Dual Monitor probleempje Radeon 6850

Pagina: 1
Acties:

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:49
Beste tweakers,

Ik zit met een klein probleempje waar ik niet uit kom. Sinds enkele weken heb ik een Radeon 6850. Op zich een prima kaartje, maar bij het gebruik van twee monitors is er iets vreemds. Beide monitoren zijn aangesloten via DVI. Als ik een film kijk dan komt er, wanneer het beeld 'beweegt', een soort streep/lijn die naar boven trekt op de tweede monitor (alleen op die). Het lijkt me sterk dat het aan de monitor ligt, want met mijn 4770 had ik dit fenomeen niet. Heb alle instellingen en Google al nagelopen, maar kan er weinig tot niets over vinden. Iemand die hetzelfde probleem heeft of heeft gehad? Zou het een driver-issue kunnen zijn?

Alvast dank

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
als je het met je oude videokaart niet had en de monitor dus 'normaal' doet kan het aan je videokaart liggen
1. Ga naar de site van MSI (whatever je hebt) en download de meest recente driver.
2. wissel de kabels eens om, om een kabelbreuk uit te sluiten,
3. test de 6850 in een ander system,
4. test beide schermen (als single monitor)

maar tbh, je doet zelf een goede suggestie een driver issue... waarom heb je dat dan zelf nog niet geprobeerd voordat je hier poste?

[ Voor 7% gewijzigd door qrious op 28-03-2012 11:11 ]

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• brainovic
Dank voor de snelle respons. Ik heb inderdaad al wel de meest recente ATI-drivers geinstalleerd, maar dat hielp niet. Driver-downgrade ben ik nooit zo'n fan van, maar zou het nog kunnen proberen. Heb helaas geen ander systeem om de kaart in te testen. Het ziet er niet uit als een kabelbreuk, maar goed je weet het nooit. Ik ga wel even verder testen/uitsluiten, dank voor de suggesties in ieder geval.

• brainovic
Nog even terugkomend na twee dagen dingen proberen:

- Heb de drivers geupgrade/gedowngrade: geen resultaat
- Heb de monitoren omgewisseld, zodat mijn huidige 'eerste' de 'tweede' werd. Toen kwam dezelfde streep op de nieuwe tweede monitor. Ligt dus niet aan de monitor. Mijn volgende conclusie: zal wel aan de uitgang op de kaart liggen.
- Kaart teruggebracht, omgeruild voor een 6870: zelfde resultaat.

Enige twee opties die ik nu nog zie zijn

- de dvi-kabel is niet goed, maar ik heb voor zover ik mij kan herinneren bij het omwisselen van de monitoren ook de kabels omgeruild.
- een andere kabel/aansluiting op de videokaart proberen. Alleen toen ik HDMI probeerde, was het beeld nog slechter dan met een VGA in crap-resolutie :?

Iemand nog andere suggesties?

X