Ik heb hier een duron 800 nu stabiel op 1000 gekregen, maar idle temp is nu 49 graden en stressed zo rond de 55, hoewel dit wel kan wil ik dit toch nog naar beneden krijgen, de enige koeling nu is een superorb met koelprut ertussen, wat lijkt jullie de beste oplossing om de temp 5 tot 10 graden te laten dalen??
2 case-fans. eentje voor eentje achter.. de voorste zuigt koude lucht naar binnen... de achterste blaast de warme lucht weer naar buiten.
Geen inspiratie
koop een coolermaster dP5-6H51 dat zal al een stuk beter werken. en inderdaad twee case fans inbouwen.
alleen een nadeel van die coolermaster is dat ie niet zo mooi is als een superorb. maar ja je gaat dan ook eerst voor design en dan pas koelen toch
.
alleen een nadeel van die coolermaster is dat ie niet zo mooi is als een superorb. maar ja je gaat dan ook eerst voor design en dan pas koelen toch
Inderdaad, ik heb nu precies die coolermaster erop zitten. Mijn TB1200 is
idle 37 en stressed 49
[correctie]
Ik heb dus de EP5-6I51, dus niet die van Magic
[/correctie]
idle 37 en stressed 49
[correctie]
Ik heb dus de EP5-6I51, dus niet die van Magic
[/correctie]
Allemaal heel leuk, maar DIE (dP5-6H51) coolermaster koelt echt NIET beter dan een Super Orb (hoe erg die ook mag 'tegenvallen' vooral tov de verwachting)
[beetje uit de hoogte ;)]
En ik kan het weten, want ik heb ze allebei.
[/beetje uit de hoogte ;)]
[beetje uit de hoogte :)]
Ik had ze allebei een superorb en die coolermaster die orb kan je uit mijn prullenbak vissen als je wil
. met die orb werdi mijn pc stressed 50 graden en nu niet hoger als 43 en idle ronde de 25 als mijn kast 23 is.
Ik had ze allebei een superorb en die coolermaster die orb kan je uit mijn prullenbak vissen als je wil
als je geen koe draait, gebruik het proggie cpucool;
mijn duron 800@1070 ging van 55C naar 32C :):)
mijn duron 800@1070 ging van 55C naar 32C :):)
Silverado. Kost wel wat maar dan heb je ook wat. Koelt als een gek en je hoort hem niet.
Mijn temp is 37 graden stressed. idle weet ik niet. last van
Mijn temp is 37 graden stressed. idle weet ik niet. last van
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
WEl nadat je je coolermaster zo hebt gemod:Op zaterdag 24 maart 2001 21:56 schreef Jake het volgende:
Allemaal heel leuk, maar DIE (dP5-6H51) coolermaster koelt echt NIET beter dan een Super Orb (hoe erg die ook mag 'tegenvallen' vooral tov de verwachting)

[cold hard facts :)]Op zaterdag 24 maart 2001 22:03 schreef Magic_Mirage het volgende:
Ik had ze allebei een superorb en die coolermaster die orb kan je uit mijn prullenbak vissen als je wil. met die orb werdi mijn pc stressed 50 graden en nu niet hoger als 43 en idle ronde de 25 als mijn kast 23 is.
Ok dan nu met feiten van Ome Tom
Effective Cooling Temperature
A Comparison of All 23 Fans
[/cold hard facts :)]
Geen persoonlijke aanval; just the facts
Dus ik denk dat je ze niet onder gelijke omstandigheden hebt getest. Misschien je Super Orb niet goed bevestigt ?
Verwijderd
Er zijn al honderden tests met beide koelers geweest, en het verschil is klein.
Als je ze allebi goed monteert, is het verschil geluid. (SOrb is luider)
Temperatuur verschil van 1 of 2 graden, zelfs 3, da's nie echt de moeite waard.
(
de EP5-6I51 is daarentegen waarschijnlijk wel beter
)
(
Weet het zeker, ik heb nu al 3 koelers gehad waarvan deze het beste is. Ik had de Iceberg IB-60 (een of andere nep ChromeOrb), de SuperOrb en nu de coolermaster EP6-6I51. Deze schopt dus echt wel kontOp zondag 25 maart 2001 13:17 schreef Hooi het volgende:
Er zijn al honderden tests met beide koelers geweest, en het verschil is klein.
