[vs2010] crash bij het openen van aspx files

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
Ik wist niet zeker of dit topic in PRG thuis hoort, maar aangezien ik er van uit ga dat er genoeg mensen hier ervaring hebben met dit pakket stel ik hem toch maar hier.

Sinds een goede 2 uur vertoont mijn versie van VS2010 Ultimate een rare issue. Op het moment dat ik een ASPX file open, dan crashed VS binnen 10 seconden (de snelheid van crashen is variabel). Het openen van andere files zoals .cs en .html leveren echter geen problemen op.

De crashlog geeft niet al te veel informatie vrij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Problem signature:
  Problem Event Name:   APPCRASH
  Application Name: devenv.exe
  Application Version:  10.0.40219.1
  Application Timestamp:    4d5f2a73
  Fault Module Name:    unknown
  Fault Module Version: 0.0.0.0
  Fault Module Timestamp:   00000000
  Exception Code:   c00000fd
  Exception Offset: 2b427a70
  OS Version:   6.1.7601.2.1.0.256.48
  Locale ID:    1043

Additional information about the problem:
  LCID: 1033

Read our privacy statement online:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
  C:\windows\system32\en-US\erofflps.txt

Het probleem is ook een keer naar buiten gekomen met "system.web.ni.dll". Zoeken op "c00000fd "en eerder genoemde dll op de welbekende searchengine leveren mij en mijn collega geen bruikbare tips op die het probleem kunnen verhelpen.

Wat ik zelf allemaal al heb geprobeerd:

* VS2010 terug gezet naar de factory settings
* Meerdere malen gereboot
* Andere solutions getest
* Geen solution openen maar de aspx file direct openen in VS2010 via open file
* VS2010 SP1 geinstalleerd
* HP Protect Tools Suite verwijderd (we waren op een of andere manier op een link terecht gekomen die dit/een soortgelijk probleem linkte met deze Suite)

Ik zit nu een beetje met de handen in het haar, want ik kom op deze manier niet verder.

Daarom de vraag of iemand dit probleem al eens is tegengekomen en dit heeft kunnen verhelpen, of dat er nog andere suggesties zijn om dit probleem de wereld uit te helpen?

Het OS betreft overigens Windows 7 Professional 64bit met de meest recente updates.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Gaat het mis bij alle aspx files?
En heb je toevallig recent Addins voor vs geinstalleerd? Ik heb zelf een probleem gehad waarbij het compilen van een applicatie mis liep, ook door een buggy Addin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier wat tips.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Armageddon_2k schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:09:
Gaat het mis bij alle aspx files?
En heb je toevallig recent Addins voor vs geinstalleerd? Ik heb zelf een probleem gehad waarbij het compilen van een applicatie mis liep, ook door een buggy Addin.
Het gaat mis bij alle aspx files, ook op master files ed. Reguliere HTML files heeft hij geen probleem mee.

Ik dacht dat ik het had vermeld in de OP, maar blijkbaar niet. Ik heb VS2010 ook in Safemode gestart wat niet tot het gewenste resultaat leidde. Ook heb ik het nog geprobeerd door alle addons handmatig uit te zetten, zelfde resultaat.
Hier heb ik helaas niks aan, zoals ik al aangaf komt het probleem ook voor wanneer ik geen solution open maar alleen een random ASPX file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

mattttt schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:18:
[...]

Het gaat mis bij alle aspx files, ook op master files ed. Reguliere HTML files heeft hij geen probleem mee.

Ik dacht dat ik het had vermeld in de OP, maar blijkbaar niet.
Geen probleem, ik vond het een logische vraag :)
Maar als je zelfs in safemode het probleem hebt, ben ik bang dat er niet veel anders op zit dan een re-install.
Er zijn trouwens ook tools om je framework te controleren, maar ik denk niet dat daar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

0xc00000fd = Stack Overflow. Klinkt toch al een rare dependency die kapot is. NI cache al geleegd (en reboot !) ? VS 2010 repair al geprobeerd ? Ik heb soortgelijk issue gehad met installatie van MVC v3.0 voor VS2010 SP1; na installatie was alle ASP.Net ook kapot. VS + .Net uninstall en reinstall deed wonderen. Alleen VS herinstalleren was toen niet genoeg ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
SKiLLa schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:29:
0xc00000fd = Stack Overflow. Klinkt toch al een rare dependency die kapot is. NI cache al geleegd (en reboot !) ? VS 2010 repair al geprobeerd ? Ik heb soortgelijk issue gehad met installatie van MVC v3.0 voor VS2010 SP1; na installatie was alle ASP.Net ook kapot. VS + .Net uninstall en reinstall deed wonderen. Alleen VS herinstalleren was toen niet genoeg ...
Ben ondertussen al bezig met het herinstalleren van VS2010, wellicht dat dat het probleem verhelpt. Echter geef jij aan dat het probleem bij jou is voorgekomen op het moment dat je iets installeerde. Ik heb onlangs niks geinstalleerd en het probleem kwam zonder aanleiding naar voren.

Maar goed, even de herinstallatie afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
mattttt schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:34:
[...]
Maar goed, even de herinstallatie afwachten dus..
Helaas mocht dit niet baten, ook een herinstallatie van .NET 4.0 gedaan (althans, repair), maar dat hielp ook niks.

Ik sta open voor alle ideeen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Het probleem is de wereld uit geholpen. Omdat het dus om een stack overflow ging volgens SKiLLa heb ik vanmorgen maar eens een hele directory met controls uitgezet waar ik mee bezig was geweest, en deze een voor een aangezet en de solution gerecompiled tot het openen van een ASPX file weer de boel crashte.

Uiteindelijk stond in desbetreffende .CS file ergens de volgende regel:
C#:
1
FAQEditorPanel.Controls.Add(FAQEditorPanel);

Dit zorgde er dus voor dat de Toolbox een infinite loop kreeg en daarom dus een stack overflow veroorzaakte in Visual Studio.

Nu maar weer Visual Studio in z'n oude staat terugbrengen :')

Pagina: 1