Hoe professioneel van MID->WAV?

Pagina: 1
Acties:

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Topicstarter
Ik wil een stel MIDI files converteren naar WAV. Nu klinkt het allemaal top als ik het afspeel met WinAmp. Erg jammer dat de diskwriter van WinAmp niet werkt bij MIDI files. Nu mijn vraag: hoe kan ik die MIDI files nou op professionele wijze omvormen met behoudt van kwaliteit? Ik heb al een prog genaamd WinGroove geprobeerd, maar dit is om te :'(. Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Met Soundfonts en dure software.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Je MIDI's afspelen en tegelijkertijd digitaal opnemen met bijvoorbeeld Sonic Foundry Soundforge/Acid. Zelf gebruik ik acid. Het zal ongetwijfeld ook anders kunnen, maar geen idee hoe. Als je het op mijn manier doe gaat het iig goed.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Midi's converteren naar wav via Winamp werkt wel via een andere manier (versie 2.73):
- ga naar de preferences
- ga naar het config-scerm van Plugins - Input : Winamp midi plugin
- selecteer het tabblad "output"
- selecteer (rechts) "sample data (for VIS) from"
- links in dat scherm kan je dan "write WAV file to" aanzetten. :)

Als je onder het tabblad "device" de Microsoft synthesizer selecteerd, dan kan je de optie "Play through Winamp output system" aanzetten, waardoor je ook die WAV files kan maken.
Die Microsoft synthesizer werkt alleen als je DirectX-8 hebt geinstalleerd, en ik prefereer deze absoluut boven mijn midi-output van m'n SB-Live! Klinkt retegoed! :Y)

PSN-id: Chrasher

• Neman

Neman

Topicstarter
Ok bedankt allemaal! Ik ben nu WinAmp 2.73 aan het downloaden (ja, dat gaat rete traag met casema :() en dan probeer ik eerst de manier van Chrasher uit, ik ben benieuwd ;).

• Neman

Neman

Topicstarter
Die M$ synthesizer klinkt echt vreselijk en dat is de enige waarbij ik een gevulde WAV file krijg. Ik ga die Acid wel ff proberen...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 24 maart 2001 21:46 schreef Chrasher het volgende:
Midi's converteren naar wav via Winamp werkt wel via een andere manier (versie 2.73):
- ga naar de preferences
- ga naar het config-scerm van Plugins - Input : Winamp midi plugin
- selecteer het tabblad "output"
- selecteer (rechts) "sample data (for VIS) from"
- links in dat scherm kan je dan "write WAV file to" aanzetten. :)

Als je onder het tabblad "device" de Microsoft synthesizer selecteerd, dan kan je de optie "Play through Winamp output system" aanzetten, waardoor je ook die WAV files kan maken.
Die Microsoft synthesizer werkt alleen als je DirectX-8 hebt geinstalleerd, en ik prefereer deze absoluut boven mijn midi-output van m'n SB-Live! Klinkt retegoed! :Y)
JAAAAAH... eindelijk iemand die het duidelijk weet te zeggen.... (of het klopt, weet ik nog niet)
Andere randdebielen beweren dat Winamp het zelf kan... NIET DUS :(
Kben benieuwd.... thanx

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Dat ideetje van mij werkt dus helaas niet met alle geluidskaarten! ;( Ik heb zelf een SB-Live 1024, en daar gaat het perfect mee. :)

PSN-id: Chrasher

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
en anders bestaat er nog iets als:
audioconverter
of wingroove

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1