gnome: aangeven op welke workspace window opent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:14
Ik heb hier een aantal computers draaien waar ik elke ochtend een hele verzameling applicaties moet opstarten. Het zijn er dusdanig veel dat ik ze heb draaien op verschillende workspaces, bijv. firefox op workspace 1, evolution op workspace 2, een paar terminals op workspace 3, enzovoort.

Op dit moment log ik elke ochtend in, selecteer ik alle icoontjes voor workspace 1, druk op enter. Vervolgens wacht ik tot alles is opgestart, ga ik naar workspace 2 en start ik daar alle applicaties voor workspace 2 op. Vervolgens weer wachten en hetzelfde voor workspace 3. Dit voor meerdere computers.

Dit moet toch te automatiseren zijn? Wat ik graag wil is aangeven op welke workspace een applicatie moet draaien. Dat ik alle icoontjes van applicaties tegelijk selecteer, op enter druk en dat vervolgens alles op de juiste workspace opgestart wordt. Ik heb al een tijdje gegoogled maar nog geen simpele oplossing voor dit probleem gevonden.

Heeft iemand een geniale oplossing? :)

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 16:12
Kijk eens naar DevilsPie of DevilsPie2

π-♭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
Thanks, daar had ik wel eens naar gekeken. Wat daar volgens mij niet mee kan: stel ik wil twee keer een notepad openen. Eentje moet bestand "a" openen op workspace 1, eentje moet bestand "b" openen op workspace 2. Ik wil dan per instantie kunnen aangeven op welke workspace de applicatie moet runnen. Het makkelijkst zou zijn om dat in te stellen in de launcher, maar dat kan (helaas) niet.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGyPh0
  • Laatst online: 03-10 16:12
Je gebruikt dan waarschijnlijk de get_application_name() functie. Hiervoor in de plaats moet je dan de get_window_name() functie gebruiken, deze waardes zullen per window wel verschillend zijn.

π-♭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
ah, dat zou goed kunnen, dank. Ik zal het eens proberen, heb alleen geen root-toegang hier momenteel. Een andere oplossing zou zijn om zelf een scriptje te schrijven, iets als
#!/bin/bash
start firefox
sleep 5000
switch workspace
start notepad
Als ik maar niet elke ochtend met de hand alles op hoef te starten. Alleen moet ik dan even uitzoeken of het commando 'switch workspace' bestaat.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 03-10 18:29

deadinspace

The what goes where now?

writser schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:50:
Ik heb hier een aantal computers draaien waar ik elke ochtend een hele verzameling applicaties moet opstarten. Het zijn er dusdanig veel dat ik ze heb draaien op verschillende workspaces, bijv. firefox op workspace 1, evolution op workspace 2, een paar terminals op workspace 3, enzovoort.
In Gnome (2, ik neem aan dat je het daarover hebt, met 3 ben ik een stuk minder bekend) kun je ergens "remember current applications", volgensmij start hij dan je applicaties weer op als je volgende keer inlogt. Het lijkt me sterk dat die functie de workspace onthoudt, maar dat valt misschien te combineren met devilspie.
writser schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:06:
Als ik maar niet elke ochtend met de hand alles op hoef te starten. Alleen moet ik dan even uitzoeken of het commando 'switch workspace' bestaat.
wmctrl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb je in Gnome niet iets soortgelijks als bij KDE? Ik kan daar bij het opstarten kiezen uit "sessies". Dat is de restore van de state waarin ik hem achterliet, een compleet lege sessie of (wat jij witl) een specifiek voorgedefinieerde sessie met specifieke programma's die al worden opgestart.

Afbeeldingslocatie: http://juriansluiman.nl/caps/d26fab.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Pagina: 1