Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 00:23
Beste Tweakers,

Sinds enkele weken heb ik deze case op het oog als vervanger voor mijn Cooler Master CM 690. Ik weet dat hij inmiddels in de Verenigde Staten te krijgen is. Helaas heb ik hem nog niet verkrijgbaar gezien bij een Nederlandse webshop. Ook heb ik nergens echt een duidelijke releasedatum weten te vinden.

Nu is dus mijn vraag: weet iemand wanneer deze case in Nederland, of desnoods ergens in Europa, te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Bij een Duitse webshop wordt de kast morgen verwacht: http://www2.atelco.de/art...2n&agid=631&aid=57797&lb=

Zou dus niet lang meer duren, denk dat ze binnen 2wk dan wel leverbaar zijn in Nederland.

[ Voor 23% gewijzigd door ihre op 27-03-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou de MyCom natuurlijk kunnen bellen, dat is de goedkoopste aanbieder via de Tweakers.net Pricewatch. Ook zijn zij retailers van Corsair, dus misschien dat zij iets meer kunnen vertellen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
Beiden bedankt voor de antwoorden :) Ik denk dat ik MyCom dan maar eens ga bellen.

EDIT: Helaas wist MyCom mij niets te vertellen over een releasedatum. Maar geduldig afwachten dus.

[ Voor 38% gewijzigd door ThomasJ op 27-03-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Even contact opnemen met Corsair zelf??

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
Nivida_intel schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:16:
Even contact opnemen met Corsair zelf??
Dat is een mogelijkheid. Ik heb alleen het idee dat Corsair consumenten niet zomaar vertelt wanneer specifieke producten op de markt komen.

Een vriend van mij die werkzaam is bij een filliaal van MyCom beweerde overigens dat de werknemer die ik aan de telefoon had uit zijn nek zat te zwammen. De werknemer beweerde namelijk dat de kast niet in hun assortiment zit en dat hij het daarom ook niet kon bekijken. Die vriend van mij zou voor mij van de week nog even contact opnemen met het hoofdkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool. Ik ben dus niet de enige die hier op zit te wachten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Ik heb een maand geleden toevallig al contact opgenomen met MyCom hierover:
Bedankt voor uw email.

Wij hebben een verwachte levering van dit product op 30-03-2012.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

MyCom Nederland

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
Kapiteiniglo schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:29:
Ik heb een maand geleden toevallig al contact opgenomen met MyCom hierover:

[...]
Nog even 2 daagjes wachten dus :) Ik zag ook bij de productpagina in de PW dat een aantal gebruikers hem al hebben. Jammer dat je niet kunt zien wie het zijn, zodat je ze kan vragen waar ze hem hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
Ik heb zojuist bericht gehad van een vriend die bij MyCom werkt. Hij zegt dat de 550D over een week leverbaar is. Ik heb hem inmiddels ook besteld :)

Nu alleen nog een externe USB brander uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deity
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-07 23:01
Goed, ik heb net ook weer een hele berg webshops af gemailed/gebeld en ik krijg nu van bijna iedereen 6 april te horen dat ze hem binnen zullen krijgen, De mycom zei dan ook dat ik hem 6 april zou kunnen afhalen bij mijn vestiging...

Authentically Digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
6 april is in ieder geval een duidelijke datum. Ik hoop mijne dan 6-7 april binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deity
Yup 6 april voor de mycom, net te horen gekregen dat ze 72 binnen krijgen waarvan er nu 47 gereserveerd zijn.

Authentically Digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
Helaas nog geen bericht gehad van MyCom dat de kast vandaag bij ze is binnengekomen. En mocht het vandaag nog bij ze binnen komen, is het nog maar de vraag of PostNL morgen (stille zaterdag) bezorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deity
MaCure schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:59:
Yup 6 april voor de mycom, net te horen gekregen dat ze 72 binnen krijgen waarvan er nu 47 gereserveerd zijn.
Sorry voor mijn bovenstaand bericht aangezien deze niet juist bleek. Toen ik afgelopen donderdag de MyCom weer belde kreeg ik te horen dat ze de kasten nu niet vrijdag maar pas dinsdag binnen zouden krijgen...

Zelf zag ik ook donderdag dat de CD-ROM-LAND Breda (off all places) er 4 op voorraad had. Ik heb donderdag ook direct één besteld en vrijdag om half 11 stond de postbode voor de deur met de kast! :).

Ik ben nu een review/unboxing/build aan het schrijven voor de liefhebbers.

