Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 21:16

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Als vervanger voor mijn inmiddels 5 jaar geleden overgenomen HTC Artemis ben ik op zoek gegaan naar een simpele Android telefoon. Ik ben geen die-hard internet-gebruiker en ga waarschijnlijk een sim-only abbo aanschaffen. Aan mijn toekomstige toestel heb ik echter wel wat eisen:
- GPS is een must
- Niet te traag
- Geen fysiek toetsenbord
- Rom upgrade naar Android ICS moet tot de mogelijkheden behoren
- Moet sim-unlocked zijn (of eenvoudig zelf te tweaken)

Deze eisen lijken mij niet zo'n probleem, alleen kom ik in NL voor een los toestel al gauw uit op iets van een HTC Wildfire. Met zijn 180 euro vind ik dat eigenlijk veel te gortig. Ik ben daarom op zoek gegaan naar de buitenlandse markt en uiteraard ook even een blik op mijn favo chinese site dealextreme geworpen. Daar staan zat telefoons met lagere specs (en dito prijzen) maar ik kan weinig vinden over de modbaarheid van deze telefoons. Daarnaast staat dealextreme niet bekend om zijn kwalitatief hoogstaande producten.

Het liefst heb ik in verband met garantie e.d. toch wel een nieuwe telefoon ipv een tweedehands.

Het zou toch mogelijk moeten zijn om een dergelijke telefoon te vinden? Het "vorige model" in de reeks is voor mij geen punt (ik kan prima vooruit met een Galaxy S1 b.v.).

Heeft er iemand ervaring met bijvoorbeeld de chinese merken, of een bekender merk wat goed verkrijgbaar is voor een schappelijke prijs (we denken +/- 100 euro los toestel)?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 13:27
Ik kan mij 100% vinden in je visie op het aanschaffen van een nieuw toestel. De ZTE Blade was imo het perfecte toestel wat aan deze eisen voldeed. Alleen deze is uit de shops gehaald. Nu is het wachten op de ZTE Crescent (opvolger van de blade). Vaak ook aangeduid als Blade S. Ik heb hem echter nog niet in de Nederlandse shops kunnen vinden. Bookmark dit topic wel even :)

Verwijderd

Wat ook een erg mooi en goed mod-baar toestel is, is de HTC HD2. Een wat ouder toestel, dus helaas alleen 2ehands te verkrijgen (prijzen van zo'n 90 euro tot 150 euro).

Qua specificaties zwaar superieur tegenover de goedkope, nieuwe tegenhangers.

4,3'' capacitief multi-touch touchscreen 800*480, 1Ghz Snapdragon CPU, 448Mb Ram.

Om het maar even te vergelijken met de Samsung Galaxy Ace (snellere tegenhanger van de HTC Wildfire, zelfde prijs, 178euro) welke mijn vriendin heeft.

3,5'' capacitief multi-touchscreen 320x480, 800mhz CPU ARM11 CPU (beduidend trager dan de Snapdragon in de HD2), 278Mb Ram.

Het snelheidsverschil tussen de beide telefoon's is gigantisch. Het is op beide telefoons mogelijk Ice Cream Sandwich, versie 4.0.3 van Android te draaien. Echter is het op de Samsung tergend langzaam, waar het op de HD2 heerlijk draait.

De community achter de HD2 is ook gigantisch, Rom's komen razendsnel uit met updates e.d., zie hiervoor bijvoorbeeld XDA-developers.com(forum, HD2). Draai er op het moment zelf ICS 4.0.3 op, volledig geschikt voor dagelijks gebruik, er is niets dat niet werkt. Het zou zo een fabrieks-rom kunnen zijn.

Ben zelf in het bezit van de HD2, en ben er gigantisch over te spreken. Mijn broer heeft de Galaxy S1, en er is kwa snelheid geen verschil op te merken. Hij kan met zijn S1 dan ook niets meer dan mijn HD2.

Al met al een geweldige prijs/kwaliteitsverhouding, als je t mij vraagt. Absoluut t inkijken eens waard!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:47
Samsung Galaxy serie zitten vaak wel low-price toestelletjes tussen. Galaxy Gio, Ace etc etc.

Maar ik denk dat je beter af bent door een tweedehands toestel te kopen. Dan zou je bijv. een Desire kunnen kopen. Dat is qua performance beter dan een nieuw low-budget toestel kopen heb ik het idee.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik heb wel een nieuwe LG Optimus Black liggen, ongebruikt maar met geopende verpakking. Daarvoor vind ik 100 euro wel erg weinig aangezien hij los minimaal 250 euro kost. Daarnaast kan ik voor een gebruikte al meer dan 100 euro krijgen.

Ik vind het wel een uitstekend toestel voor die prijs (we hebben er ook een in gebruik). Dun, licht, heel mooi 4 inch NOVA scherm met 800 x 480 resolutie. Daarnaast een Wifi connector die een stuk beter werkt dan die van mijn Samsung Galaxy S2. De beoordeling op Kieskeurig is ook heel goed, gemiddeld 9,1 met 20 reviews. ICS upgrade is er nog niet, maar is wel aangekondigd door LG (en voor zover ik weet is dit nog actueel).

Als je geïnteresseerd bent en meer wil betalen dan hoor ik graag van je. Overigens hoef ik er geen 250 euro voor te krijgen, dan kan je er beter een in een webshop bestellen. 100 euro vind ik echter echt te weinig. Ik denk ook niet dat je een goede nieuwe telefoon die geüpgrade kan worden naar ICS voor die prijs kan kopen. Overigens worden voor zover ik weet zowel de Wildfire S als de Galaxy S niet geüpgrade naar ICS. De Galaxy S krijgt wel een nieuwe upgrade waar wat ICS features in zitten (een Value Pack noemen ze dat). Volgens Samsung heeft dat te maken met de hardware van de Galaxy S.

• Sigis
Ik heb net mijn HTC HD2 verkocht, maar die kan absoluut niet tippen aan de Optimus Black, ook niet met Android in plaats van Windows Mobile. Ik heb hem niet voor niets verkocht, want ik was het ding echt zat. In basis is de HTC HD2 inderdaad redelijk vergelijkbaar met de Samsung Galaxy S als je daar Android op draait.

Ik ben het er wel mee eens dat de HTC HD2 op ICS inderdaad wel een goede telefoon voor een redelijke prijs oplevert. D emeeste HD2's zijn echter wel anderhalf tot 2 jaar oud, dus hoe lang bijvoorbeeld de accu dan nog goed blijft is wel de vraag. Bij mij was die na twee jaar een stuk minder egworden in ieder geval. Voor 10-15 euro kan je echter een nieuwe kopen. In ieder geval succes met je beslissing.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 13:27
De HTC Explorer al eens bekeken? Soort opvolger van de Wildfire S.

Afbeeldingslocatie: http://www.htcexplorer.nl/wp-content/gallery/persofotos/htc-explorer-kleuren.jpg

Zag 'm vandaag in de Kijkshop staan en was eigenlijk wel een soort van verkocht. Ding schijnt echt prima te performen. ICS is nog niet echt te verkrijgen voor het ding. Modaco heeft ook vrijwel geen posts (nog) over deze telefoon.

• Sigis
Dan denk ik dat je toch beter af bent met een tweedehands HD2 met Android. De Explorer heeft een verouderde en trage processor en een klein scherm met weinig pixels.

Voor die prijs kom je toch bij een tweedehands uit als je een goede smartphone wilt imo, anders een ZTE.
Pagina: 1