Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Teufel E 100 vs Logitech Z906 of.....?

Pagina: 1
Acties:

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ben opzoek na nieuwe audio opstelling voor de TV. Zit alleen te twijfelen tussen bovenstaande setjes. Ben niet echt een audio kenner, maar na wat speuren leken deze me wel wat. Ik ga het met name voor films gebruiken..

Er zijn ook genoeg homecinema sets alleen deze zijn eigenlijk altijd met dvd/bluray speler etc maar deze heb ik niet nodig.

Welk is volgens jullie de betere keuze?
http://www.teufelaudio.nl...-e-100-control-p2748.html bundel nu € 249
of
http://www.logitech.com/n...ner&moduleaction=GoBigger vanaf € 259

Of zijn er dingen die ik over het hoofd gezien heb of zijn er veel betere keuzes? Ik hoor het graag alvast bedankt. Budget is rond 250euro

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Het voordeel van de Logitech in deze is dat deze digitale ingangen heeft in de vorm van twee keer Optische Toslink en één keer Digitale Coax. De Teufel heeft alleen analoge ingangen. Met de Teufel is het wel mogelijk om 5.1 te krijgen via de analoge weg, maar dan moet je bron wel die manier van aansluiten ondersteunen. Met een PC gaat dit in 99% van de gevallen lukken, met een Blu-rayspeler al een heel stuk minder en 5.1 uit iets als een PS3 of XBox 360 krijgen gaat gewoon niet werken. Als je een Teufel wilt welke qua ingangen wat meer zoals de Logitech is kom je uit bij een E400 met Decoderstation, en dan gaat het om het bijgeleverde decoderstation. Echter zit je dan wel op twee keer de prijs van je originele keuze.

Dus met die aansluitingen moet je wel rekening houden. Dus bekijk eerst welke apparaten je aan wilt sluiten en hoe dat het beste kan. Wellicht valt de Logitech dan ook wel af in verband met te weinig ingangen.

Verder schop ik dit topic even richting Consumentenelektronica Aankoopadvies omdat het hier over een aankoopadvies gaat :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• benbaba
  • Niet online
Bedankt voor het antwoord. De set wordt inprincipe direct aangesloten op de tv. Ga hem niet gebruiken voor de computer. (als er meerdere apparatuur aangesloten kan worden is mooi meegenomen). Wil gewoon het geluid uit de boxen hebben als ik een filmpje kijk op tv als ik een HDD heb aangelosten op de tv deze heeft een ingebouwde mediaplayer die voor mij alles af speelt wat ik wil..

Aansluitingen TV, Componentingang (Y / Pb / Pr) 1, Composite In (AV): 1 (standaard gebruikt voor Component Y) ,Digital Audio Out (Optical): 1 , DVI Audio In (Mini Jack): 1 (standaard gebruikt voor pc-audio-ingang) ,Headphone: 1 , 4x HDMI , PC Audio In (Mini Jack): 1

Daarom dacht ik dat deze oplossingen het beste waren. Omdat er bij homecinema's er dvdspelers etc bij zitten..Maar mochten er voor rond 250euro betere setjes zijn sta ik ook open voor suggesties.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hoe ga je de set op de TV aansluiten? Als het gaat met een simpele 3,5mm jack dan kunnen beide sets. Alleen wel zonde om een 5.1 neer te zetten als je maximaal 2.0 geluid gaat versturen. Sowieso is het ook de vraag of je 5.1 krijgt als je via S/PDIF aan gaat sluiten, want lang niet elke TV stuurt 5.1 uit over die uitgang.

• benbaba
  • Niet online
Ik wil de set eigenlijk zo simpel mogelijk aansluiten zonder teveel tussen appratuur. Alleen goed dat je opmerkt dat niet lang niet elke TV 5.1 uitstuurt, want ben namelijk bang dat mijne dat niet doet. Hier de manual er bij gezocht http://downloadcenter.sam...307913/UX9DVBEU4A-DUT.pdf alleen mij niet helemaal duidelijk of die het wel/niet kan kan iemand dat bevestigen.