Authentically Digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
Dank je voor je bericht. Ik zat de hele vrijdag al te wachten op een mailtje van MyCom dat de kast verzonden zou worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrooow
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Heeft iemand al meer informatie over MyCom zijn leveringen?
Ik heb er eentje besteld maar tot op heden geen update hierover binnen gekomen...
Laatste keer dat ik het had gevraagd (4 April) zeiden ze rond 6 april...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
Ik in ieder geval nog niet. Ik wacht nog steeds op een mailtje dat de kast verzonden is. Tot die tijd draait m'n pc op de moederbord doos (wat overigens prima kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrooow
Haha gedurfte ad hoc oplossing!
Je moet inderdaad wat over hebben voor deze (in mijn ogen best ontworpen) behuizing.
Ik laat mijn X79 spul voorlopig nog even braaf in de doos ;)
Hoop de 550D toch echt deze week ergens binnen te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 15:48

Leviathan23

I am the proof....

ik hoop dat MyCom toch echt snel wat gaat binnen krijgen, hun datum op de site veranderd ook steeds!

heb hem vorige week besteld ervanuit gaande dat hij deze week binnen zou komen, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 20:08
Ik ben ook nog steeds aan het wachten op deze behuizing, maar blijkbaar heeft Corsair ze nog steeds niet verdeeld aan de distributeurs van Nederland en België. Ik heb een mailtje gestuurd naar de lokale shop hier in de buurt (in België) en de leverdatum was nog steeds onbekend.

Voor wie echt niet kan wachten: de kast is weer in stock bij Amazon.de (http://www.amazon.de/gp/o...ler=&colid=&condition=new), maar jammer genoeg wel voor een vrij hoge prijs. Ik ga toch nog even de kat uit de boom kijken:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

nou bij de pricewatch komt ie bij steeds meer webshops langzamerhand binnen????

zoals Afuture 4 op voorraad bij leverancier?!

kom op MyCom....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
Ik zag het net ook. Maar voor hetzelfde geld heeft MyCom tegen de tijd dat die winkels ze verzonden hebben, de cases ook al verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien een populaire kast.

Ben ik niet de enige belangstellende.

@hydrooow; waarom niet? Mijn Z68 setje draait hier al een half jaar lang bovenop de moederbord-doos. Wel wat A4'tjes ertussen gedaan. Ik vertrouwde die metallic inkt niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

ze komen nu overal binnen! max-ict 146 op voorraad??!!! wat denken ze dat ze een heel bedrijf gaan voorzien..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
Ik zit nu toch wel een beetje te overwegen de case bij MyCom te annuleren en hem bij Max-ICT te bestellen. Het duurt me toch iets te lang voordat mycom ze op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

net gemaild met MyCom, voor de geinteresseerden:

Naar verwachting ontvangen wij dit product 18-4-12 weer op voorraad waarna deze kan worden verzonden.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

ThomasJ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:59:
Ik zit nu toch wel een beetje te overwegen de case bij MyCom te annuleren en hem bij Max-ICT te bestellen. Het duurt me toch iets te lang voordat mycom ze op voorraad heeft.
tja kun je doen maar de reviews van MaxICT zijn niet al te best, en nog een weekje wachten moet kunnen.

de prijs is er ook na, een paar eurotjes maar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
Zonet MyCom gemaild dat ik de order wil annuleren. Vervolgens de kast bij Max besteld. Liever een paar euro meer betalen dan nog een week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasJ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:59:
Die Max heeft wel vaker zeer wonderlijke voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

hm... ik ben niet de enige die erop zit te wachten zo te zien.

Hier is ie ook populair: http://hardforum.com/showthread.php?t=1670563&page=40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrooow
Leviathan23 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:08:
net gemaild met MyCom, voor de geinteresseerden:

Naar verwachting ontvangen wij dit product 18-4-12 weer op voorraad waarna deze kan worden verzonden.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Waarschijnlijk dus pas 20 april pas in huis... Het zou me benieuwen. Wel een beetje vreemd dat er eerst vele malen 6 april wordt gezegd en het dus bijna twee weken later pas op voorraad is. Achja hij komt er uiteindelijk wel ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

ThomasJ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:17:
Zonet MyCom gemaild dat ik de order wil annuleren. Vervolgens de kast bij Max besteld. Liever een paar euro meer betalen dan nog een week wachten.
heb precies dezelfde actie uitgevoerd!!

morgen in huis dus.........als alles goed gaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
Zonet een mailtje van Max-ICT ontvangen dat de kast verstuurd is. Hopelijk is er morgen iemand thuis om de kast in ontvangst te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

ThomasJ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:04:
Zonet een mailtje van Max-ICT ontvangen dat de kast verstuurd is. Hopelijk is er morgen iemand thuis om de kast in ontvangst te nemen :)
ik heb dezelfde mogen ontvangen!

en ik ben morgen lekker thuis! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastian74
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 17:45
Kan Max-ICT 'm echt al leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrooow
Er verandert in ieder geval een heleboel op de pricewatch rondom 550d... :)
Max is wel erg snel door zijn 150 stuks voorraad heen gegaan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastian74
Ik heb de behuizing bij Azerty besteld. ( Zou pas de 24e binnen zijn. )
Maar zie nu net een mailtje ( van vanmiddag ), dat morgen de behuizing wordt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

heb hem sinds gisteravond binnen! schitterende kast!

geleverd door MaxICT.....

morgen maar eens knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Voor degene die hem al hebben, ik las ergens in een review dat het deurtje wat goedkoop en fragiel aandoet, klopt dat? En is de fancontroller eigenlijk een beetje bereikbaar?

