1 MB ASRockK7Upgrade-600
1 AMD Athlon 1800
2 1Gb DDR400
1 video Geforce2 MX 400
2 HDs 40Gb
1 DVD-RW Philips
Vorige week een stommiteit begaan.
Ik besloot één van de pcś aan te sluiten, maar was vergeten dat de voeding hiervan
op 110 V stond en aangezien we hier zowel 110V als 220 V hebben raad je al wat er gebeurde.
Ik sloot de pc aan op 220V en met het omzetten van de powerswitch achterop de voeding
volgde er een knal en deed de pc vervolgens niets meer.
Uit een eerste ondrzoek blijkt dat de zekering kapot is en misschien nog wel meer.
Afijn, gisteren een andere voeding gekocht, wel iets lichter dan erin zat, 200W tegen de oude van 290W.
Maar als ik nu deze voeding aansluit, begint heel even de processorfan te draaien en ook die van de voeding
om dan onmiddeliijk weer te stoppen.
Ik heb ook nog een voeding uit een anderee pc geprobeerd, die wel opstart maar waarbij er geen videosognaal
uit de videokaart komt.
Ik heb ook al diverse oplossingen van het forum geprobeerd, o.a. batterij verwijderen, maar niets helpt.
Iemand een idee waar ik het probleem zou moeten zoeken?
Ikzelf denk aan of een probleem met moederbord of de voeding die te licht is.
Alvast bedankt voor de hulp
1 AMD Athlon 1800
2 1Gb DDR400
1 video Geforce2 MX 400
2 HDs 40Gb
1 DVD-RW Philips
Vorige week een stommiteit begaan.
Ik besloot één van de pcś aan te sluiten, maar was vergeten dat de voeding hiervan
op 110 V stond en aangezien we hier zowel 110V als 220 V hebben raad je al wat er gebeurde.
Ik sloot de pc aan op 220V en met het omzetten van de powerswitch achterop de voeding
volgde er een knal en deed de pc vervolgens niets meer.
Uit een eerste ondrzoek blijkt dat de zekering kapot is en misschien nog wel meer.
Afijn, gisteren een andere voeding gekocht, wel iets lichter dan erin zat, 200W tegen de oude van 290W.
Maar als ik nu deze voeding aansluit, begint heel even de processorfan te draaien en ook die van de voeding
om dan onmiddeliijk weer te stoppen.
Ik heb ook nog een voeding uit een anderee pc geprobeerd, die wel opstart maar waarbij er geen videosognaal
uit de videokaart komt.
Ik heb ook al diverse oplossingen van het forum geprobeerd, o.a. batterij verwijderen, maar niets helpt.
Iemand een idee waar ik het probleem zou moeten zoeken?
Ikzelf denk aan of een probleem met moederbord of de voeding die te licht is.
Alvast bedankt voor de hulp