Vervangen moederbord/processor maar welke? n00b

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views

• 25063
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06-2021
Ik heb nu de volgende onderdelen in mijn pc:

Moederbord:
CPU Type: QuadCore AMD Phenom X4 9650, 2300 MHz (11.5 x 200)
Moederbordnaam: Asus M3N78 Pro
Systeemgeheugen: 3456 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
BIOS Type: Award (08/26/08)
Video kaart: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti (1536 MB)

Ik draai op Windows7 Home 32bit. Maar ik ga overstappen naar 64bit omdat ik dan ook me geheugen kan uitbreiden.

Alleen heb ik de laatste tijd het gevoel met de nieuwe programma's en games dat het moederbord/processor en het geheugen hun beste tijd gehad hebben.

Ik wil dit graag vervangen voor een betaalbare set maar wel een waar ik nog een paar jaar mee vooruit kan.
Deze pc heb ik nu zo'n 3a4 jaar.

Het hoeft geen super pc te worden. Maar in ieder geval wel goed genoeg voor evt nieuwe games en programma's.
Want als ik nu bv aan het downloaden ben gebruik ik al de helft aan werk geheugen...
Tot op heden kon ik games als CoD: black ops nog op het hoogste niveau spelen. Daarna werdt het al langzamer e.d.

Helaas ben ik niet op de hoogte van alle onderdelen e.d. Ik kan hem gelukkig wel zelf in elkeaar zetten.
Ik zie bv dat ik een AM2+ heb, en op alternate bv zie ik AM3+ staan, wat houd dat allemaal in.

En ik neem aan dat ik ook naar DDR3 geheugen moet overstappen?
Moet ik ook mijn voeding vervangen? Ik heb een Zalman 600W heatpipe cooled
Moet ik een andere processor koeling? De gene die bij de processor zat zit erop.

Zoals jullie lezen zit ik met tal van vragen waar ik helaas geen antwoord op heb.

Wie kan mij helpen.
Als jullie nog meer info nodig hebben hoor ik het graag (ik ben ook maar een n00b),

Btw. me videokaart wordt niet vervangen, die heb ik net.

Verwijderd

wat is je budget?
je voeding is nog prima lekker houden en je gaat zoz naar ddr3,

• 25063
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06-2021
Tsjaa me bugdet, ik ben een lowbudget gamer laten we het daarop houden.
Ik wil geen 400,- uit geven aan een moederbord bv.
Ik zoek echt een prijs/kwaliteit bord en processor.

Gewoon niet te duur maar wel goed voor de specs van deze tijd.

t is lastig uit te leggen allemaal.

Ik heb ook de how to zitten door lezen, maar het is te veel informatie in een keer voor mij.

Graag ook nog antwoord op me andere vragen svp :)

Dank. d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door 25063 op 27-03-2012 22:32 ]

Verwijderd

ik zou zelf voor een http://www.alternate.nl/h...&l2=Desktop&l3=Socket+AM3 gaan als cpu
en dit moederbordje is erg goed voor de prijs
http://www.alternate.nl/h...n&l2=AMD&l3=Socket+AM3%2B

verder stock cooler moet gewoon werken zolang je niet overclockt

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

25063 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:01:

Zoals jullie lezen zit ik met tal van vragen waar ik helaas geen antwoord op heb.
En wij wel? Er is een methode om die antwoorden te vinden: lees je in! Dat hebben wij ook gedaan om het te leren. Er zijn zat topics op GoT te vinden die je kunnen helpen. Veel stickies staan bomvol info om je zoektocht mee op te starten. Ga daar eerst maar eens mee aan de slag.

Dit topic is gesloten.