Ik ben al een aantal jaren aan het programmeren, maar ik ken helemaal geen andere programmeurs. Ik zou graag samenwerken met anderen aan games, of andere apps die me wel nuttig lijken. Ik krijg echter via google geen nederlandse dev-communities gevonden. Hoe kom ik met anderen in contact om te praten over programmeren, of wellicht het opzetten van een samenwerkingsproject?
Verwijderd
Waarom moet het Nederlands zijn?
Verder: http://www.gnu.org/help/help.html
Verder: http://www.gnu.org/help/help.html
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 19:33 ]
Nederlands lijkt me inderdaad lastig. Waarom zou je sowieso, als de complete software developmentwereld in het Engels is?
Kijk eens rond op Github, zoek een tof open sourceproject op, begin met kijken naar de TODO's en los die op, goede stap om te beginnen
Kijk eens rond op Github, zoek een tof open sourceproject op, begin met kijken naar de TODO's en los die op, goede stap om te beginnen
De vraag naar Nederlandstalige boeken, communities, enz. komt nog regelmatig voorbij en ik heb dat inderdaad nooit begrepen. Als programmeur geef je jezelf een gigantische handicap als je niet in het Engels wil of kan werken. Als je Engels niet goed genoeg is, dan doe je er goed aan om dat bij te spijkeren.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik red me prima in het Engels, onlangs nog het SCJP boek doorgeworsteld. Toch merk ik wel dat ik boeken in het Nederlands makkelijker vind lezen dan Engelstalige. Mocht een boek dus in het Engels én in het Nederlands beschikbaar zijn, dan is de keuze voor mij niet zo moeilijk.NMe schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:41:
De vraag naar Nederlandstalige boeken, communities, enz. komt nog regelmatig voorbij en ik heb dat inderdaad nooit begrepen. Als programmeur geef je jezelf een gigantische handicap als je niet in het Engels wil of kan werken. Als je Engels niet goed genoeg is, dan doe je er goed aan om dat bij te spijkeren.
Alvast bedankt voor de antwoorden. My English is fine, that's not the problem. Maar dat houdt dus in dat iedere Nederlander die met anderen samenwerkt dat doet met Engels-sprekenden die zij op Engels sprekende sites hebben gevonden? Is er geen plek waar Nederlanders elkaar ontmoeten om samen dingen te programmeren? Ik ben auto-didact, en mijn vrienden hebben geen dev-interesses. Waar vind ik dan mensen om juist dat programmeer-geode mee te delen/ontwikkelen. Een patch leveren aan een open-source project is ook leuk, maar dat bedoel ik dus niet. Ik wil mensen vinden (als het even kan in de buurt) om mijn code-neigingen mee te delen.
Veel programmeurs hebben natuurlijk (ex)studiegenoten of (ex)collega's, Er zijn ook wel lokale initatieven met bijeenkomsten, maar wel vooral in de randstad of steden met een technische universiteit. Vaak wel rondom een project of onderwerp. Welke disciplines van ontwikkeling interesseren jou en welke regio zoek je?Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:50:
Alvast bedankt voor de antwoorden. My English is fine, that's not the problem. Maar dat houdt dus in dat iedere Nederlander die met anderen samenwerkt dat doet met Engels-sprekenden die zij op Engels sprekende sites hebben gevonden? Is er geen plek waar Nederlanders elkaar ontmoeten om samen dingen te programmeren? Ik ben auto-didact, en mijn vrienden hebben geen dev-interesses. Waar vind ik dan mensen om juist dat programmeer-geode mee te delen/ontwikkelen. Een patch leveren aan een open-source project is ook leuk, maar dat bedoel ik dus niet. Ik wil mensen vinden (als het even kan in de buurt) om mijn code-neigingen mee te delen.
Op LinkedIn en twitter zijn er ook wel veel Nederlandse ontwikkelaars waarmee je in contact kan komen.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Je kan natuurlijk ook even langskomen in De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2. Lijkt me dat daar ook nog wel wat Nederlandse ontwikkelaars rondhangen
Nu is het natuurlijk officieel niet bedoeld om te lopen vragen naar projecten, maar een beetje socializen en een goedgemikte "uiting van frustratie" eens in de zoveel tijd zou wel eens kunnen werken, toch?
Dat is een goede vraag inderdaad, ik ben eigenlijk ook al tijden op zoek naar een leuke (iOS) dev community. Als student Werktuigbouwkunde heb ik niet bijzonder veel studiegenoten om me heen die dol zijn op programmeren. Natuurlijk is slap praten in het Engels ook niet mis, maar juist de kneepjes (en ook hoe aan klanten te komen) zijn leuke dingen om van medelanders te leren.
