Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiReCRoW
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:33

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
Ik heb een paar dagen terug een nieuwe PC samengesteld (inventaris: Nieuwe PC 2012) en heb hier nu een klein probleempje mee... Namelijk dat wanneer er een externe USB 3.0 HD (in dit geval een Samsung S2 Portable USB 3.0 1TB) aangesloten zit op een van de USB 3.0 poorten op de voorkant van de kast de computer helemaal niet wil opstarten .. hij loopt dan gewoon vast bij het initialiseren van de harde schijven e.d. in de eerste 5 seconden van het opstartproces... als ik de harde schijf unplug en de computer reset dan start hij wel weer goed op .. de harde schijf doet het verder gewoon goed als ik em er in windows inplug

alles zit verder goed aangesloten en ik heb geen andere problemen gehad sinds ik em in elkaar heb gezet... heeft er iemand anders ook zoiets ervaren met dit mobo? ik heb via google 1 iemand gevonden die melding maakt van hetzelfde probleem icm dit moederbord .. echter heb ik verder geen oplossing gevonden en geen idee wat uiteindelijk dit probleem precies veroorzaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 23:25
Ik heb dit probleem ook gehad, een BIOS update was de oplossing.
Naar mijn idee zuigt de USB 3.0 chip sowieso, want mijn performance voor USB 3.0 is echt belabberd.
De laatste Etron drivers zijn geinstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/u1mk6.gif

Bovenstaand is dus een Seagate Momentus 7200 rpm schijf in een 2.5" behuizing van Diginote, op USB 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit probleem komt vaker voor, heb het al tientallen keren gezien, bij verschillende USBapparaten en USBcontrollers. Helaas is er niet echt een oplossnig voor, sommige apparaten blokkeren gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
bedankt voor de reacties .. jammer maar helaas gevalletje dus :/ ff de bios updates in de gaten houden en hopen

ik heb de usb 3 poort overigens niet extreem getest maar ik haal voor mijn gevoel lekkere snelheden bij het kopieren van interne hd naar een externe op de usb 3 poort .. ik meen dat ik zo rond de 100 mb/sec .. vond ik niet tegenvallen

ook even een kort testje gedaan met CDM .. overigens heb ik mijn PC verder nog niet getweaked en ook heb ik nog niet naar alle mogelijke firmware updates gekeken .. dus ik weet niet of deze resultaten mijn maxima zijn...

deze resultaten met een Samsung S2 Portable USB 3.0 1TB

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/4913/cdm1n.png

ow en ik heb rev 1.3 van het moederbordje en de laatste bios installed .. het probleem doet zich nogsteeds voor helaas

[ Voor 40% gewijzigd door FiReCRoW op 30-03-2012 21:42 . Reden: screenshotje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je in de bios bootopties usb uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-08 13:29
Mijn Gigabyte P35-DS3R moederbord heeft dit probleem met sommige USB 2 apparaten. Enige oplossing; externe apparaten pas aanzetten als Windows volledig gestart is.

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:54:
Heb je in de bios bootopties usb uit staan?
aan of uit maakte niets uit helaas

maar... ik heb manueel de bios geflashed naar versie F11 (de @bios tool van gigabyte meld dat F10 de laatste versie was maar dat klopte dus niet) verder heb ik ook de etron drivers van de gigabyte site opnieuw gedownload en geinstalleerd met versienummer: 1.0.0.0109

en nu lijkt het te werken .. ik ga gelijk nog een keerte rebooten om het te testen : )

tof .. opgelost.

[ Voor 1% gewijzigd door FiReCRoW op 31-03-2012 19:41 . Reden: reboot ]

Pagina: 1