Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevintjhu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik ben van plan een HP 6500a plus printer te halen maar zit met een vraagje:
Is er op een manier te regelen dat alleen bepaalde apparaten kunnen printen of bepaalde gebruikers.

Ik zit namelijk in een studentenflat waar heel veel mensen in hetzelfde netwerk zitten.

En ik ben geen gratis printservice.

Ik weet dat er een webinterface moet zijn maar kan hier niet de inhoud van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

In het netwerk zou je een HP Jetdirect server kunnen bouwen:
http://h20000.www2.hp.com...ent.jsp?objectID=bpj05999 // http://h20000.www2.hp.com...ent.jsp?objectID=bpj07130

Op de webinterface moet je zoeken naar ACL/Access Control List.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevintjhu
Helaas ben ik geen administrator van het netwerk, dus de eerste optie zit er niet in. Maar ik zal zeker kijken ACL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Mocht je wel bij de router kunnen (evt iom de beheerder) zou je kunnen kijken of de router een printsserver heeft ingebouwd. Dan kan je alsnog filteren op IP.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevintjhu
Nou vandaag de printer gehaald, gezocht naar de ACL niet kunnen vinden. Ben helaas ook nog niet naar de beheerder kunnen gaan want die is er niet.

Verder heb ik wel gevonden dat de printer een eigen SSID kan uitzetten. Dit is natuurlijk een optie omdat ik dan verbinding kan maken met de printer.
Ik heb het werkend gekregen tot aan de verbinding. Maar printer lukt helaas nog niet.
Iemand die mij kan helpen?

Verdere info nodig? Vragen en ik probeer het te leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Wat zegt de handleiding daarover? Kan mij niet voorstellen dat er niet wordt gesproken over hoe je draadloos kan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevintjhu
De snelle handleiding zegt dat ik moet kijken in de grote, hier heb ik nog niet kunnen vinden. Maar ik ik heb al een andere manier gevonden die perfect werkt in mijn situatie. Moet alleen dit weekend even een router kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Kevintjhu schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:00:
De snelle handleiding zegt dat ik moet kijken in de grote, hier heb ik nog niet kunnen vinden. Maar ik ik heb al een andere manier gevonden die perfect werkt in mijn situatie. Moet alleen dit weekend even een router kopen.
Router met ingebouwde printserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevintjhu
Nee is niet nodig denk ik bij deze printer.
Pagina: 1