Ik weet niet waar je woont, maar wat een goede tip is om hiervoor Hacknights en andere gelijksoortige evenementen af te lopen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:50:
Ik wil mensen vinden (als het even kan in de buurt) om mijn code-neigingen mee te delen.
Ben je frontender? Fronteers heeft veel bijeenkomsten in Nederland en België (vooral grote steden), zie http://fronteers.nl/bijeenkomsten
Verder is MeetUp.com een geweldige bron voor evenementen bij jou in de buurt. Zo heb je bijvoorbeeld
• http://www.devhaag.nl/ (Den Haag, maandelijkse bijeenkomsten)
• http://www.meetup.com/Android-Developers-Camp-Amsterdam/
• http://www.meetup.com/Amsterdam-UX-Cocktail-Hours/
Daarnaast zijn er nog wat gebruikersgroepen met vaak meetups, zoals
• http://amsterdam-rb.org/ (Ruby groep, Amsterdam)
• https://groups.google.com...roups#!forum/amsterdam-js (Javascript)
• http://eindhovenrb.nl/ (Ruby, Eindhoven)
En zo zijn er in heel Nederland wel dingen (ook in Enschede, Rotterdam, etc)
Verder kan je dus kijken bij hacknights georganiseerd door bedrijven bij jou in de buurt. Googlen op 'hacknight <plaatsnaam>' zou voldoende moeten zijn (of kijk op MeetUp.com)
Ze moeten een techup.nl maken a la techup.ch
Ik woon in Nijmegen, Radboud is niet direct de meest technisch gerichte universiteit, maar daar zal ook wel wat programmeervolk rondlopen. Jammer dat ik daar zelf niet meer aan verbonden ben (heb daar AI gedaan). Mijn interesses liggen vooral in game-design en dev, en backend algoritmen, formpjes en websites bouwen kan ik wel, vind ik echter niet bijster interessant (hoewel daar uiteraard ook genoeg uitdagingen zijn).
Ik wil gewoon wat mensen hebben die meedenken over projecten en verschillende aanpakken, en wellicht ook samen iets willen maken. Dan is de invulling daarvan minder relevant. Ik heb nu vaak het idee dat ik maar wat aankloot, en niet vooruit kom, en wat wederzijdse input/stimulatie is vanuit dat oogpunt meer dan welkom. Daarnaast zijn veel ideeen die ik heb vrijwel niet haalbaar in mijn eentje. Tijd om wat companen te zoeken dacht ik dus, maar dat is nog niet zo makkelijk, maar ik heb hier al wel wat ideeen voorbij zien komen. (helaas geen hacknight in Nijmegen).
Ik wil gewoon wat mensen hebben die meedenken over projecten en verschillende aanpakken, en wellicht ook samen iets willen maken. Dan is de invulling daarvan minder relevant. Ik heb nu vaak het idee dat ik maar wat aankloot, en niet vooruit kom, en wat wederzijdse input/stimulatie is vanuit dat oogpunt meer dan welkom. Daarnaast zijn veel ideeen die ik heb vrijwel niet haalbaar in mijn eentje. Tijd om wat companen te zoeken dacht ik dus, maar dat is nog niet zo makkelijk, maar ik heb hier al wel wat ideeen voorbij zien komen. (helaas geen hacknight in Nijmegen).
Ik denk dat je jezelf heel erg limiteert als je specifiek op zoek bent naar Nederlandse communities; niet dat ze er niet zijn (ze zijn er zat, je post je topic zelfs in 1 van de betere
) maar de dev-wereld is zo veel groter dan dat. Misschien is 't ook eens 't overwegen waard om de nodige blogs en andere items in je feedreader o.i.d. te mikken. Ik pik, letterlijk, dagelijks een crapton aan informatie op op god-knows-hoeveel blogs en andere pagina's die ik, bijvoorbeeld, tegen kom door links in mijn twitter timeline (bekende devvers/IT-ers volgen!), facebook, het coffeecorner topic, diverse topics in onze eigen Devschuur in alle vormen en maten, stackoverflow.com en ga zo maar door. En als ik dan iets oppik dat m'n interesse heeft duik ik er dieper in (doorgooglen, wikipedia, etc.). Combineer dat met iets als RIL o.i.d. voor wanneer je iets boeiends tegen komt maar 't op het moment niet kunt lezen en je bent all set to go
(Mijn RIL groeit met de de dag met meer items dan ik per dag lees
Maar da's een ander probleem
)
True, ik haal wel wat informatie uit 1-op-1 communicatie met (bijv.) GoT leden en andere "persoonlijke" manieren van communiceren maar het meeste haal ik nog altijd uit mijn "dagelijkse rondje blogs" dat, sinds die post, overigens inmiddels al veel groter is. Ook hier of hier heb je misschien nog iets aan.
