Toon posts:

usb3.0 kan niet formatteren fat32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,
ik heb een Kingston datatraveler ultimate usb3.0 stick gekocht van 64gb.
dit in combinatie met een usb3.0 controller van Silverstone.

Nu is mijn probleem dat ik de stick niet kan formatteren in fat32.

fat32 is een vereiste voor het programma REKORDBOX van pioneer.

ik hem alleen formatteren in exFAT en ntfs....

kan iemand mij aub helpen want ik 150 euro geïnvesteerd om de snelle stick te gebruiken speciaal voor Rekordbox.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Welk OS? Windows NT kan namelijk geen partities formatteren en indelen met FAT32 als deze groter zijn dan 32 GB. Wil je onder Windows NT toch een partitie groter dan 32 GB formatteren met FAT32, dan kun je bijvoorbeeld een ghost maken van een FAT32 geformatteerde USB stick van 2 GB en die ghosten naar de partitie groter dan 32 GB.

[ Voor 49% gewijzigd door Trommelrem op 27-03-2012 21:15 ]

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Trommelrem schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:14:
Welk OS? Windows NT kan namelijk geen partities formatteren en indelen met FAT32 als deze groter zijn dan 32 GB. Wil je onder Windows NT toch een partitie groter dan 32 GB formatteren met FAT32, dan kun je bijvoorbeeld een ghost maken van een FAT32 geformatteerde USB stick van 2 GB en die ghosten naar de partitie groter dan 32 GB.
The maximum possible number of clusters on a volume using the FAT32 file system is 268,435,445. With a maximum of 32 KB per cluster with space for the file allocation table (FAT), this equates to a maximum disk size of approximately 8 terabytes (TB).

Omdat het kan.

• Trommelrem
Precies. En door bijvoorbeeld Ghost te gebruiken kun je toch FAT32 partities tot 8 TB onder Windows NT OS'en gebruiken. Met een MBR partitietabel gaat dat echter niet lukken :P

Volgens mij kun je trouwens onder Windows 9x wel partities groter dan 32 GB als FAT32 formatteren.

[ Voor 23% gewijzigd door Trommelrem op 27-03-2012 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik draai windows 7...
ik heb wel redelijk verstand van alles maar ben geen expert dus zouden jullie het aub in jip en janneke taal kunnen uitleggen :) alvast bedankt.

is er een mogelijkheid om via ms-dos te formatteren? en hoe zou dat moeten als het kan?

• Trommelrem

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FAT32 heeft wat limieten; zo kan het géén partities groter dan 32GB aan. Wil je per sé FAT32 gebruiken, dan zal je meerdere partities moeten maken. Wil je maar 1 partitie, dan kan je overwegen de disk te formateren als NTFS, die veel hogere limieten heeft.

• Trommelrem
Klopt niet. FAT32 kan prima partities groter dan 32 GB aan. De formatteerutility van Windows NT is echter beperkt tot 32 GB. De OS'en kunnen het wel prima aan. De enige problematische beperking van FAT32 is dat bestanden kleiner moeten zijn dan 4 GB.

[ Voor 75% gewijzigd door Trommelrem op 27-03-2012 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
allemaal bedankt voor de snelle reacties...
ik draai nu de format met behulp van dat programmaatje in de link...
duurt nog ff paar minuten...
ben benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank allemaal !!!
via het handige tooltje is het gelukt.

en het is indd zo dat ik geen bestanden kan overzetten van 4gb maar voor het werk waar ik hem voor gebruik is dat gelukkig ook niet nodig.

• keseltje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-11-2018
Top tooltje! Ik had al bijna weer een nieuwe stick gekocht. Kan je ook een externe schijf omzetten naar FAT32?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:14
keseltje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:51:
Top tooltje! Ik had al bijna weer een nieuwe stick gekocht. Kan je ook een externe schijf omzetten naar FAT32?
Uit welke sloot ben jij dit topic aan het halen?

Start gewoon een nieuw topic en leg uit wat je precies wilt.

• keseltje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-11-2018
Waarom zou ik een nieuw topic starten,als ik ook zo ben geholpen?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:25
keseltje schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:52:
Waarom zou ik een nieuw topic starten,als ik ook zo ben geholpen?
Omdat topickapen niet is toegestaan.
Pagina: 1