(de EP5-6I51 is daarentegen waarschijnlijk wel beter
)
Nee die Coolermaster koelt echt niet, kijk maar eens hier: http://www.rorupc.nl/reviews/nieuwespiresOp zaterdag 24 maart 2001 21:56 schreef Jake het volgende:
het dingetje ziet er leuk uit maar coolen ho maar. koop liever een Spire....
Is die net zo stil als DP5-6H51 ?
En hij koelt beter dan de Super Orb ? Zo ja, hoeveel ?
Dan heb ik nog maar 1 vraag, hoe duur is dat ding ?
En hij koelt beter dan de Super Orb ? Zo ja, hoeveel ?
Dan heb ik nog maar 1 vraag, hoe duur is dat ding ?
Verwijderd
Allemaal gelul hiero... je kunt heel gewoon bij podien.de een programma downloaden (CPUCool) die heeft forced Athlon koeling... Mijn Duron 600@950 werd hierdoor 11 graden koeler !! (wel met superorb, maar stressed werd hij bijna 62 graden....)
Verwijderd
Hmz.... zat zelf ook met een temp probleempje. M'n Athlon 1000 was idle zo'n 53/55 graden en stressed zo'n 60.
Heb een CoolerMaster CPU-fan en Artic Silver II en vond het dus te hoog.
Had al een case fan voorin de kast.
Heb achter in mijn kast, ter hoogte van mijn CPU een gat gemaakt en een cpu fan gemonteerd (wegens ruimte gebrek anders was het een grotere geworden). Daarna in het zijpaneel nog een case fan ingebouwd.
Temp is nu idle zo'n 45/47 graden en stressed was ie zo'n 49/50 graden :0
Heb een CoolerMaster CPU-fan en Artic Silver II en vond het dus te hoog.
Had al een case fan voorin de kast.
Heb achter in mijn kast, ter hoogte van mijn CPU een gat gemaakt en een cpu fan gemonteerd (wegens ruimte gebrek anders was het een grotere geworden). Daarna in het zijpaneel nog een case fan ingebouwd.
Temp is nu idle zo'n 45/47 graden en stressed was ie zo'n 49/50 graden :0
Ik heb ook de coolermaster DP6-6H51 op mijn Duron 800@1000.. Is nu 53C stressed. Ik heb um wel even gepolijst met koperpoets, hoewel ik betwijfel of dat veel scheelt. Uiteraard heb ik ook het kauwgom plakje verwijderd en gewone goedkope pasta gebruikt. Ik wilde eerst ook de superorb kopen en dan mogelijk op 7V draaien, maar nam toch het zekere van het onzekere. De Coolermaster koelt goed voor mij en is stil
Ik weet het niet hoor maar ik heb effe gekeken op die site hierboven en daar staat dat ie niet meer dan 3800 toeren draait maar de mijne draait standaard op 4400 zegt mijn abit monitor in mijn bios (is die nog wel te vertrouwen) hij zegt het overigens ook in via hardware monitor. hebben zij niet perongeluk gebenchmarkt met de DP5-5H51 of de DP5-6H11. of heb ik gewoon een andere koeler gehad in het verkeerde doosje het is wel een coolermaster dat staat erop.[b]
Nee die Coolermaster koelt echt niet, kijk maar eens hier: http://www.rorupc.nl/reviews/nieuwespires
het dingetje ziet er leuk uit maar coolen ho maar. koop liever een Spire....
En zo slecht doet die coolermaster het nog niet hoor kijk maar eens goed op die site alleen in het begin is die spire veel koeler maar ja ik zit toch niet op de 800MHZ. en verder scheelt het niet zo veel hoor (oke 1 graad is toch wel wat maar ja). en er gaat binnekort een andere koeler op, ik denk aan een sunon van 60x60x25?.
[offtopic]
maar waar kan ik die silverado bestellen.
[offtopic]
[offtopic]
maar waar kan ik die silverado bestellen.
[offtopic]
Verwijderd
www.akonto.de voor de Silverado.
(Hoe goed is jouw Duits..
Nah, ze kenne ook Engels hoor
Oeps, ze zijn hun website aan het verbouwen
Het wordt waarschijnlijk www.akonto.com maar ze zijn nog bezig....
(Hoe goed is jouw Duits..
