Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Harde brom uit subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• Volotactus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:38
Beste Mede-tweakers,

Mijn AMBX systeem heeft al een hele tijd (3 maanden) last van een harde brom uit de subwoofer als ik deze aanzet, na ongeveer 15 sec stop dit weer. De laatste tijd begin ik mij hier toch wel aan te ergeren. Zeker als ik mijn pc aanzet als er nog mensen liggen te slapen. Op internet heb ik het een en ander al proberen te zoeken, maar vaak komt eruit dat het een aarde probleem zou zijn, maar mijn pc en subwoofer zijn beide geaard op hetzelfde stopcontact (dus dat zou het probleem niet kunnen zijn, toch?)

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of is mijn AMBX systeem langzaam aan het kapot gaan?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al geprobeerd na je onderzoek ?
Al een ander stopcontact geprobeerd of een andere stekkerdoos etc. ?

• Volotactus
Een ander stopcontact/stekker doos is niet mogelijk, de pc/stekker doos zitten op het enigste geaarde stopcontact (1e verdieping van een oud huis waar nergens randaarde aanwezig is).

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 12:55
Kan nog wel de aarding zijn, namelijk een aardlus. Haal de signaal (audio) kabel eens uit de versterker van de sub en zet hem dan nog eens aan? Als hij nog steeds bromt zonder dat er een kabel voor audio binnenkomt betekent het dat het probleem in de sub zelf zit.

Even duidelijker: sub uitzetten, Heeft hij een ingebouwde versterker? Dan alleen het netsnoer in het stopcontact en dan aanzetten. Losse versterker? Alleen de kabels van de versterker naar de sub aangesloten laten en dan de stekker erin.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11 14:11
Mijn AMBX systeem is ook kapot gegaan maar dat was alleen de walwasher die steeds begon te flikkeren , als je in de buurt van Abbenes woont heb ik nog wel een subwoofer die je op kan komen halen

• Volotactus
Als ik de kabel tussen de subwoofer en pc uit haal dan is het probleem weg.
Wat is er te doen aan zo'n aardlus-probleem?

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 12:55
http://www.new-line.nl/nl...d-loop-isolator_12698.htm

Hier zitten 2 kleine trafo's in waardoor je een scheiding tussen de 2 verschillende grounds krijgt.
Nou ik er naar kijk staat er zelfs precies jou probleem ook bij:
Ground Loop Isolator
Prima budget 'help ik heb brom' apparaatje
Natuurlijk heb je hier ook wel kwaliteitsverschil tussen verschillende isolatoren, dus de prijs ligt er maar net aan wat je er aan wil uitgeven.

[ Voor 18% gewijzigd door heggico op 28-03-2012 17:53 ]

• Volotactus
Super, ben benieuwd of het werkt.
Pagina: 1