Wou hem eerst via Spdif aansluiten maar ben bang dat dus niet kan (icm met die logitech) wil ik 5.1 geluid.

Dit houd dus in dat een homecinema set de makklijkste oplossing is? Of is de teufel nog een (betere) optie...plz correct me if im wrong ben niet echt een audio kenner doe me best.

Wil gewoon 5.1 geluid hebben eigenlijk als ik een hdd of usb stick op de tv aansluit want de ingebouwde mediaspeler voldoet prima voor mij. Wat is de makklijkste/beste oplossing voor mij..of heb ik dingen over het hoofd gezien.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Via S/PDIF aansluiten gaat met de Teufel van jouw keuze dus al niet werken aangezien de Teufel geen digitale ingang(en) heeft. Ook met een home cinemaset welke je via de TV aansluit zal je het probleem hebben dat je geen 5.1 uit de TV zal krijgen. Voordeel van een home cinema is dat je alle apparatuur direct op de home cinema aan kan sluiten, dus niet eerst via de TV. Al is dat met een Z906 ook wel te doen aangezien deze ook redelijk wat ingangen heeft. Het doorlussen via de TV is hier het punt waar het fout kan gaan.

• benbaba
  • Niet online
Thnx voor je input fear ben al wat wijzer.alleen raak een beetje in de war zo:P Maar iniederegeval als ik het een beetje samenvat. Die teufel vergeet ik..

Optie 1
Stel ik koop de logitech sluit hem met spdif aan op mn tv. Krijg ik dan 5,1 geluid eruit of ondersteunt mij tv dat niet. Ik kan dat niet helemaal opmaken uit de manual(zie link boven). Mocht dit niet het geval zijn dan vergeet ik gewoon de logitech. (ik denk zelf van niet maar weet het niet zeker.. iemand?)

Optie 2
Stel ik koop een homecinema met hdmi en spdif. Als ik deze dan aansluit via hdmi op de tv en ook nog via spdif werkt dit dan wel? Dit lijkt mij dan de betere optie als dit werkt...

Klopt dit een beetje, correct me if im wrong. Of moet ik echt kijken na iets anders? Sta open voor andere suggesties...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

benbaba schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:52:
Optie 1
Stel ik koop de logitech sluit hem met spdif aan op mn tv. Krijg ik dan 5,1 geluid eruit of ondersteunt mij tv dat niet. Ik kan dat niet helemaal opmaken uit de manual(zie link boven). Mocht dit niet het geval zijn dan vergeet ik gewoon de logitech. (ik denk zelf van niet maar weet het niet zeker.. iemand?)
Lastige is dat in de handleiding lang niet alles goed staat vermeld. Maar volgens de handleiding zal Dolby Digital 5.1 wel werken, maar DTS 5.1 zal nooit gaan werken.
benbaba schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:52:
Optie 2
Stel ik koop een homecinema met hdmi en spdif. Als ik deze dan aansluit via hdmi op de tv en ook nog via spdif werkt dit dan wel? Dit lijkt mij dan de betere optie als dit werkt...
Als je een home cinema koopt sluit je alles via de home cinema aan en loopt het niet via je TV. Je bent dan voor 100% verzekerd van zowel Dolby Digital en DTS 5.1. Zelfs HD Audio is mogelijk met de nieuwere versies.

Echter zal het dan ook niet helemaal lekker werken als je gebruik maakt van de USB-aansluiting van de TV, want die loopt niet via de home cinema.

• benbaba
  • Niet online
Thnx..Ik denk gwn dat ik voor een homecinema ga nu sluit denk ik het best aan bij wat ik wil.
Alleen het zijn er zoveel wat zijn eigenlijk de belangrijkste dingen die ik moet filterrn bij de pricewatch..zoals hdmi,spdif etc uitgaande van mijn situatie. Denk zelf dat hdmi en spdif in/uit? Gang omdat mij tv geen 5.1 ovet hdmi kabel kan sturen. Corrrcte me if im wrong. Alvast bedankt
Pagina: 1