• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-01 18:32

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Als ik 20 foto's heb gemaakt en deze via WiFi naar mijn desktop wil overzetten, doet hij er maximaal 8 en dan wordt de verbinding verbroken. Dus hij zet wel een verbinding op, maar breekt deze voortijdig af.

Ik heb hetzelfde op een notebook met Windows 7 geprobeerd, en daar gaat het wel goed. Na het overzetten van de foto's wacht hij zelfs totdat ik de verbinding verbreek. Dus router en camera zouden het probleem niet moeten zijn.

Ik gebruik een desktop met Windows 7 Ultimate SP1 x64. Ik heb nu een Canon Ixus 510HS camera en die kan via Wifi verbinden met deze desktop. Ik heb alle Canon software geinstalleerd (Camera Window, Photo Stitch en Image Browser EX) en bij de eerste WiFi-verbinding met Windows 7 is de (MTP IP)driver daarvoor geinstalleerd. In Windows 7 staat netwerkdetectie, printer en bestandsdeling en UPnP ingeschakeld.
Ik heb op de desktop alle Canon software verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ook heb ik het overzetten geprobeerd met alle overige programma's uit, incl firewall en antivirus. Alle updates van Windows zijn verwerkt. Maar ook dan wordt de verbinding voortijdig verbroken (na ongeveer 8 seconden).

Het gekke is dat als ik de foto's verzend via e-mail, en dan de desktop als ''tussenschakel" kies, dat hij ze dan weer wel allemaal verzendt, dus de verbinding openhoudt totdat hij klaar is.

Waar zou ik dit moeten zoeken? Het is net of op mijn desktop ''iets'' de verbinding voortijdig afbreekt....
:o

Samsung S23 Ultra 256GB