Ik wil een systeem maken met de volgende tabellen (heb even de niet relevante velden weggelaten):
nieuws
NIEUWS_ID, tekst
afdeling
AFDELING_ID, naam
nieuws_afdeling
NIEUWS_AFDELING_ID, NIEUWS_ID, AFDELING_ID
Een nieuwsbericht kan dus meerdere afdelingen bevatten en een afdeling kan dus in meerdere nieuwsberichten voorkomen (veel op veel).
Nu wil ik met 1 query alle nieuwsberichten tonen met daar achter de juiste afdelingnamen. Aan een nieuwsbericht zouden dus meerdere afdelingen gekoppeld kunnen zijn dus:
nieuws.text afdeling.naam
Ik krijg het echter niet voor elkaar met deze query:
Zo krijg ik enkel de 1e row.....?
Heb op diverse fora gekeken voor joins ivm meerdere tabellen maar heb het licht tot nu toe niet gezien...
Is het uberhaupt wel mogeijk met 1 query? Ik heb al vanallerhande combinaties gebruikt.
Daarnaast vraag ik me af hoe ik dat het beste met php kan tonen want ik wil de afdelingsnamen allemaal onder 1 rij tonen ipv meerdere rijen.
Dus:
Tekst nieuwsbericht 1, afdeling1, afdeling2, afdeling 2
ipv
Tekst nieuwsbericht 1, afdeling1
Tekst nieuwsbericht 1, afdeling2
Tekst nieuwsbericht 1, afdeling3
Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen want ik ben hier al paar dagen mee zoet
nieuws
NIEUWS_ID, tekst
afdeling
AFDELING_ID, naam
nieuws_afdeling
NIEUWS_AFDELING_ID, NIEUWS_ID, AFDELING_ID
Een nieuwsbericht kan dus meerdere afdelingen bevatten en een afdeling kan dus in meerdere nieuwsberichten voorkomen (veel op veel).
Nu wil ik met 1 query alle nieuwsberichten tonen met daar achter de juiste afdelingnamen. Aan een nieuwsbericht zouden dus meerdere afdelingen gekoppeld kunnen zijn dus:
nieuws.text afdeling.naam
Ik krijg het echter niet voor elkaar met deze query:
SQL:
1
| SELECT * FROM nieuws INNER JOIN nieuws_afdeling ON nieuws.NIEUWS_ID=nieuws_afdeling.NIEUWS_ID INNER JOIN afdeling ON nieuws_afdeling.AFDELING_ID=afdeling.AFDELING_ID |
Zo krijg ik enkel de 1e row.....?
Heb op diverse fora gekeken voor joins ivm meerdere tabellen maar heb het licht tot nu toe niet gezien...
Is het uberhaupt wel mogeijk met 1 query? Ik heb al vanallerhande combinaties gebruikt.
Daarnaast vraag ik me af hoe ik dat het beste met php kan tonen want ik wil de afdelingsnamen allemaal onder 1 rij tonen ipv meerdere rijen.
Dus:
Tekst nieuwsbericht 1, afdeling1, afdeling2, afdeling 2
ipv
Tekst nieuwsbericht 1, afdeling1
Tekst nieuwsbericht 1, afdeling2
Tekst nieuwsbericht 1, afdeling3
Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen want ik ben hier al paar dagen mee zoet