 smsjes
1000 mb internet
€ 20,- per maand.

Klinkt goed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItWasntMe schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:09:
[...]

Oftewel, als ik van mijn simkaart gebruik maak?

1000 smsjes
1000 mb internet
€ 20,- per maand.

Klinkt goed! :D
precies.. en ben je 1 maand op vakantie hoef je niet door te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:10:
[...]

precies.. en ben je 1 maand op vakantie hoef je niet door te betalen :)
Oké, heel erg bedankt! Je hebt me een stuk wijzer gemaakt!

Dit ga ik bespreken thuis, en ik zal het laten weten of dit het is geworden of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItWasntMe schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:14:
[...]

Oké, heel erg bedankt! Je hebt me een stuk wijzer gemaakt!

Dit ga ik bespreken thuis, en ik zal het laten weten of dit het is geworden of niet :)
you´re wellcome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Oh ik zie dit op de website van Ben staan:
Als je een nieuwe klant bent en een sim only abonnement hebt besteld, ontvang je automatisch een microsim kaart, deze sim kaart kun je op 2 manieren uitdrukken, kijk goed in de gebruiksaanwijzing van je telefoon welk formaat je nodig hebt. Als je al klant bent en graag een microsim wilt ontvangen neem dan contact op met de klantenservice van Ben via 0900-0401405 (€ 0,35 per gesprek) . Het is alleen mogelijk om een microsim aan te vragen als je een sim only abonnement hebt bij Ben, op dit moment kun je als prepaid klant nog geen microsim aanvragen.
Is het wel mogelijk om een simkaart van Ben te laten knippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItWasntMe schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:42:
Oh ik zie dit op de website van Ben staan:

[...]

Is het wel mogelijk om een simkaart van Ben te laten knippen?
ja zeker, mijn nicht gebruikt het in haar iPad.. ik had het voor haar toen geknipt..
je hebt van die speciale tangen daarvoor te koop op internet (micro sim cutter).

bijvoorbeeld deze 2 links:
http://www.ebay.co.uk/itm...41564cc3b3#ht_1618wt_1037

http://mobielkoopjes.nl/s...le%20Micro%20Sim%20Cutter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:33:
[...]

ja zeker, mijn nicht gebruikt het in haar iPad.. ik had het voor haar toen geknipt..
je hebt van die speciale tangen daarvoor te koop op internet (micro sim cutter).

bijvoorbeeld deze 2 links:
http://www.ebay.co.uk/itm...41564cc3b3#ht_1618wt_1037

http://mobielkoopjes.nl/s...le%20Micro%20Sim%20Cutter
Fijn fijn, in Doetinchem zit The Phone House die knippen ook gratis je sim kaart. Scheelt weer wat kosten.

En toen jij hem had geknipt ging alles goed? Je nicht had ook een prepaid simkaart van Ben? Sorry ben een beetje paranoïde hahah :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItWasntMe schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:39:
[...]

Fijn fijn, in Doetinchem zit The Phone House die knippen ook gratis je sim kaart. Scheelt weer wat kosten.

En toen jij hem had geknipt ging alles goed? Je nicht had ook een prepaid simkaart van Ben? Sorry ben een beetje paranoïde hahah :X
ja ben prepaid idd.. de chips van die simkaarten zijn ook heel klein (vergeleken met die van vodafone bijv :D ) dus je knipt enkel de plastic eraf en raakt de chip helemaal niet.

maar het ging dus helemaal goed inderdaad. als je besluit deze te nemen moet je er trouwens wel opletten dat je de sms en internetbundel niet met je beltegoed aanschaft, deze koop je per maand via de ¨ik ben¨ pagina door middel van iDeal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:42:
[...]

ja ben prepaid idd.. de chips van die simkaarten zijn ook heel klein (vergeleken met die van vodafone bijv :D ) dus je knipt enkel de plastic eraf en raakt de chip helemaal niet.
Oke geweldig :D
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:42:
maar het ging dus helemaal goed inderdaad. als je besluit deze te nemen moet je er trouwens wel opletten dat je de sms en internetbundel niet met je beltegoed aanschaft, deze koop je per maand via de ¨ik ben¨ pagina door middel van iDeal..
Uh dit snap ik niet helemaal, het gaat dus niet via dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItWasntMe schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:47:
[...]

Oke geweldig :D

[...]

