Dat was de case waar ik naartoe werkte idd, overklokken helpt maar een paar procent tegen zoveel meer moeite en kosten. Dit nog los van het feit dat ik het zou laten als ik niet goed wist waar ik mee bezig was.
Bovendien, hoeveel FPS haal je nu in je meest gespeelde game c.q. de game waar jouw machine nu de meeste moeite mee heeft?
pummetje schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:30:
ik heb mijn gpu al overklokt namelijk de eah6850 op 1000/1150 op 1.225v fan op 60% stabiel
dat heeft veel geholpen maar ik moet ook vaak audio en video converteren
daarvoor is een goede overklok toch wel een must neem ik aan
Waarom neem je dat aan? Heb je referentiestructuren of vergelijkingmateriaal opgezocht, heb je de huidige render/conversietijd van je systeem gemeten tegenover die wanneer je stock draait?
ook heb ik mijn moederbord, koeler voeding en geheugen speciaal gekocht om te overklokken
namelijk de silent pro 850m en 16gb dominator expres zodat ik wat meer kon gaan overklokken
ook de 890fxa ud7 staat best bekend om zijn goede overklok resultaten

dus vandaar ik graag wil overklokken
maar ik snap de northbridge nogsteeds niet op mijn oude platform kon ik die niet aanpassen vandaar
zou iemand mij hieraan kunnen helpen ?
mvg jochem
Hoe kom je tot de conclusie dat je winst kunt halen op je Northbridge?
Je moet overklokken vergelijken met het tunen van auto's - dit gebeurt procentueel gezien maar op een klein gedeelte van de automarkt, zeker binnen het segment mensen die hun auto gewoon elke dag gebruiken. Je verkleint de marges die aangehouden worden om altijd correcte werking te garanderen, en de winsten zijn vaak klein. Je moet op alle componenten van het systeem werken en aan het einde van de rit gaat het meer op prestige (kijk eens hoeveel pk's / gigahertzen ik heb!?!?1!!) dan om de feitelijke winst.
Zolang je niet kunt kwantificeren hoeveel je had en hoopt te hebben, kan ik je niet adviseren waar je moet gaan kijken om dat resultaat te behalen.
[
Voor 80% gewijzigd door
HTT-Thalan op 27-03-2012 22:35
]