Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met IE (css)

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

• Cooleronie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-12-2023
Hallo,

Ik heb een klein probleempje met een stukje css dat niet wil werken in IE. Althans, er verschijnt een border dat ik niet weg krijg.

Het betreft een simpel form in html met een stukje css. In IE9 en lager komt dit er zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/8949/searchie.png

Uiteraard hoort de border erom heen niet en ook niet het broken image plaatje.

De html is gewoon in een form div met bijbehorend css:

HTML:
1
<input type="image" value="submit" class="submit_s"  alt="" title="search"/>

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
 .submit
{
position: absolute;
border: none;  
padding: 0px; 
background: url('view/resources/images/buttons/search_a.png') no-repeat ;
width: 80px;
height: 67px; 
margin-top: -15px;
margin-right: -10px;
margin-left: -50px;

}

.submit:hover
{   
    background: url('view/resources/images/buttons/search_a.png') no-repeat ;
    border: none;
    padding: 0px;
    width: 80px;
    height: 67px;
} 

Ik weet niet waar de fout ligt :( Al verscheidende dingen geprobeerd maar niks, het MOET namelijk werken in IE.

Any help? Thx from a beginner:)

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 21:48

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Probeer eens om, ipv via css, de afbeelding toe te voegen dmv het "src" attribuut.

// Edit: En in je html staat class="submit_s", terwijl in je css ".submit" staat, dit lijkt me ook niet te kloppen.

[ Voor 42% gewijzigd door Walance op 27-03-2012 16:47 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een input met type="image" moet een src hebben met de locatie van de afbeelding die nu in de css staat.

Hoe je het nu doet zou je er gewoon een type="submit" van kunnen maken. Tevens hoef je in de :hover van de .submit niet ook nogmaals alle styles die hetzelfde blijven te herhalen, die overerven gewoon (in dit geval zou hij helemaal weggelaten kunnen worden).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

^^ wat hij zegt. Maar dat is dan ook allemaal vrij basale kennis waar je prima zelf uit had moeten komen als je even gezocht had. Je zal ofwel een image input moeten gebruiken en dan geen CSS gebruiken om de image neer te zetten, ofwel je zal een submit-input moeten stylen, waarbij dat laatste de voorkeur heeft. Daarnaast heeft zoals Wiethoofd al zegt die :hover-definitie geen enkele toegevoegde waarde. Ook in CSS geldt: als je niks nieuws te zeggen hebt, zeg dan niks. ;)

Dit topic doe ik dicht vanwege een gebrek aan zelf zoeken. Lees trouwens ook Waar hoort mijn topic? even door, want je zit ook op de verkeerde plek.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.