Uh dit snap ik niet helemaal, het gaat dus niet via dit?
naja je hoeft hem niet gelijk bij aanschaf te activeren (je zegt bijv dat je vodafone abo nog niet afgelopen is).. maar net als je bij vodafone the ¨my vodafone¨ pagina hebt met hoeveel minuten etc je over hebt, heb je bij ben de ¨ik ben¨ pagina en via daar kan je dan elke maand opnieuw die bundels kopen die je betaalt door middel van iDeal.. (bij vodafone gaan zulke bundels bijvoorbeeld van je beltegoed af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:51:
[...]

naja je hoeft hem niet gelijk bij aanschaf te activeren (je zegt bijv dat je vodafone abo nog niet afgelopen is).. maar net als je bij vodafone the ¨my vodafone¨ pagina hebt met hoeveel minuten etc je over hebt, heb je bij ben de ¨ik ben¨ pagina en via daar kan je dan elke maand opnieuw die bundels kopen die je betaalt door middel van iDeal.. (bij vodafone gaan zulke bundels bijvoorbeeld van je beltegoed af)
Oke dat is wel fijn, maar ik neem aan dat dat dan automatisch wordt afgeschreven i.p.v dat je elke maand t weer opnieuw moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItWasntMe schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:56:
[...]

Oke dat is wel fijn, maar ik neem aan dat dat dan automatisch wordt afgeschreven i.p.v dat je elke maand t weer opnieuw moet kopen?
je moet het elke maand opnieuw kopen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:57:
[...]

je moet het elke maand opnieuw kopen.. :)
Niet vast in te stellen dus?:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItWasntMe schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:03:
[...]

Niet vast in te stellen dus?:O
nee idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Hmm oke, een tegenvaller. Zou het ook zo zijn als je het vanaf het begin af aan instelt? Via de link die ik een paar posts hiervoor had geplaatst? DEZE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk het wel omdat je helemaal geen machtiging afgeeft.. iDeal is een eenmalige manier van betalen.. trouwens als je op die link op meer informatie klikt zegt hij ook ¨Via je persoonlijke 'Ik Ben' pagina kun je de Ben sms maandbundel eenvoudig iedere maand aanzetten.¨ idem dito voor de internetbundel..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:14:
ik denk het wel omdat je helemaal geen machtiging afgeeft.. iDeal is een eenmalige manier van betalen.. trouwens als je op die link op meer informatie klikt zegt hij ook ¨Via je persoonlijke 'Ik Ben' pagina kun je de Ben sms maandbundel eenvoudig iedere maand aanzetten.¨ idem dito voor de internetbundel..
Dat had ik gezien maar dat betekend dus dat ik elke maand opnieuw moet activeren.
Opzich is dit geen probleem maar dan moet je het natuurlijk niet vergeten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItWasntMe schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:19:
[...]

Dat had ik gezien maar dat betekend dus dat ik elke maand opnieuw moet activeren.
Opzich is dit geen probleem maar dan moet je het natuurlijk niet vergeten O-)
weet niet hoe windows phone precies werkt, maar als hij de functie van herinneringen heeft ff instellen dat hij jou om de 30 dagen eraan herinnert de bundel aan te schaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:21:
[...]

weet niet hoe windows phone precies werkt, maar als hij de functie van herinneringen heeft ff instellen dat hij jou om de 30 dagen eraan herinnert de bundel aan te schaffen :P
En anders stel ik een herinnering in op mijn agenda, elke maand de 30'ste de hele dag door opnieuw aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
Zeer netjes! Alleen denk ik niet dat ik dat nodig ga hebben. Ik zat te denken, kan dus in theorie een dual sim telefoon nemen met simkaart A en simkaart B.

Simkaart A is dan je simpele bel en sms kaartje en de Simkaart B is de prepaid van Ben. Simkaart B kost 10 euro aan beltegoed en 10 euro aan 3g-tegoed (om het zo even te noemen). Om simkaart B niet te laten verlopen moet ik dus minimaal 1x in de zes maanden op internet of bellen met die prepaid kaart. Op simkaart A zit een simpele Bel/SMS bundel waar de tarieven 3 a 5 cent zijn, bundel van 5 euro ongeveer gok ik. Je smst en belt met de goedkope sim A en wanneer dat nodig is ga je met Sim B op prepaid 3g.

Ik gebruik bijna nooit 3g, maar soms kan het handig zijn. Dan is prepaid handiger denk ik. Of denk ik dit veel te ingewikkeld?

EDIT: Oh jammer ik dacht dat de internetbundel onbeperkt geldig was. Voor die paar keer dat ik op internet wil vond ik dat voordeliger.

[ Voor 8% gewijzigd door iamzero456 op 29-03-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iamzero456 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:25:
Zeer netjes! Alleen denk ik niet dat ik dat nodig ga hebben. Ik zat te denken, kan dus in theorie een dual sim telefoon nemen met simkaart A en simkaart B.

Simkaart A is dan je simpele bel en sms kaartje en de Simkaart B is de prepaid van Ben. Simkaart B kost 10 euro aan beltegoed en 10 euro aan 3g-tegoed (om het zo even te noemen). Om simkaart B niet te laten verlopen moet ik dus minimaal 1x in de zes maanden op internet of bellen met die prepaid kaart. Op simkaart A zit een simpele Bel/SMS bundel waar de tarieven 3 a 5 cent zijn, bundel van 5 euro ongeveer gok ik. Je smst en belt met de goedkope sim A en wanneer dat nodig is ga je met Sim B op prepaid 3g.