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fancontroller :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastian74
Deze kast heeft geen fancontroller, en door het deurtje is een fancontroller met uitstekende knoppen niet zomaar te plaatsen. ( kan het deurtje niet meer dicht )

Het deurtje zelf is solide ( ik denk van aluminium, in ieder geval niet van plastic ) daar kan niet veel kapot aan. Maar de bevestiging is inderdaad wat iel. Het is een klik mechanisme waardoor het deurtje naar 2 kanten open kan, en makkelijk verwijderd kan worden. Ik ben bang dat je het snel kapot trekt, en dat het niet zo'n lange levensduur heeft. En dat is wel een minpunt als ik eerlijk ben.

edit: vandaag erachter gekomen dat Corsair 4 reserveklikbevestigingdingetjes voor het deurtje bij de kast levert.
Dus, dat is toch weer iets.

[ Voor 11% gewijzigd door sebastian74 op 15-04-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook binnen na maanden wachten. Mijn eerste indruk is dat het een vernuftige kast is. Zo zitten er extra lange bouten bij om makkelijk een WC radiator-fan sandwich te maken, waarbij de montage gaten in de kast afgewerkt zijn met rubber. Misschien is dit niets nieuws maar mijn oude kast is alweer bijna tien jaar oud :p

Minpunt dat sommige dingen wat fragiel lijken. Zoals het deurtje aan de voorzijde en de afdekplaten voor de fans. Maar die laatste demonteer je niet frequent lijkt mij. Waar ik mij een beetje zorgen om maak is dat al die fragiele dingen bij gebruik gaan resoneren. De plastic afdekplaten van de bays zitten er vrij los in, een zijkant van de kast heeft een beetje speling en de dus eerder genoemde afdekplaten voor de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren overdag binnengekregen van de Mycom. Besteld op 12 April.

Tja, grappige kast.

- Gammele platen
- Goedkope plastic bovenkant
- Fragiele scharnieren voorpaneel
- Vies glimmende kolommen achter het deurtje
- Scherpe punten op de hoeken van de zijpanelen
- Zijpanelen wegen bijna niks. Mede door 0,6mm staal...
- Wegbuigend staal bij de PCI sloten.
- Noodzaak voor haakse SATA power en data kabels
- HDD's zitten te dicht op elkaar; geen fatsoenlijke mogelijkheid de overtollige kabel tussen SATA power connectors weg te werken.
- De verdiepte ligging van het moederbord is een leuke manier om meer ruimte te hebben om kabels weg te werken, maar tevens een fantastische manier om horizontaal liggende SATA connectoren te vernaggelen.
- Ik durf niet op de kast te gaan zitten, ondanks mijn uiterst bescheiden massa van < 70 Kg (wat hoofdzakelijk in m'n benen zit)
- Je krijgt vage wit poederige strepen op het alu voorpaneel als je er overheen veegt met je handen :?
- Stoffilters? Het is gewoon fijn gaas! :?
- Deurtje openen terwijl je je headset hebt ingeplugd in de voorkant: succes! :/

+ Ziet er beter uit dan veel andere kasten
+ Veel ventilatiemogelijkheden
+ Geen open roosters bij ongebruikte fan locaties. Dus geen koffie dwars door je CPU koeler naar je videokaart.
+ Op alle mogelijkheden intake locaties een "stoffilter"
+ De 'grommets' bij de gaten voor kabelmanagement zijn lekker stevig. Veel beter dan er in de Fractal R3 zit bijvoorbeeld
+ Lijkt aardig stil te zijn, geen HDD vibraties etc. HDD geluid wel duidelijk hoorbaar
+ 8 PCI sloten, dus een dubbelslots kaart in het 7e slot op je moederbord is mogelijk. Kan tevens dienst dien voor allerlei brackets. Ik heb er een 4x USB 2.0 bracket zitten, aangezien de USB aansluitingen nogal schaars gezaaid zijn op het I/O panel van m'n mobo.

Voor eigen gebruik is dit m'n eerste kast sinds 2005. De kast hiervoor (nog steeds in gebruik) is een Chieftec CA-01-BL-BL-B; een monster van 67cm hoog en ~19 Kg met 1mm plaatstaal. Kwalitatief is de Chieftec *veel* beter, maar qua feature-set dus niet.

Ik had toch echt meer verwacht van een kast van 120 ballen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:48
Dus JCVJCVJCVJCV: Een Corsair Obsidian 650D heeft de voorkeur boven deze?

[ Voor 5% gewijzigd door Jorn1986 op 20-04-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Ik heb geen 650D om mee te vergelijken, maar ik heb er wel een tijdje een in bestelling gehad (werd niet geleverd vanwege niet kloppende prijs). De 650D heeft helaas weinig mogelijkheden voor een positive-pressure setup en mist de geluidsdemping. En dat window is natuurlijk helemaal fout :P
Pagina: 1