Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 14:00

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Hoi,

Mijn jongste van 11 is sinds kort verslingerd geraakt aan fotografie. Hij heeft onlangs van zijn spaarcentjes een Sony Alfa 300 gekocht met 15-80 kitlens. Nou ben ik op zoek naar een leuke leerzame workshop o.i.d waar hij aan zou kunnen deelnemen, want ik heb zelf de ballen verstand van fotograferen (al lees ik me de laatste tijd suf om hem te helpen). Hij is zelf geen lezer, hij leert dingen door zien en doen. Weet iemand iets leuks in de omgeving van Flevoland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Workshop sowieso tof voor m aan mee te doen, als die een beetje engels kan raadt ik m ook aan youtube tutorials te volgen.

Dit zijn goeie kanalen bomvol tutorials, sommigen lastiger dan anderen.

YouTube: DigitalRevCom (soort fotografie topgear, niet zo serieus)

YouTube: adoramaTV

Mijn favoriet: YouTube: snapfactory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 22:49
Dit is meer iets voor Foto & Video Workflow, dus ik verplaats dit topic daar naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SKVR in Rotterdam had in het recente verleden ook cursussen voor kinderen. Misschien nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Dank voor de reacties!
Zijn Engels is nog niet goed genoeg om die tutorials te volgen op Youtube. Ik volg ze wel en probeer dat dan weer over te dragen, maar dat lukt me niet heel erg goed.
Ik zal eens kijken naar skvr, al is R'dam niet echt in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
alt1579 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:56:
Ik zal eens kijken naar skvr, al is R'dam niet echt in de buurt :)
De SKVR (BeeldFabriek) is een zogenaamd 'Centrum voor de Kunsten', De zijn cursuscentra voor amateur kunsten en dit soort centra zitten door het hele land, ook vast in Flevoland. Ik zou daar eens naar op zoek gaan. De verhouding prijs/kwaliteit is vaak erg goed, over het algemeen een stuk beter dan van zelfstandige fotografen die cursussen en workshops aanbieden.

Met een korte google actie kon ik zo'n centrum in Lelystad vinden, echter vond ik daar ook dat ze (op het moment) geen fotografiecursussen voor kinderen aanbieden, maar je zou contact met zo'n centrum op kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
lateef schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:24:
[...]

Met een korte google actie kon ik zo'n centrum in Lelystad vinden, echter vond ik daar ook dat ze (op het moment) geen fotografiecursussen voor kinderen aanbieden, maar je zou contact met zo'n centrum op kunnen nemen.
Hoi Lateef, wij hebben inderdaad bij ons in het dorp ook een dergelijke instantie, wij kennen het als het CKV (Centrum voor Kunstzinnige Vorming). Maar die bieden, zoals je al had ontdekt, geen cursussen/workshops voor kids.

Beetje off-topic, maar toen ik op de CKV site van Dronten keek bij de fotografie cursussen schrok ik me kapot: op de pagina staat een grote foto van een cruise schip gefotosoept midden op het stadhuisplein. Ik ken het schip van de tijd dat ik op de Ned. Antillen woonde! Het was (is?) eigendom van de Scientology Church, die mafkezen waar o.a. Tom Cruise lid van is. Om de week kwam het ding aanleggen bij ons eiland, je zag NOOIT iemand uit het schip komen of er weer ingaan. De volgende dag vertrok ie dan weer. Ik heb op een dag de stoute schoenen aangetrokken en ben aan boord gegaan. Een overigens vriendelijk bemanningslid heeft me een rondleiding gegeven. Maar ook aan boord heb ik, behalve een handjevol bemanning, niemand gezien.
Als je nieuwsgierig bent, hier is de link:
http://www.meerpaal.nl/ck..._en_photoshop_workshops_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is er binnen de familie (ooms, tantes...) niet iemand die wat met fotografie doet? Wellicht vindt die het wel leuk om een enthousiast neefje op sleeptouw te nemen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55
Probeer ook eens in diverse buurthuizen, ik zelf heb diverse computer en fotografie avonden gehouden voor ouderen, maar we deden dit op de woensdag middag ook voor de kids.

toegegeven er is totaal geen controle voor de kennis, (daar is ook vaak de prijs naar) maar de basis kan voor hem wel een bevestiging zijn en nieuwe ideeen brengen.
uiteraard is het leuk om met leeftijds genoten hobby en kennis te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Dank voor de tips! Ik ga nog eens verder rondneuzen. Zodra ik hem onder de pannen heb, laat ik het weer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:56

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kijk ook eens bij de fotovakschool in Amsterdam. Ik heb daar een keer een cursus gevolgd die ik bij mijn Canon kreeg, en zag op die dag ook een paar kids rondlopen die begeleid werden. Als er niks op de site staat moet je gewoon even bellen, vragen wat ze hebben :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Dank voor de tip!
Pagina: 1