Ik heb hem gisteren overdag binnengekregen van de Mycom. Besteld op 12 April.
Tja, grappige kast.
- Gammele platen
- Goedkope plastic bovenkant
- Fragiele scharnieren voorpaneel
- Vies glimmende kolommen achter het deurtje
- Scherpe punten op de hoeken van de zijpanelen
- Zijpanelen wegen bijna niks. Mede door 0,6mm staal...
- Wegbuigend staal bij de PCI sloten.
- Noodzaak voor haakse SATA power en data kabels
- HDD's zitten te dicht op elkaar; geen fatsoenlijke mogelijkheid de overtollige kabel tussen SATA power connectors weg te werken.
- De verdiepte ligging van het moederbord is een leuke manier om meer ruimte te hebben om kabels weg te werken, maar tevens een fantastische manier om horizontaal liggende SATA connectoren te vernaggelen.
- Ik durf niet op de kast te gaan zitten, ondanks mijn uiterst bescheiden massa van < 70 Kg (wat hoofdzakelijk in m'n benen zit)
- Je krijgt vage wit poederige strepen op het alu voorpaneel als je er overheen veegt met je handen
- Stoffilters? Het is gewoon fijn gaas!
- Deurtje openen terwijl je je headset hebt ingeplugd in de voorkant: succes!
+ Ziet er beter uit dan veel andere kasten
+ Veel ventilatiemogelijkheden
+ Geen open roosters bij ongebruikte fan locaties. Dus geen koffie dwars door je CPU koeler naar je videokaart.
+ Op alle mogelijkheden intake locaties een "stoffilter"
+ De 'grommets' bij de gaten voor kabelmanagement zijn lekker stevig. Veel beter dan er in de Fractal R3 zit bijvoorbeeld
+ Lijkt aardig stil te zijn, geen HDD vibraties etc. HDD geluid wel duidelijk hoorbaar
+ 8 PCI sloten, dus een dubbelslots kaart in het 7e slot op je moederbord is mogelijk. Kan tevens dienst dien voor allerlei brackets. Ik heb er een 4x USB 2.0 bracket zitten, aangezien de USB aansluitingen nogal schaars gezaaid zijn op het I/O panel van m'n mobo.
Voor eigen gebruik is dit m'n eerste kast sinds 2005. De kast hiervoor (nog steeds in gebruik) is een Chieftec CA-01-BL-BL-B; een monster van 67cm hoog en ~19 Kg met 1mm plaatstaal. Kwalitatief is de Chieftec *veel* beter, maar qua feature-set dus niet.
Ik had toch echt meer verwacht van een kast van 120 ballen.
[
Voor 69% gewijzigd door
Verwijderd op 19-04-2012 15:25
]