Nah, ze kenne ook Engels hoor
Oeps, ze zijn hun website aan het verbouwen
Het wordt waarschijnlijk www.akonto.com maar ze zijn nog bezig....
Verwijderd
Heb geexperimenteerd met grote 8 cm sunon op mijn coolermaster heatsink, nou het scheelt niks, eerder een temp stijging. Het beste is toch zorgen voor een lage case temp. Dit maakt gewoon veel uit. Soms kan een hd kabel die in de weg zit al een paar graden schelen.
Het polijsten van je heatsink kan ook nog een graadje schelen, maar veel maakt het ook niet uit. Coolproggie is onzin, veroorzaakt alleen maar veel onrust in je proc, het gaat toch om de stressed temp.
Het polijsten van je heatsink kan ook nog een graadje schelen, maar veel maakt het ook niet uit. Coolproggie is onzin, veroorzaakt alleen maar veel onrust in je proc, het gaat toch om de stressed temp.
Mijn Coolermaster DP5-5H51 loopt op 4800 tpm volgens BIOS en MBM.. Eigenlijk wel blij mee, koelt nu dus beter en ik vind hem toch stil genoeg.
Uitleg aub! Ik heb ook zo'n ding, maar ik ben er niet echt tevreden over: Duron650@784 (7x112) wordt 57C metOp zondag 25 maart 2001 12:00 schreef Black_Adder het volgende:
[..]
WEl nadat je je coolermaster zo hebt gemod:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij draait overigens wel veel sneller dan zijn specs: high 4963RPM en low 4440RPM met een gemiddelde van 4741RPM (bron: MBM 5).
Nooit geweten dat die CoolerMasters zo goed zouden zijn. Ik zit uit te kijken naar een GlobalWin FOP-38 of WBK-38.
Verwijderd
ik heb m'n el-cheapo coolermaster gemod met een kartonnen trechter+sunon 80mm en
1) ik hoor hem niet meer
2) koelt beter dan m'n spire en m'n superorb
1) ik hoor hem niet meer
2) koelt beter dan m'n spire en m'n superorb
Verwijderd
De mijne er dan ook maar ff bij.
Coolermaster dp5-6h51 (met standaard roze plak en verder ook standaard)
idle: 36
stressed: 42 (heel soms 53)
draait op 4200-4900 toeren (dat ie meer blaast komt door de airflow in m'n case, denk ik)
Daarbij 2 casefans en een coolermaster hd-cooler.
Maar een Volcano II of Fop32 lijken mij ter vervanging van mijn coolermaster ook niet verkeerd.
Coolermaster dp5-6h51 (met standaard roze plak en verder ook standaard)
idle: 36
stressed: 42 (heel soms 53)
draait op 4200-4900 toeren (dat ie meer blaast komt door de airflow in m'n case, denk ik)
Daarbij 2 casefans en een coolermaster hd-cooler.
Maar een Volcano II of Fop32 lijken mij ter vervanging van mijn coolermaster ook niet verkeerd.
wat een rare gasten hier allemaal. 50 graden en hoger!!! Ik heb mijn duron op 848 lopen met 1,725 volt. En stressed is ie 35 graden. Dat is met GW FOP38. En die heeft bijna niemand. ff voor de duidelijkheid: Een super orb en coolermasterm STINKEN!!!!!Ik heb dezelfde coolermaster liggen want die is er af gekomen. Scheelde 7 graden met de FOP38!!!!
dus gewoon een goeie koeler kopen en geen superorb of coolermaster.
dus gewoon een goeie koeler kopen en geen superorb of coolermaster.
1) die FOP maakt 10x zoveel herrie met zijn 6000 rpm klotefannetje
2) jouw voltage is een STUK lager dan dat van de meeste mensen (1,85+ v)
3) die duron van jou is in verhouding niet ver overgeklokt
dus je moet niet zeuren, niet iedereen wil een teringherrieding. jij zou ook beter af zijn met een minder lawaaierig ding want hij is helemaal niet warm. dus koop OF een rustige cooler en ben tevreden met het aantal Mhz wat je nu hebt (lijkt erop dat je dat bent?) OF koop zo'n FOP herrieding en klok hem tot de max over...
