Toon posts:

Kunnen er 2 wifi range-extenders op een wifi modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Zyxel P-2812HNU modem en en heb verder een Netgear WN3000RP
wifi-extender op het modem aangesloten en geinstalleerd. Werkt prima, geen problemen.
Waar ik echter mee zit is dat niet elke plek gedekt is, dus zou ik graag een
zelfde 2e wifi-extender (parallel, niet in Daisy Chain) willen plaatsen.

Mijn vraag is of dat mogelijk is? Of levert dat conflicterende situaties op?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:35
Ik ga nu volledig inhoudelijk reageren omdat je zelf nog niks hebt opgezocht, of dat in ieder geval hier niet vertelt.
Maar heb je de huidige range extender bekabeld of draadloos aangemeld.
In bekabelde situatie kun je het in ieder geval nog een keer doen, in wireless is het afhankelijk van de manier hoe je netgear zich voor doet. Als het WDS is dan zit je soms aan een maximum van wds clients. Mijn draytek kan er bijvoorbeeld maar 4 wds clients kwijt

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, ik heb uitgebreid allerlei forums bezocht, maar
over het probleem van meerdere Range-Extenders niets kunnen vinden.

De Extender wordt met WifiProtectedSetup draadloos aangemeld, als de naam (SSID) van het modem ZYXEL is zal de naam van de Extender ZYXEL_EXT worden, de KEY is dan hetzelfde als van het modem.
Over WDS ben ik nog in ZYXEL of NETGEAR nog in de Manuels iets tegengekomen, zo te zien is dat een mogelijkheid, die niet in Zyxel en Netgear geimplementeerd is.
Ik begrijp dat WDS te maken heeft met het koppelen van verschillende wifi netwerken, in tegenstelling tot een Range-Extender, die blijkbaar alleen een uitbreiding van een enkel wifi-netwerk tot doel heeft.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24

lier

MikroTik nerd

Het nadeel van extenders is dat ze nogal nadelig zijn voor je wireless snelheid. Heb je een optie om een kabel te trekken naar de plekken waar de extenders staan? Dan kan je ze als AP instellen (en één groot draadloos netwerk maken).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Na bij Zyxel bot te hebben gevangen op de simpele vraag of er 2 range-extenders (WN3000RP NETGEAR) op een P-2812HNU-F1 wifi modem aangesloten kunnen worden heb ik dat wel van Informatique bevestigd gekregen. Ik heb nu zonder problemen via WPS (parallel en niet in daisy-chain) een 2e range-extender aangesloten en het werkt met sukses. Ik zie Link Rates van 215Mbps en 270Mbps. Ik heb de wifinaam extensie gewijzigd (_EXT naar _SEC), maar dat was niet echt nodig, en alleen handig voor het onderscheid.

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:58
Het zou gewoon moeten kunnen inderdaad, alleen zoals als lier al zegt is het beter om er AP's van te maken. Ik vind WPS trouwens totaal niet handig, mja dats mijn mening.
Pagina: 1