Resolutie dreamweaver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag
Ik heb met dreamweaver een webpagina gemaakt en dat is tot zover goed gegaan
Als ik deze beschikbaar maak op het web valt me op dat als ik een andere PC met ander resolutie gebruik delen op een andere plaats komen te staan
Is er een mogelijkheid om dit te voorkomen , dus met andere woorden dat dat de verdeling en plaatsen gelijk blijven

Vast bedankt voor wat antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 18:23
ja dat kan zeker, dat kun je namelijk doen in css.
zoek op google maar een op : "padding".
maar het maakt ook veel uit wat voor soort pagina je hebt gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door leonwin7 op 27-03-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
leonwin7 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:41:
zoek op google maar een op : "padding".
Dat is nou niet bepaald dé term om op te zoeken dan; er speel zoveel meer mee zoals float, margin, absolute vs. relative etc. etc.
Waar de TS veel meer aan heeft is (basis)kennis van CSS zelf. Dus als ik een advies mag geven: begin eens met een (basis)tutorial CSS ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Dreamweaver is per definitie geen best begin als je daadwerkelijk iets wilt leren. Dat is een pakket om iets in elkaar te zetten zonder dat je het hoeft te leren.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 27-03-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoewel ik zéér zeker voorstander ben van "(handmatig) code kloppen" voor HTML/CSS e.d. vind ik "per definitie geen best begin" wat kort door de bocht. Granted, als je nooit verder komt dan "sleuren en pleuren" in de WYSIWYG mode van DW dan heb je een flinke inhaalslag te gaan, maar DW is in "code view" mode nog altijd beter dan notepad of vi dus wat dat betreft hoeft DW geen slechte keuze te zijn.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:19

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Daarnaast is het zover ik me nog kan herinneren het mogelijk om in dreamweaver verschillende resoluties te testen. Of is dat er tegenwoordig uitgehaald?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:59
Offtopic
Ik ben ook begonnen in Dreamweaver en na bijna 8 jaar websites creëren gebruik ik nog steeds hetzelfde programma. Toegegeven dat ik nooit meer in de design-view kijk en Dreamweaver enkel gebruik voor het coderen.

Het programma heeft een hoop voordelen maar mist zelf ook nog een paar enkele dingen die andere editors weer hebben. Maar tot nu toe heeft geen enkele andere editor mij kunnen overhalen om Dreamweaver aan de kan te zetten :)

Ontopic:
Zoals andere al zeiden; Google eens naar CSS en probeer de div's zelfs te coderen en deze met CSS te positioneren.

[ Voor 14% gewijzigd door ZeroXT op 27-03-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

RobIII schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:59:
Hoewel ik zéér zeker voorstander ben van "(handmatig) code kloppen" voor HTML/CSS e.d. vind ik "per definitie geen best begin" wat kort door de bocht. Granted, als je nooit verder komt dan "sleuren en pleuren" in de WYSIWYG mode van DW dan heb je een flinke inhaalslag te gaan, maar DW is in "code view" mode nog altijd beter dan notepad of vi dus wat dat betreft hoeft DW geen slechte keuze te zijn.
Het is niet de slechtste IDE (of editor) maar er zijn ook zeker betere. :)

Misschien is het veranderd, ik heb Dreamweaver al jaaaaren niet meer aangeraakt, maar het grote probleem wat mij betreft was dat DW altijd position:absolute gebruikte voor alles wat je sleurde-en-pleurde. Gezien de vraag hier is dat nog steeds? Dat zorgt er iig voor dat mensen die de code bekijken het verkeerd leren.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor de nodige antwoorden
Ga me dus maar eens verdiepen CSS en opzoek naar padding
Ergens zal ik dan wel op het antwoord stoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Denk er vooral aan dat het internet geen resolutie heeft. Het kan alles zijn van 120x160 tot 7680x4320, en dan zeg ik nog niets over pixeldichtheid... ohja toch wel :)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 16:53
De code die Dreamweaver ophoest is nou niet direct een punt wat je wilt gebruiken als basis om HTML / Css te leren naar mijn idee ( W3c. wasda?)

Noem het beestje bij z'n naam aub. Dank u!

[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 05-04-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:17
Xantios schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:35:
De code die Dreamweaver ophoest is nou niet direct een punt wat je wilt gebruiken als basis om HTML / Css te leren naar mijn idee ( W3c. wasda?)
Dat is natuurlijk alleen van toepassing als je de WYSIWYG-editor gebruikt. Als je zelf code klopt is DW lang geen slechte oplossing, en al helemaal niet omwille van de margin en padding (en meer van die positioning) die mooi wordt weergegeven.

OT: wat hier ook kan helpen is je content(wrapper) een vaste (minimale) breedte mee te geven. Het is geen echt nette oplossing, meer een andere aanpak, maar het werkt ook.

[ Voor 0% gewijzigd door BtM909 op 05-04-2012 16:24 ]

Pagina: 1