2) jouw voltage is een STUK lager dan dat van de meeste mensen (1,85+ v)
3) die duron van jou is in verhouding niet ver overgeklokt
dus je moet niet zeuren, niet iedereen wil een teringherrieding. jij zou ook beter af zijn met een minder lawaaierig ding want hij is helemaal niet warm. dus koop OF een rustige cooler en ben tevreden met het aantal Mhz wat je nu hebt (lijkt erop dat je dat bent?) OF koop zo'n FOP herrieding en klok hem tot de max over...
Bnet pindle#2913
Nou ja ik vroeg niet direct om de eeuwige coolermaster vs superorb war weer te laten losbarsten
, het punt is dat met de kap los het systeempje 5/10 graden koeler wordt...doe dat dan hoor ik iedereen zeggen maar dan is die superorb dus echt ala boeing 747 straalmoteren en da's ook niks...dus meer intake en outtake fan adviezen plz...
Heb zelf een TB 1GHZ en wordt gekoeld door een mastercooler (welk type weet ik zo niet).
temp:
idle 45
stressed 50
(gemeten met m5m, met die Probe zooi was het 60 graden
)
dit is zonder kast, met kast erop wordt hij nog zo'n 3 graden warmer.
Maar als je oc dan wordt de levensduur korter zegt men .. waarop is dit gebaseerd ?
Doordat de warmte hoger wordt gaat ie sneller de pijp uit of wat?
Wat is dan de normale levenslengte van zo'n proc (bij mij zo'n 2 jaar en dan een nieuwe)
en voor welke temperatuur is het bedoeld.
Het programma m5m begint pas te piepen bij zo'n 70 graden..
temp:
idle 45
stressed 50
(gemeten met m5m, met die Probe zooi was het 60 graden
dit is zonder kast, met kast erop wordt hij nog zo'n 3 graden warmer.
Maar als je oc dan wordt de levensduur korter zegt men .. waarop is dit gebaseerd ?
Doordat de warmte hoger wordt gaat ie sneller de pijp uit of wat?
Wat is dan de normale levenslengte van zo'n proc (bij mij zo'n 2 jaar en dan een nieuwe)
en voor welke temperatuur is het bedoeld.
Het programma m5m begint pas te piepen bij zo'n 70 graden..
Verwijderd
Normaal is 20 jaar 
Zag ik daar iemand posten (Squeek dus..) dat z'n stressed 42 en soms 53 was..??????
Woehaaa.. da's dus ook een manier ja .
Zag ik daar iemand posten (Squeek dus..) dat z'n stressed 42 en soms 53 was..??????
ghee.. 20 jaar ..
nou dan klok ik hem wel over zodat ie standaard 60 graden is.
En hopen dat hij dan nog stabiel loopt
en als hij dan nog maar 5 jaar meegaat is het perfect. (Tegen die tijd is het waarschijnlijk een sleutelhanger geworden, en mijn 700 MHZ slot A processor hangt in mijn oor
)
nou dan klok ik hem wel over zodat ie standaard 60 graden is.
En hopen dat hij dan nog stabiel loopt
en als hij dan nog maar 5 jaar meegaat is het perfect. (Tegen die tijd is het waarschijnlijk een sleutelhanger geworden, en mijn 700 MHZ slot A processor hangt in mijn oor
mijne word 45 graden echt maximum, (koe en 3dmark samen loopen voor 24 uur.) (met 5x5cm flutding 57 graden)
idle 29 graden.
(met 5x5cm flutding 42 graden
)
hoe te modden:
http://www.thetechzone.com/display.asp?i=18&p=1
ik heb gewoonweg een 92mm fan + fingergaurds gebruikt...
idle 29 graden.
hoe te modden:
Dit moet je echt ff proberen: CPU Cool.
Ik geloofde het eerst zelf niet, maar dit progje krijgt het voor mekaar om mijn Duron750@962 1,88V idle naar 30C te troggelen:):)
Je moet wel ff in de opties FORCE ATHLON COOLING aanzetten:7
Je kunt het progje hier dln:
http://www.podien.de
Goedluck, P.
Ik geloofde het eerst zelf niet, maar dit progje krijgt het voor mekaar om mijn Duron750@962 1,88V idle naar 30C te troggelen:):)
Je moet wel ff in de opties FORCE ATHLON COOLING aanzetten:7
Je kunt het progje hier dln:
http://www.podien.de
Goedluck, P.