Ik gebruik bijna nooit 3g, maar soms kan het handig zijn. Dan is prepaid handiger denk ik. Of denk ik dit veel te ingewikkeld?
ja dat is wel een goede redenering.. ik had gelezen dat ze bij de Aldi dual sim android telefoons gaan verkopen dit jaar, met zo een toestel zou je dus heel makkelijk voor 15 euro een bel/sms + internet simkaart kunnen koppelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
Eigenlijk ben ik op zoek naar prepaid Data only, maar zo te zien heel duur of maar een maand geldig. Prima om elke 6 maanden op te waarderen maar elke maand vind ik een beetje te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Kan je wel een dag voor het eind van de maand alvast voor de volgende maand een bundel afsluiten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee.. maar denk het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Oke mooi, en ik neem aan dat je maar 1x "Ben vrij prepaid" hoeft aan te schaffen of moet je dit ook per maand kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItWasntMe schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:46:
Oke mooi, en ik neem aan dat je maar 1x "Ben vrij prepaid" hoeft aan te schaffen of moet je dit ook per maand kopen?
haha grapjas. .:D 1x ofcourse ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:10:
[...]

haha grapjas. .:D 1x ofcourse ^^
Dat dacht ik al, maar voor het zelfde geld is het niet zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel en Tele2 zijn beiden op T-Mobile netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Ben ik weer :)

Ondertussen heb ik al een aantal maanden een Ben simkaartje.

Alleen nu heb ik het probleem dat mijn internet het "niet" doet, ik kan geen websites laden. Zelfs bij google.nl doet hij het niet of nauwelijks. Meestal is het na een aantal keren refreshen en opnieuw intypen wel opgelost.

Maar bij bijvoorbeeld Twitter en Facebook applicaties krijg ik het niet werkend...

Ik heb al de APN instellingen verwijderd en opnieuw ingesteld.

Ik hoop dat jullie mij nog kunnen helpen :)

Is het verstandig om misschien hiervoor een nieuw topic te openen?

[ Voor 7% gewijzigd door ItWasntMe op 16-07-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
APN instellen --> onder APN invullen: internet.ben
(als je ben prepaid hebt is het: basic.internet.ben.data)
Alles andere leeg.
Onder mobiel netwerk moet dataverbinding wel zijn ingeschakeld.

[ Voor 17% gewijzigd door shyblue op 16-07-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
shyblue schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:56:
APN instellen --> onder APN invullen: internet.ben
(als je ben prepaid hebt is het: basic.internet.ben.data)
Alles andere leeg.
Onder mobiel netwerk moet dataverbinding wel zijn ingeschakeld.
Helaas heb ik dat al gedaan maar het heeft niets geholpen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 12:00
roaming staat wel aan? Is volgens mij nodig omdat Ben via een ander netwerk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
SuperKneus schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:26:
roaming staat wel aan? Is volgens mij nodig omdat Ben via een ander netwerk werkt.
Jup staat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Omdat je bijna geen info geeft wat je al hebt geprobeerd ...
Lumia hardware probleem. Lumia software probleem, firmware. Simkaart stuk. Je woont op een plek met slecht bereik. Je woont vlak bij de Duitse grens en roamt met een Duitse provider. APN: internet, proberen. BEN klantenservice vragen. Een ander simkaartje (KPN, Vodafone, t-mobile) proberen, zelfde problem? Probleem van het BEN netwerk ...
Meer kan ik niet verzinnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
Nog even wat handige informatie: :)

- Nokia Lumia 800 is up to date.
- Simkaart heb ik er al een aantal keren opnieuw erin gedaan.
- APN reset gedaan
- Woon ong. 40~ km van Duitse grens
- Kan altijd sms en en bellen alleen internetten gaat niet.

Kan overigens wel Whatsappen, maar kan me niet voorstellen dat ik al door de 1GB heen ben, en het probleem was ook wanneer ik net opnieuw internet en sms heb moeten aanschaffen.

Wat ik nog ga doen/kan proberen:
- Klantenservice bellen
- Ander SIM kaartje

[UPDATE]

Mijn simkaartje in een andere telefoon gedaan, internet werkt uitstekend...

Dus ik denk vanmorgen even Gigavolt bellen maar helaas : http://tweakers.net/shopreview/8018/gigavolt-punt-nl.html

Is het verstandig om contact op te nemen met Nokia zelf?

[UPDATE 2]

Geprobeerd te bellen met de leverancier van mijn telefoon: Gigavolt.nl
Helaas is de website uit de lucht en kwam ik dit tegen : http://tweakers.net/shopreview/8018/gigavolt-punt-nl.html

Dus maar de Lumia hersteld naar fabrieks instellingen en so far so good, internet werkt weer! :D

[ Voor 37% gewijzigd door ItWasntMe op 24-07-2012 09:10 ]

Pagina: 1