Zijdelings gerelateerd: Dark Matter Developers: The Unseen 99%; ofwel: schrijf/blog/publiceer zelf iets, dat trekt ook weer volk/reacties waar je dan weer op kunt inhaken enz...

True, ik haal wel wat informatie uit 1-op-1 communicatie met (bijv.) GoT leden en andere "persoonlijke" manieren van communiceren maar het meeste haal ik nog altijd uit mijn "dagelijkse rondje blogs" dat, sinds die post, overigens inmiddels al veel groter is. Ook hier of hier heb je misschien nog iets aan.
Zijdelings gerelateerd: Dark Matter Developers: The Unseen 99%; ofwel: schrijf/blog/publiceer zelf iets, dat trekt ook weer volk/reacties waar je dan weer op kunt inhaken enz...
[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 28-03-2012 00:15 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Als je op zoek bent naar face 2 face meetings zou ik devnology willen pluggen. Gewoon een groep met enthousiaste ontwikkelaars. Misschien niet helemaal wat je zoekt.
Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.
Als we dan toch aan het pluggen zijn, het bedrijf waar ik voor werk sponsort #devdate.nl
Er komen altijd een hoop software devvers en er is goed eten
( en het is gratis
)
Er komen altijd een hoop software devvers en er is goed eten
Appsterdam als je richting de app (iOS, Android, BB) wilt. De community is de het laatste jaar enorm gegroeid en ze doen wekelijks leuke meetups.
maar misschien moet je even op meetup kijken! Daar kan je gemakkelijk zoeken naar dev + je locatie
maar misschien moet je even op meetup kijken! Daar kan je gemakkelijk zoeken naar dev + je locatie
Deze wilde ik ook al aanbevelen. Ben er zelf geen "lid" van, maar een kennis van me zit in het bestuur, en hij is er altijd erg enthousiast over en het klinkt (op twitter ed) allemaal hartstikke leuk wat ze doen en ondernemen.bat266 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:29:
Als je op zoek bent naar face 2 face meetings zou ik devnology willen pluggen. Gewoon een groep met enthousiaste ontwikkelaars. Misschien niet helemaal wat je zoekt.
Ik begrijp overigens het sentiment van de TS wel hoor! Alle mensen met reacties in de zin van "Verbreed je horizon naar de Engelstalige community, haak aan bij projecten op Github" etc, hebben natuurlijk helemaal gelijk, maar online "connecten" met gelijkgestemden voelt voor sommige mensen niet hetzelfde als met een groep mensen samen een biertje drinken en in je moedertaal, in levende lijve, lekker lullen over software ontwikkeling, en samen hacken aan een tafel
Zo onwijs herkenbaar. Ik voeg op mijn Android foon, in Feedly meer artikelen toe aan RIL op een dag, dan dat ik daadwerkelijk lees op dat momentRobIII schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 00:05:
(Mijn RIL groeit met de de dag met meer items dan ik per dag leesMaar da's een ander probleem
)
Ik ben ook wel eens naar een meeting van de Nederlandse Python user group geweest, ook best okay.
Wat betreft de opmerkingen van onder andere NMe, wat mij betreft is face-to-face interactie met andere developers in een minder doelgerichte setting toch ook heel bevredigend, en heel anders dan het samenwerken aan open source (wat ik zelf met veel plezier doe). Het gaat mij dan niet zozeer om de taal, maar wel gewoon om mensen ook op een andere manier dan alleen via chat te leren kennen. Ik ben bijvoorbeeld naar een mentor summit van de Google Summer of Code geweest en bij sprints van open source-projecten (in mijn geval Mercurial), en kan daar erg van genieten.
Wat betreft de opmerkingen van onder andere NMe, wat mij betreft is face-to-face interactie met andere developers in een minder doelgerichte setting toch ook heel bevredigend, en heel anders dan het samenwerken aan open source (wat ik zelf met veel plezier doe). Het gaat mij dan niet zozeer om de taal, maar wel gewoon om mensen ook op een andere manier dan alleen via chat te leren kennen. Ik ben bijvoorbeeld naar een mentor summit van de Google Summer of Code geweest en bij sprints van open source-projecten (in mijn geval Mercurial), en kan daar erg van genieten.
Rustacean
Helaas heb je net de Global Game Jam gemist, hierin zijn zeker veel Nederlanders actief. Het idee is om in een weekend een game te bouwen, samen met een team onbekende.
Pagina: 1