Verwijderd
Bah, ik begrijp niet hoe iedereen zulke lage temperaturen haalt. Ik heb zelf een Athlon T-Bird 800, die zonder dat ik een erg belastende applicatie draai ongeveer 58-60 graden wordt en dan heb ik mn kast nog open staan ook! M'n koeler is ook zo'n coolermaster (type weet ik even niet).
coolermaster? mwaaah... niet zo goeie ervaringen mee.. werd gemiddeld 58 graden
geef mij maar een alpha...
thunderbird 900 @ 1000 mhz met een alpha PEP66t erop, wordt 35 graden idle en 41 graden stressed
binnenkort ga ik die alpha ff onder handen nemen en er een 80x80 fan op zetten
geef mij maar een alpha...
thunderbird 900 @ 1000 mhz met een alpha PEP66t erop, wordt 35 graden idle en 41 graden stressed
binnenkort ga ik die alpha ff onder handen nemen en er een 80x80 fan op zetten
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ik zou er een trechter tussen maken. Deze manier verneuk je een groot deel van de extra airflow.Op dinsdag 27 maart 2001 15:49 schreef Black_Adder het volgende:
mijne word 45 graden echt maximum, (koe en 3dmark samen loopen voor 24 uur.) (met 5x5cm flutding 57 graden)
idle 29 graden.(met 5x5cm flutding 42 graden
)
hoe te modden:
Heb zelf een spire orb met een 8 cm sunon en een kartonnen trechter. Als je die trechter maar netjes en op maat maakt werkt het perfect. Is nu stiller en er zijn 6 graden afgegaan. Ik denk dat deze methode met een gewone heatsink nog beter werkt. (bijv coolermaster)
Verwijderd
Tja, kassie eraf he. Maar in Win98 geeft ie niet echt stressed aan (toch?).Op dinsdag 27 maart 2001 13:39 schreef Hooi het volgende:
Maar oke stresser dan stressed kan niet, maar m'n kap eraf scheelt toch weer.
(niet iedereen heeft geld voor een Swiftech gnff:'()
Hmm, ik zag dat de fan op mijn Coolermaster de lucht naar de processor TOE blaast!!
Ik heb um inmiddels omgedraaid, zodat ie de lucht van de cpu wegzuigt, maar ik moet nog eens goed testen wat voor verschil dit gaat geven..
Ik heb um inmiddels omgedraaid, zodat ie de lucht van de cpu wegzuigt, maar ik moet nog eens goed testen wat voor verschil dit gaat geven..
Verwijderd
O vandaar.Op dinsdag 27 maart 2001 19:46 schreef Squeek het volgende:
[..]
Tja, kassie eraf he. Maar in Win98 geeft ie niet echt stressed aan (toch?).
Maar oke stresser dan stressed kan niet, maar m'n kap eraf scheelt toch weer.
(niet iedereen heeft geld voor een Swiftech gnff:'()
Sorry hoor, wilde je niet aan het huilen maken
*ahumfp*
Maar Win98 kan je gewoon stressed krijgen door een programma als CPUburn te laten lopen, of een 1Gb zipfile maken..
(En nog honderd andere manieren.. als je CPU maar maximaal heet wordt..)
Wat is dan de idle/stressed met kap open En dicht..?
//edit, zupfile en zipfile zijn niet hetzelfde ..
erm nee juist niet, de zijkanten van mij coolermaster werden gewoon heet! nu louw,Op dinsdag 27 maart 2001 16:49 schreef gve het volgende:
[..]
Ik zou er een trechter tussen maken. Deze manier verneuk je een groot deel van de extra airflow.
Heb zelf een spire orb met een 8 cm sunon en een kartonnen trechter. Als je die trechter maar netjes en op maat maakt werkt het perfect. Is nu stiller en er zijn 6 graden afgegaan. Ik denk dat deze methode met een gewone heatsink nog beter werkt. (bijv coolermaster)
ik denk niet dat ik erg veel verschil behaal,
en dan een paar uur kloten voor misschien 1 of mayB 2 graden verschil, nahhhh, later nog een betere koeler met 120mm fan en gaan met de banaan..... (swiftech)
Verwijderd
zo'n trechter werkt zeker wel beter. Heb het uitvoerig getest. 120mm fan heeft weinig extra nut. Lees maar eens wat stukjes op www. overclockers.com
Suc6
Suc6
Pagina: 1