Verwijderd

Topicstarter
1 MB ASRockK7Upgrade-600
1 AMD Athlon 1800
2 1Gb DDR400
1 video Geforce2 MX 400
2 HDs 40Gb
1 DVD-RW Philips

Vorige week een stommiteit begaan.
Ik besloot één van de pcś aan te sluiten, maar was vergeten dat de voeding hiervan
op 110 V stond en aangezien we hier zowel 110V als 220 V hebben raad je al wat er gebeurde.
Ik sloot de pc aan op 220V en met het omzetten van de powerswitch achterop de voeding
volgde er een knal en deed de pc vervolgens niets meer.
Uit een eerste ondrzoek blijkt dat de zekering kapot is en misschien nog wel meer.

Afijn, gisteren een andere voeding gekocht, wel iets lichter dan erin zat, 200W tegen de oude van 290W.
Maar als ik nu deze voeding aansluit, begint heel even de processorfan te draaien en ook die van de voeding
om dan onmiddeliijk weer te stoppen.
Ik heb ook nog een voeding uit een anderee pc geprobeerd, die wel opstart maar waarbij er geen videosognaal
uit de videokaart komt.
Ik heb ook al diverse oplossingen van het forum geprobeerd, o.a. batterij verwijderen, maar niets helpt.
Iemand een idee waar ik het probleem zou moeten zoeken?
Ikzelf denk aan of een probleem met moederbord of de voeding die te licht is.
Alvast bedankt voor de hulp

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Porbeer je voeding eens op een andere PC om dat alvast uit te sluiten.

Maar ik denk vooral dat die knal zich naar het mobo heeft doorgezet en dat er wat essentiele componenten de geest hebben gegeven.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Was het een beetje een fatsoenlijke voeding die je erin had hangen. Als je met een gaar exemplaar werkt (omdat het of een ondeugdelijke ding is, of omdat hij oud is) dan kun je nog wel eens pech hebben dat die gewoon te hoge spanningen doorgeeft naar je systeem.
Tel daarbij op dat die ASRock mobo's uit die tijd niet veel voorstelden, en vaak al genoeg gezeik gaven met condensatoren als de voeding niet heel stabiel was, en wie weet wat er nog meer dood is gegaan.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om uit te sluiten wat er mis kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De Troubleshooter had ik al doorgenomen.
De voeding die geknald is, is een Sweex Advanced Gold Series van 350W en heeft altijd
goed gefunctioneerd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar Sweex voedingen zijn wel complete bagger als het aankomt op beveiliging e.d. Grote kans dat de rest van je hardware dus ook een optater heeft gehad.

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
je zegt dat met een andere voeding de pc wel boot, pak uit een andere pc ook eens een video kaart en kijk wat er gebeurd

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de tips.
Het bleek uiteindelijk toch dat de nieuwe voeding te licht was.
Ik heb er nu een inzitten van 450W en dat werkt perfect.
Pagina: 1